Jak otworzyć market spożywczy
Grupa Muszkieterów to największa pod względem obrotów sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych oraz typu „dom i ogród”. Zrzesza prawie 300 przedsiębiorców, którzy prowadzą blisko 370 sklepów sieci Intermarché i Bricomarché, a także prawie 70 przymarketowych stacji paliw pod szyldem Intermarché.
– W 2019 roku obroty Grupy wyniosły 7,7 mld zł – informuje Bartłomiej Tarłowski, kierownik ds. rekrutacji i szkoleń franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.
Jak dołączyć
Co zrobić, aby dołączyć do sieci Intermarché jako franczyzobiorca?
– Należy przede wszystkim posiadać ogólne kompetencje biznesowe, cechować się przedsiębiorczością, a także być gotowym do prowadzenia własnego, rodzinnego przedsiębiorstwa – mówi Bartłomiej Tałowski. – Szukamy osób, które są otwarte na ewentualną przeprowadzkę, ponieważ centrala przekazuje kandydatom do wyboru kilka lokalizacji na terenie całego kraju. Co ważne, osoby biorące udział w rekrutacji na właścicieli sklepów muszą mieć ukończone 25 lat.
Po zakończeniu procedur rekrutacyjnych przedsiębiorcy przechodzą teoretyczno-praktyczne szkolenie, które trwa sześć miesięcy. Po jego ukończeniu (lub nawet w trakcie) wybierają jedną spośród zaproponowanych lokalizacji i w tym też momencie muszą być gotowi do wniesienia wkładu własnego, który wynosi min. 400 tys. zł.
– Jest to wkład własny do spółki franczyzobiorcy i od początku pracuje na jej rzecz. Kapitał nie jest opłatą licencyjną, ani żadną inną formą opłaty na rzecz Grupy – podkreśla Bartłomiej Tarłowski. – Wspomniane środki umożliwiają zarządzanie przedsiębiorstwem, którego roczne obroty mogą wynieść nawet kilkadziesiąt milionów złotych.
Wsparcie na starcie
Część nowych sklepów jest budowana od postaw. Grupa Muszkieterów umożliwia także franczyzobiorcom przejęcie już istniejących placówek, np. obecnie jest do wzięcia sklep Intermarché w Strzelcach Opolskich.
Centrala od początku zapewnia licencjobiorcom pomoc w uruchomieniu biznesu.
– Realne wsparcie pojawia się już na samym początku współpracy, w postaci pomocy przy wyborze lokalizacji sklepu i opracowaniu jego projektu, budowie placówki, doborze jej wyposażenia oraz przygotowaniu do otwarcia – mówi Ryszard Dubicki, właściciel supermarketu Intermarché w Gryfinie. – Dodatkowo sieć proponuje całe zaplecze logistyczne, wsparcie marketingowe oraz niezbędne narzędzia, aby prowadzić biznes dostosowany do zmieniających się realiów.
Oprócz standardowej oferty dla franczyzobiorców, sieć Intermarché przygotowała także propozycję dla przedsiębiorców, którzy już prowadzą własne sklepy z artykułami spożywczymi, o powierzchni większej niż 500 m2, w dowolnym mieście w Polsce.
– Właściciel takiego obiektu może dołączyć do sieci Intermarché jako partner – wyjaśnia Bartłomiej Tarłowski. – Zyskuje w ten sposób szyld marki, korzysta m.in. z dobrze zorganizowanej centrali zakupowej, akcji handlowych i marketingowych, współpracy z lokalnymi dostawcami.
WIZYTÓWKA MARKI INTERMARCHE
Sieć supermarketów spożywczych
- ok. 200 sklepów
- min. 400 tys. zł wkładu własnego na start
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Co zrobić, by dorobić się majątku, prowadząc własną firmę? Ciężka praca, odwaga, elastyczność, wyczucie rynku – może to truizmy, ale to też najlepsza droga do biznesowego sukcesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów