Zarabiaj na sprzedaży karmy dla zwierząt

Sprecyzowany obszar / Husse szuka obecnie franczyzobiorców głównie we wschodniej części Polski.
Poniedziałek
25.01.2021
Biznes Husse broni się w czasie pandemii dzięki bezpośrednim dostawom do klientów. Teraz firma rozwija e-commerce.
 

Husse to producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów. Pierwsze tygodnie po wybuchu pandemii były dla firmy dużym wyzwaniem – przede wszystkim pod kątem logistycznym.

Nastąpił skokowy wzrost sprzedaży w naszej sieci, generowany wtedy głównie przez stałych klientów, którzy kupowali karmę na zapas. Jednocześnie musieliśmy zapewnić ciągłość dostaw produktów z naszej fabryki, co w związku z obostrzeniami i obowiązkową kwarantanną również wymagało zwiększonego wysiłku organizacyjnego ze strony naszej logistyki – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse.

Wynik przerósł oczekiwania

Sprzedaż firmy w marcu i kwietniu 2020 roku była prawnie dwukrotnie wyższa niż zakładały plany na tamten rok. Obecnie wróciła do normy.

 Patrząc z perspektywy blisko roku trwania pandemii, wspólnie z franczyzobiorcami i dystrybutorami jesteśmy zadowoleni, że model działania naszej marki sprawdził się w tym trudnym czasie. Ze względu na bezpośrednią dostawę do klienta nie dotyczył nas problem związany z zamknięciem lub ograniczeniem działalności sklepów – mówi Piotr Cieślik.  

Produktów marki nie można kupić w tradycyjnej sieci sprzedaży, czyli sklepach ani hurtowniach. Klient może je nabyć tylko bezpośrednio od lokalnego dystrybutora – franczyzobiorcy, który ma wyłączne prawo do sprzedawania produktów firmy na określonym terenie, zamieszkanym przez 200-300 tys. mieszkańców. 

Nowe cele

Wyzwaniem dla Husse jest obecnie pozyskiwanie nowych klientów, ponieważ wiele narzędzi, z których firma korzystała do tej pory, nie jest w tej chwili dostępnych lub ich wykorzystanie jest ograniczone.

W okresie wakacyjno-jesiennym wróciliśmy do organizacji akcji promocyjnych. Zachęcamy również obecnych klientów do polecania swoim znajomym naszych produktów i usług. Co ciekawe robią to nawet chętniej niż przed pandemią – mówi Piotr Cieślik.

Firma skupia się na komunikacji dostaw do domu. Realizując zamówienia dystrybutorzy Husse albo ograniczają do minimum kontakt bezpośredni z klientami, albo w ogóle go unikają, zostawiając produkty pod drzwiami lub furtką.

 Widzimy, że dla wielu klientów nasz model bezpośredniej dystrybucji stał się w czasach zarazy dodatkowym atutem i bardzo chętnie z tego korzystają. Jest to szczególnie widoczne w czasie zamknięcia lub ograniczenia działalności sklepów – mówi Piotr Cieślik.

Prace na finiszu

Firma teraz kończy prace nad całkowitą przebudową platformy e-commerce, którą uruchomi w pierwszym kwartale bieżącego roku.

W tej chwili digital generuje bardzo niewielką część naszych przychodów, ale chcemy zbudować drugą, silną cyfrową nogę naszego biznesu, która będzie wspierała działania i sprzedaż generowaną przez franczyzobiorców i dystrybutorów. Wierzymy, że efektywne wykorzystanie elektronicznych kanałów sprzedaży i komunikacji z klientami połączone z siłą naszej bezpośredniej sieci sprzedaży to mieszanka wybuchowa, która pozwoli skokowo zwiększyć skalę naszej działalności – mówi Piotr Cieślik.

Dystrybutor albo franczyzobiorca

Z Husse można współpracować w dwojaki sposób – zarówno działalność związanych z marką franczyzobiorców, jak i dystrybutorów polega zasadniczo na tym samym, czyli bezpośredniej obsłudze klientów, polegającej na dowozie karmy dla zwierząt do domu oznakowanym samochodem. Dystrybutorzy współpracują i funkcjonują na terenie danego franczyzobiorcy. Podstawową różnicą jest wielkość inwestycji – w przypadku franczyzobiorcy wynosi zwykle od 40 do 50 tys. zł i uzależniona jest od wielkości terytorium, na którym chce działać licencjobiorca. W przypadku współpracy dystrybucyjnej koszty rozpoczęcia działalności są znacznie niższe i nie przekraczają 5 tys. zł.


Karma pod drzwi / Działalność związanych z marką franczyzobiorców, jak i dystrybutorów polega zasadniczo na tym samym, czyli bezpośredniej obsłudze klientów, polegającej na dowozie karmy dla zwierząt do domu oznakowanym samochodem.
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Piekarnia - franczyza

kontakt z oskroba to masakra. traktowanie jak za karę

3 wypowiedzi
ostatnia 05.04.2021
Odważna decyzja

Pani Joanna zostanie wygolona przez Żabkę z majątku który posiada oraz takiego , którego nie posiada. A wszystko za sprawą magicznej faktury korekty i weksla in blanco.

1 wypowiedzi
ostatnia 19.03.2021
Praca licencjacka o franczyzie w branży spożywczej

Mogę podpowiedzieć jeżeli chodzi o wady;) ale w wiadomości prywatnej.

2 wypowiedzi
ostatnia 28.02.2021
Sprawdzony format, elastyczne podejście

wow jaki świetny system (oczywiście dla franczyzodawcy). Biorco jak masz nadmiar gotówki, lubisz pracować 17h/dobę i lubisz spłacać długi ten system jest dla Ciebie:)

1 wypowiedzi
ostatnia 28.02.2021
Piekarnia - franczyza

Witam z chęcią dowiem się czegoś więcej na temat prowadzenia piekarni ( franczyzy ) Putka ; Grzybki

3 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Praca licencjacka o franczyzie w branży spożywczej

Witam, Jestem w trakcie pisania pracy licencjackiej w branży spożywczej, i głównie skupiam się na franczyzach Żabki oraz Carrefour. Czy przedsiębiorcy korzystający z...

2 wypowiedzi
ostatnia 31.01.2021
Husse (sprzedaż karmy) - opinie

Polecam współpracę z firmą HUSSE w Polsce wszystko jest ok wkład na wejście nie wielki. Plusem jest to że jak znajdziesz klienta raz i wypróbuję karmę HUSSE to na 80...

11 wypowiedzi
ostatnia 07.01.2021
Husse (sprzedaż karmy) - opinie

Witam Poszukuje opinii na temat współpracy z firmą Husse. Czy ktoś może się wypowiedzieć. Dzięki i Pozdrawiam

11 wypowiedzi
ostatnia 02.12.2020