Otwieramy małą gastronomię
W menu Cukrem i Solą są robione na miejscu zapiekanki, kanapki na ciepło, frytki belgijskie, kręcone ziemniaki, churrosy.
– Oferta jest nieco modyfikowana, w zależności od pory roku – wyjaśnia Kamil Woźniak, franczyzodawca Cukrem i Solą. – Zimą wprowadzamy np. gorącą czekoladę, latem koktajle.
Dwa formaty
Pierwszy punkt pod szyldem Cukrem i Solą powstał w 2019 roku. Dziś funkcjonują cztery własne w Warszawie, właśnie otwiera się też pierwszy franczyzowy w Legionowie. Działają w formie przyczep gastronomicznych, choć koncept umożliwia też otwarcie lokalu stacjonarnego.
– Od grudnia, ze względu na pandemię i mniej sprzyjający zimowy sezon punkty są zamknięte. Jednak otwieramy ponownie 1 marca – zapowiada Kamil Woźniak. – Pogoda się poprawia, ludzie chętniej wychodzą na spacery.
Marka chce otwierać placówki zarówno w dużych, jak i w mniejszych miastach. W każdym formacie – czy to stacjonarnym, czy mobilnym - punkty mogą działać przez cały rok.
– Najlepszy sezon sprzedażowy trwa jednak od marca do końca listopada – przyznaje franczyzodawca.
Jeśli franczyzobiorca zdecyduje się na przyczepę gastronomiczną, licencjodawca przygotuje ją dla niego obrandowaną i w pełni wyposażoną. W środku znajduje się m.in. piec konwekcyjny, frytownice, grill, lodówki. Przyczepy są też wyposażone w monitoring i klimatyzację. Potrzebują przyłącza prądu, więc licencjobiorca powinien wziąć to pod uwagę, wybierając lokalizację.
Przyczepa kosztuje ok. 77 tys. zł netto. Do tego trzeba doliczyć zatowarowanie i zakup kasy fiskalnej.
– Jeśli jednak franczyzobiorca zdecyduje się na leasing lub kredytowanie, na start wystarczy już 30 tys. zł – zapewnia Kamil Woźniak. – W tej kwocie zawiera się też zatowarowanie i kasa fiskalna.
Na lokal stacjonarny wystarczy już 20 m2. Wydatki na inwestycję powinny zamknąć się w widełkach 30-50 tys. zł. Pod warunkiem, że mamy do czynienia z pomieszczeniami po działającej wcześniej gastronomii. W przeciwnym wypadku trzeba doliczyć koszty adaptacji.
Opłaty i wsparcie
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa w przypadku przyczepy zaczyna się od 500 zł netto, a przy lokalu stacjonarnym od 850 zł netto.
Franczyzodawca nie wymaga od kandydatów na licencjobiorców doświadczenia w gastronomii.
– Zapewniamy szkolenia, które wprowadzą naszych partnerów w ten biznes. To nie jest skomplikowane – zapewnia Kamil Woźniak. – Szkolimy też personel.
Franczyzodawca udziela również wsparcia w poszukiwaniu lokalizacji, przygotowuje projekt technologiczny, pomaga przy uruchomieniu punktu, dba o marketing marki.
– Nasze punkty własne zaczęły przynosić zyski już od pierwszego miesiąca działalności – podkreśla Kamil Woźniak.
WIZYTÓWKA CUKREM I SOLĄ
Sieć mobilnych i stacjonarnych punktów z jedzneiem typu fast food.
- 4 lokale własne, 1 franczyzowy
- minimalny koszt inwestycji 30 tys. zł
- 2 formaty lokali

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 13-14 marca na Targi Franczyza na PGE Narodowym i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Praktyczne warsztaty, konkretna wiedza ekspertów oraz sprawdzone modele biznesowe – to wszystko czeka na uczestników Targów Franczyza 2025.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Świece sojowe zdobywają serca klientów, a ich produkcja kusi jako pomysł na biznes, który łączy pasję z dochodem. Czy faktycznie można na tym zarobić?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali