Muszkieterowie werbują
Intermarché to sieć supermarketów spożywczych należących do Grupy Muszkieterów. Kandydaci na właścicieli sklepów powinni mieć ogólne kompetencje biznesowe, cechować się przedsiębiorczością, a także być gotowi do prowadzenia własnego, rodzinnego przedsiębiorstwa, ale o dużej skali.
– Szukamy osób, które są otwarte na ewentualną przeprowadzkę, ponieważ centrala przekazuje kandydatom do wyboru kilka lokalizacji na terenie całego kraju. Co ważne, osoby biorące udział w rekrutacji na właścicieli sklepów muszą mieć ukończone 25 lat – dodaje Bartłomiej Tarłowski, kierownik ds. rekrutacji i szkoleń franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.
Po zakończeniu wstępnych procedur rekrutacyjnych przedsiębiorcy przechodzą teoretyczno-praktyczne szkolenie, która trwa kilka miesięcy. Po jego ukończeniu wybierają jedną spośród zaproponowanych lokalizacji i w tym też momencie muszą być gotowi do wniesienia wkładu własnego, który wynosi min. 400 tys. zł. – Jest to kapitał początkowy dla zakładanej spółki sklepowej pozwalający zarówno na uzyskanie dobrych warunków finansowania przyszłego biznesu – wyposażenie i towar, jak i na zbudowanie solidnych kapitałów własnych. Nie jest to zatem opłata licencyjna, ani żadna inna forma opłaty na rzecz grupy – podkreśla Bartłomiej Tarłowski. – Wspomniane środki umożliwiają zarządzanie przedsiębiorstwem, którego roczne obroty mogą wynieść nawet kilkadziesiąt milionów złotych – dodaje.
Centrala zapewnia kompleksową pomoc w uruchomieniu biznesu: nie tylko przy wyborze lokalizacji, ale również w całym procesie przejęcia lub uruchomienia punktu sprzedaży. – Dodatkowo sieć proponuje całe zaplecze logistyczne, wsparcie marketingowe oraz niezbędne narzędzia, aby prowadzić biznes dostosowany do zmieniających się realiów – mówi Izabela Borowicz, specjalista ds. rekrutacji i szkoleń franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.
Przyspieszenie cyfryzacji
W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy sieć intensywnie rozwijała usługę click & collect – Intermarché Drive. Rozwiązanie umożliwia klientom zamawianie produktów przez stronę internetową oraz ich odbiór w specjalnie wyznaczonej do tego strefie, znajdującej się przed lub wewnątrz supermarketu. Oferta zakupów online dostępna jest w ponad 50 placówkach. W kolejnych latach sieć planuje rozwój tej usługi, aby była ona dostępna w każdym punkcie sprzedaży.
Nowy koncept sklepu
Innym przykładem działań podjętych przez Intermarché w 2020 roku było wprowadzenie nowego konceptu supermarketu. W pilotażowej placówce w Pabianicach zmieniono układ sklepu, poszerzono wybrane gamy produktowe, zastosowano dłuższe taśmy kasowe oraz odświeżono szatę graficzną wnętrza i elewacji. Koncept spotkał się z pozytywnym odbiorem klientów, dlatego obecnie trwa proces remodelingu kolejnych sklepów.
Dzięki otwarciom kolejnych przymarketowych stacji paliw, Intermarché wzmocniło pozycję lidera w tym segmencie. Nowe obiekty pojawiały się w Śremie i Skierniewicach. W obu część gastronomiczna została zaprezentowana w nowej odsłonie – „Café Marché” ze świeżo parzoną kawą oraz posiłkami z rozszerzonej oferty. Dodatkowo kierowcy korzystający z usług stacji w Skierniewicach mogą zatankować paliwo, ale również naładować swój pojazd elektryczny.
Wyniki handlowe
Sieć Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw w 2020 roku wypracowała obroty na poziomie ponad 4,91 mld zł. Co szczególnie istotne w ubiegłym roku sieć zakończyła proces restrukturyzacji.


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Dr Materac stawia na franczyzę, KOKU Sushi na lesswaste, a duzi gracze chwalą się wzrostami. Przegląd tygodnia 16-22 kwietnia.
Czy prowadząc biznes we franczyzie, można obracać milionami? Oczywiście, że tak.
Planujesz otworzyć własną firmę ale nie masz pomysłu na biznes? Kup lutowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, w który biznes najbardziej opłaca się zainwestować.
Boston Wings&Pizza zaczyna budowę sieci franczyzowej, Muszkieterowie chwalą się obrotami, Koku Sushi podsumowuje rok, Przegląd tygodnia 15-22 stycznia.
W Intermarché każdy z franczyzobiorców ma dużą niezależność i pełni ważną rolę na rzecz całej firmy. Jak się współpracuje z tą marką?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Magazyn Entrepreneur ocenił sieci z amerykańskiego rynku. Wynik? Subway na podium, McDonald’s poza pierwszą dziesiątką.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Pokutuje przekonanie, że rozpoczęcie działalności w biznesie spedycyjnym oznacza inwestycję we flotę ciężarówek. A to nieprawda – mówi Ewa Kozłowska z Northgate Logistics.
Wzory umów
Czy można przetestować biznes, a później w niego zainwestować?
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....
Poznaj franczyzę Intermarché
Wow Szanowna Redakcja zdaję się kontynuować wspieranie przestępczości zorganizowanej. Polecam jutrzejszy program Anity Gargas. Jakie będzie stanowisko POF? Mydlenie oczu...
Empik - jakieś doświadczenia?
Czy ktoś ma aktualną wiedzę w temacie prowadzenia salonu partnerskiego Empiku ?
Odważna decyzja
Zamierzam od nowego roku rozpocząć działalność gospodarczą i w związku z tym poszukuje producenta zdrowiej żywności... Jeśli to możliwe, proszę o informację tu lub...
Piekarnia - franczyza
mozecie coś więcej powiedziec te na temat oskroby?