Interes odporny na wirusa
Czy teraz jest dobry moment na otwarcie własnego biura nieruchomości?
Wejście w biznes związany z nieruchomościami w obecnej sytuacji to dobra decyzja. Nieruchomości to branża, która nie wyhamowała w czasie COVID-19, a to oznacza, że nie będzie musiała się odbudowywać. Biznes rozwija się bardzo dobrze, biura mają dużo klientów i transakcji. Natomiast po COVD-19 możemy spodziewać się jeszcze większego napływu klientów, którzy odkładali decyzję o zakupie, zamianie czy wynajmie nieruchomości. Innymi słowy – teraz jest stabilnie, a po pandemii spodziewamy się przyspieszenia.
Dlaczego lepiej otworzyć biuro nieruchomości w ramach działającej już sieci niż na własną rękę?
Jeśli zastanawiamy się czy wejść w biznes w ramach struktur franczyzowych, czy działać na własną rękę, warto najpierw zadać sobie dwa pytania. Po pierwsze: ile mamy czasu? Największym kapitałem każdego człowieka jest czas. Oparcie nowego biznesu bez wsparcia doświadczonego partnera to strata czasu. Do wszystkiego dochodzi się samemu, często popełniając błędy, czasami tak duże, że przedsiębiorcy zamiast generować zyski, odrabiają straty. Wejście we franczyzę oznacza szybki transfer całej wiedzy i wieloletniego doświadczenia od franczyzodawcy do franczyzobiorcy. Dzięki temu zwiększamy bezpieczeństwo i możemy mieć pewność, że nasz biznes będzie rentowny.
Drugie pytanie, na które warto znać odpowiedź, zanim wybierzemy formę biznesu, dotyczy tego, czego dzisiaj klient oczekuje od biura nieruchomości? To przede wszystkim komplementarność usług. Klienci są coraz bardziej wymagający i oczekują całej palety usług dodatkowych. Poza ofertą sprzedaży nieruchomości warto mieć w swojej ofercie finansowanie, ubezpieczenie, projektowanie wnętrz i ogrodów, zarządzanie nieruchomościami i tym podobne rzeczy. Tylko dobrze zorganizowana organizacja może zaoferować profesjonalne produkty dodatkowe. Ponadto to sieci franczyzowe szybciej wyczuwają nastroje konsumentów, potrafią przewidywać, dostosowywać działania, a niekiedy kreować rynek, wprowadzając nowe produkty i usługi, które są odpowiedzią na potrzeby klientów. To duża wartość dla franczyzobiorcy. Dodatkowo, łatwiej pracuje się w grupie. Dzięki temu możliwości w zakresie kreatywnych pomysłów, szukania rozwiązań i wdrażania ich do sprzedaży jest więcej. Pojedyncze biuro ma mniejsze możliwości wymiany doświadczeń i szukania rozwiązań.
Jakie są dzisiaj najważniejsze trendy na rynku nieruchomości?
Ceny zarówno na rynku wtórnym. jak i pierwotnym nadal będą rosły. Trzeba pamiętać, że kształtuje je przede wszystkim popyt i podaż. Z obecnej analizy stosunku popytu do podaży można wysnuć prosty wniosek, że w najbliższych miesiącach spadek cen mieszkań w Polsce nie będzie miał miejsca. Nie ma żadnych argumentów za takim scenariuszem.
Tempo podwyżek może spaść, ale trend zostanie zachowany. Największy wpływ na rynek w najbliższym czasie będzie miało to, jak szybko gospodarka będzie nabierać prędkości po COVID-19. Będzie to oddziaływać na wszystkie wskaźniki ekonomiczne w naszym kraju, również rynek nieruchomości.
Dlaczego rynek nieruchomości przechodzi kryzys suchą stopą?
To prawda, że rynek nieruchomości przechodzi kryzys suchą stopą. Większość działających na nim graczy dostosowała się do wymogów sanitarnych, zmieniła procesy i procedury, zapewniając klientom bezpieczeństwo transakcji a sobie ciągłość działalności operacyjnej.
Dzisiaj zainteresowanie branżą nieruchomości utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie. Wydaje się, że sieci franczyzowe poprzez rozbudowane struktury i duże doświadczenie lepiej radzą sobie ze zmianami i dostosowywaniem działań do aktualnej sytuacji. Sieci są bardziej kreatywne, a funkcjonowanie większości sieci franczyzowych w Polsce oparte jest na długoterminowej strategii. Zarówno Aspect Nieruchomości, jak i spora część koleżanek i kolegów z innych sieci radzą sobie dobrze w obecnej sytuacji.
Czy zainteresowanie franczyzą w nieruchomościach rośnie czy spada? Czy konkurencja na tym rynku jest duża?
W 2020 roku odnotowaliśmy wzrost zainteresowania oferowanym przez nas modelem franczyzowym. W mojej ocenie mamy na rynku sportową rywalizację pomiędzy sieciami franczyzowymi. Działamy w środowisku zdrowej konkurencji. Beneficjentami są klienci, bo większość sieci franczyzowych dba o zachowanie najwyższych standardów ich obsługi i zwraca szczególną uwagę na jakość świadczonych usług.
Jakie osoby obecnie najczęściej zgłaszają chęć współpracy franczyzowej z Państwem?
To przede wszystkim osoby, które chcą mieć własny biznes, ale nie chcą wywarzać otwartych drzwi i wolą zaoszczędzić czas oraz pieniądze, korzystając z wiedzy i sprawdzonych wzorców. Szukają biznesowego partnera, który potrafi w skuteczny i efektywny sposób pomóc w implementacji działań związanych z rozwojem biura. Drugą grupę stanowią osoby, które prowadzą już swój biznes i chcą go poszerzyć o nieruchomości.
Rozmawiała Dominika Pronarska

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sieć agencji nieruchomości chce otworzyć dziesięć placówek w tym roku. Czym przyciąga do siebie partnerów?
Listopadowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
Aspect Nieruchomości rozszerzył działalność o usługi, które zagwarantują partnerom stabilny dochód na lata.
– W naszej branży wysokość miesięcznych dochodów jest trudna do przewidzenia. Dzięki nowym usługom chcemy zapewnić partnerom stabilny przychód – mówi Tomasz Barski z Aspect Nieruchomości.
Aspect Nieruchomości nawiązuje współpracę z partnerami, którzy chcą się zaangażować w prowadzenie biura nieruchomości na 100 proc. Z czego to wynika?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Z każdym rokiem rośnie liczba pasjonatów podróży na czterech kółkach, a wraz z nimi zapotrzebowanie na wyspecjalizowane usługi serwisowe. Czy prowadzenie serwisu kamperów to strzał w biznesową dziesiątkę?
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof