Zarabiaj na sprzedaży karmy dla zwierząt

Sprecyzowany obszar / Husse szuka obecnie franczyzobiorców głównie we wschodniej części Polski.
Poniedziałek
25.01.2021
Biznes Husse broni się w czasie pandemii dzięki bezpośrednim dostawom do klientów. Teraz firma rozwija e-commerce.
 

Husse to producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów. Pierwsze tygodnie po wybuchu pandemii były dla firmy dużym wyzwaniem – przede wszystkim pod kątem logistycznym.

Nastąpił skokowy wzrost sprzedaży w naszej sieci, generowany wtedy głównie przez stałych klientów, którzy kupowali karmę na zapas. Jednocześnie musieliśmy zapewnić ciągłość dostaw produktów z naszej fabryki, co w związku z obostrzeniami i obowiązkową kwarantanną również wymagało zwiększonego wysiłku organizacyjnego ze strony naszej logistyki – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse.

Wynik przerósł oczekiwania

Sprzedaż firmy w marcu i kwietniu 2020 roku była prawnie dwukrotnie wyższa niż zakładały plany na tamten rok. Obecnie wróciła do normy.

 Patrząc z perspektywy blisko roku trwania pandemii, wspólnie z franczyzobiorcami i dystrybutorami jesteśmy zadowoleni, że model działania naszej marki sprawdził się w tym trudnym czasie. Ze względu na bezpośrednią dostawę do klienta nie dotyczył nas problem związany z zamknięciem lub ograniczeniem działalności sklepów – mówi Piotr Cieślik.  

Produktów marki nie można kupić w tradycyjnej sieci sprzedaży, czyli sklepach ani hurtowniach. Klient może je nabyć tylko bezpośrednio od lokalnego dystrybutora – franczyzobiorcy, który ma wyłączne prawo do sprzedawania produktów firmy na określonym terenie, zamieszkanym przez 200-300 tys. mieszkańców. 

Nowe cele

Wyzwaniem dla Husse jest obecnie pozyskiwanie nowych klientów, ponieważ wiele narzędzi, z których firma korzystała do tej pory, nie jest w tej chwili dostępnych lub ich wykorzystanie jest ograniczone.

W okresie wakacyjno-jesiennym wróciliśmy do organizacji akcji promocyjnych. Zachęcamy również obecnych klientów do polecania swoim znajomym naszych produktów i usług. Co ciekawe robią to nawet chętniej niż przed pandemią – mówi Piotr Cieślik.

Firma skupia się na komunikacji dostaw do domu. Realizując zamówienia dystrybutorzy Husse albo ograniczają do minimum kontakt bezpośredni z klientami, albo w ogóle go unikają, zostawiając produkty pod drzwiami lub furtką.

 Widzimy, że dla wielu klientów nasz model bezpośredniej dystrybucji stał się w czasach zarazy dodatkowym atutem i bardzo chętnie z tego korzystają. Jest to szczególnie widoczne w czasie zamknięcia lub ograniczenia działalności sklepów – mówi Piotr Cieślik.

Prace na finiszu

Firma teraz kończy prace nad całkowitą przebudową platformy e-commerce, którą uruchomi w pierwszym kwartale bieżącego roku.

W tej chwili digital generuje bardzo niewielką część naszych przychodów, ale chcemy zbudować drugą, silną cyfrową nogę naszego biznesu, która będzie wspierała działania i sprzedaż generowaną przez franczyzobiorców i dystrybutorów. Wierzymy, że efektywne wykorzystanie elektronicznych kanałów sprzedaży i komunikacji z klientami połączone z siłą naszej bezpośredniej sieci sprzedaży to mieszanka wybuchowa, która pozwoli skokowo zwiększyć skalę naszej działalności – mówi Piotr Cieślik.

Dystrybutor albo franczyzobiorca

Z Husse można współpracować w dwojaki sposób – zarówno działalność związanych z marką franczyzobiorców, jak i dystrybutorów polega zasadniczo na tym samym, czyli bezpośredniej obsłudze klientów, polegającej na dowozie karmy dla zwierząt do domu oznakowanym samochodem. Dystrybutorzy współpracują i funkcjonują na terenie danego franczyzobiorcy. Podstawową różnicą jest wielkość inwestycji – w przypadku franczyzobiorcy wynosi zwykle od 40 do 50 tys. zł i uzależniona jest od wielkości terytorium, na którym chce działać licencjobiorca. W przypadku współpracy dystrybucyjnej koszty rozpoczęcia działalności są znacznie niższe i nie przekraczają 5 tys. zł.


Karma pod drzwi / Działalność związanych z marką franczyzobiorców, jak i dystrybutorów polega zasadniczo na tym samym, czyli bezpośredniej obsłudze klientów, polegającej na dowozie karmy dla zwierząt do domu oznakowanym samochodem.
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022