Otwieramy małą gastronomię
W menu Cukrem i Solą są robione na miejscu zapiekanki, kanapki na ciepło, frytki belgijskie, kręcone ziemniaki, churrosy.
– Oferta jest nieco modyfikowana, w zależności od pory roku – wyjaśnia Kamil Woźniak, franczyzodawca Cukrem i Solą. – Zimą wprowadzamy np. gorącą czekoladę, latem koktajle.
Dwa formaty
Pierwszy punkt pod szyldem Cukrem i Solą powstał w 2019 roku. Dziś funkcjonują cztery własne w Warszawie, właśnie otwiera się też pierwszy franczyzowy w Legionowie. Działają w formie przyczep gastronomicznych, choć koncept umożliwia też otwarcie lokalu stacjonarnego.
– Od grudnia, ze względu na pandemię i mniej sprzyjający zimowy sezon punkty są zamknięte. Jednak otwieramy ponownie 1 marca – zapowiada Kamil Woźniak. – Pogoda się poprawia, ludzie chętniej wychodzą na spacery.
Marka chce otwierać placówki zarówno w dużych, jak i w mniejszych miastach. W każdym formacie – czy to stacjonarnym, czy mobilnym - punkty mogą działać przez cały rok.
– Najlepszy sezon sprzedażowy trwa jednak od marca do końca listopada – przyznaje franczyzodawca.
Jeśli franczyzobiorca zdecyduje się na przyczepę gastronomiczną, licencjodawca przygotuje ją dla niego obrandowaną i w pełni wyposażoną. W środku znajduje się m.in. piec konwekcyjny, frytownice, grill, lodówki. Przyczepy są też wyposażone w monitoring i klimatyzację. Potrzebują przyłącza prądu, więc licencjobiorca powinien wziąć to pod uwagę, wybierając lokalizację.
Przyczepa kosztuje ok. 77 tys. zł netto. Do tego trzeba doliczyć zatowarowanie i zakup kasy fiskalnej.
– Jeśli jednak franczyzobiorca zdecyduje się na leasing lub kredytowanie, na start wystarczy już 30 tys. zł – zapewnia Kamil Woźniak. – W tej kwocie zawiera się też zatowarowanie i kasa fiskalna.
Na lokal stacjonarny wystarczy już 20 m2. Wydatki na inwestycję powinny zamknąć się w widełkach 30-50 tys. zł. Pod warunkiem, że mamy do czynienia z pomieszczeniami po działającej wcześniej gastronomii. W przeciwnym wypadku trzeba doliczyć koszty adaptacji.
Opłaty i wsparcie
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa w przypadku przyczepy zaczyna się od 500 zł netto, a przy lokalu stacjonarnym od 850 zł netto.
Franczyzodawca nie wymaga od kandydatów na licencjobiorców doświadczenia w gastronomii.
– Zapewniamy szkolenia, które wprowadzą naszych partnerów w ten biznes. To nie jest skomplikowane – zapewnia Kamil Woźniak. – Szkolimy też personel.
Franczyzodawca udziela również wsparcia w poszukiwaniu lokalizacji, przygotowuje projekt technologiczny, pomaga przy uruchomieniu punktu, dba o marketing marki.
– Nasze punkty własne zaczęły przynosić zyski już od pierwszego miesiąca działalności – podkreśla Kamil Woźniak.
WIZYTÓWKA CUKREM I SOLĄ
Sieć mobilnych i stacjonarnych punktów z jedzneiem typu fast food.
- 4 lokale własne, 1 franczyzowy
- minimalny koszt inwestycji 30 tys. zł
- 2 formaty lokali

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 13-14 marca na Targi Franczyza na PGE Narodowym i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Kozak na Ratunek pozwoli franczyzobiorcom Lucart Automotive lepiej zarabiać na wysokomarżowych usługach motoryzacyjnych.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali