Czwartek
15.04.2021
Za obietnicą zmiany życia stoi szansa na poprowadzenie dużego biznesu.
 

Intermarché to sieć supermarketów spożywczych należących do Grupy Muszkieterów. Kandydaci na właścicieli sklepów powinni mieć ogólne kompetencje biznesowe, cechować się przedsiębiorczością, a także być gotowi do prowadzenia własnego, rodzinnego przedsiębiorstwa, ale o dużej skali.

Szukamy osób, które są otwarte na ewentualną przeprowadzkę, ponieważ centrala przekazuje kandydatom do wyboru kilka lokalizacji na terenie całego kraju. Co ważne, osoby biorące udział w rekrutacji na właścicieli sklepów muszą mieć ukończone 25 lat – dodaje Bartłomiej Tarłowski, kierownik ds. rekrutacji i szkoleń franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.

Po zakończeniu wstępnych procedur rekrutacyjnych przedsiębiorcy przechodzą teoretyczno-praktyczne szkolenie, która trwa kilka miesięcy. Po jego ukończeniu wybierają jedną spośród zaproponowanych lokalizacji i w tym też momencie muszą być gotowi do wniesienia wkładu własnego, który wynosi min. 400 tys. zł. – Jest to kapitał początkowy dla zakładanej spółki sklepowej pozwalający zarówno na uzyskanie dobrych warunków finansowania przyszłego biznesu – wyposażenie i towar, jak i na zbudowanie solidnych kapitałów własnych. Nie jest to zatem opłata licencyjna, ani żadna inna forma opłaty na rzecz grupy – podkreśla Bartłomiej Tarłowski. – Wspomniane środki umożliwiają zarządzanie przedsiębiorstwem, którego roczne obroty mogą wynieść nawet kilkadziesiąt milionów złotych – dodaje.

Centrala zapewnia kompleksową pomoc w uruchomieniu biznesu: nie tylko przy wyborze lokalizacji, ale również w całym procesie przejęcia lub uruchomienia punktu sprzedaży. – Dodatkowo sieć proponuje całe zaplecze logistyczne, wsparcie marketingowe oraz niezbędne narzędzia, aby prowadzić biznes dostosowany do zmieniających się realiów – mówi Izabela Borowicz, specjalista ds. rekrutacji i szkoleń franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.

Przyspieszenie cyfryzacji

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy sieć intensywnie rozwijała usługę click & collect – Intermarché Drive. Rozwiązanie umożliwia klientom zamawianie produktów przez stronę internetową oraz ich odbiór w specjalnie wyznaczonej do tego strefie, znajdującej się przed lub wewnątrz supermarketu. Oferta zakupów online dostępna jest w ponad 50 placówkach. W kolejnych latach sieć planuje rozwój tej usługi, aby była ona dostępna w każdym punkcie sprzedaży.

Nowy koncept sklepu

Innym przykładem działań podjętych przez Intermarché w 2020 roku było wprowadzenie nowego konceptu supermarketu. W pilotażowej placówce w Pabianicach zmieniono układ sklepu, poszerzono wybrane gamy produktowe, zastosowano dłuższe taśmy kasowe oraz odświeżono szatę graficzną wnętrza i elewacji. Koncept spotkał się z pozytywnym odbiorem klientów, dlatego obecnie trwa proces remodelingu kolejnych sklepów.

Dzięki otwarciom kolejnych przymarketowych stacji paliw, Intermarché wzmocniło pozycję lidera w tym segmencie. Nowe obiekty pojawiały się w Śremie i Skierniewicach. W obu część gastronomiczna została zaprezentowana w nowej odsłonie – „Café Marché” ze świeżo parzoną kawą oraz posiłkami z rozszerzonej oferty. Dodatkowo kierowcy korzystający z usług stacji w Skierniewicach mogą zatankować paliwo, ale również naładować swój pojazd elektryczny.

Wyniki handlowe

Sieć Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw w 2020 roku wypracowała obroty na poziomie ponad 4,91 mld zł. Co szczególnie istotne w ubiegłym roku sieć zakończyła proces restrukturyzacji.


Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022