Stawiamy na franczyzę
Dlaczego zdecydował się pan na rozpoczęcie współpracy z Żabką?
Żabka to unikalna na polskim rynku organizacja, która daje olbrzymie możliwości rozwoju, ale także jest prekursorem wielu unikatowych rozwiązań dedykowanych biznesowi. Cenię wartości firmy i jej otwartość na nowe pomysły, a także możliwość realnego wpływu na jej funkcjonowanie. Bardzo mocno identyfikuję się z dynamicznym otoczeniem sieci oraz nieustannym odpowiadaniem przez nią na zmieniające się oczekiwania konsumentów oraz franczyzobiorców, którzy znajdują się w centrum zainteresowania Żabki. Niezwykle bliska jest mi otwartość sieci, która przekłada się również na franczyzobiorców – są wśród nich osoby w różnym wieku, ze wszystkich niemal stron Polski, ze zróżnicowanym bagażem doświadczeń i poglądami – właśnie oni tworzą bogactwo i wyjątkowość Żabki. Cieszę się, że będę mógł mieć swój udział w rozwoju sieci i pozyskiwaniu nowych przedsiębiorców do współpracy z nami – obecnie poszukujemy ponad 2000 kandydatów, którzy w różnych częściach kraju będą mogli prowadzić swój własny sklep pod naszym szyldem.
Gdzie i jak pan widzi sieć w ciągu najbliższych trzech lat?
W tej chwili sieć bardzo dynamicznie się rozwija, a to niesie za sobą potrzebę nieustannego patrzenia naprzód i jeszcze lepszego odpowiadania na potrzeby obecnych i przyszłych franczyzobiorców w myśl zasady „bigger demands better”. Aktywnie odpowiadamy na oczekiwania przedsiębiorców, z którymi współpracujemy, słuchamy ich głosu i zastanawiamy się, jak jeszcze ulepszyć funkcjonowanie ich biznesu. Przed nami kontynuacja rozwoju innowacyjnych narzędzi jak aplikacja Cyberstore, rozwiązań z obszaru e-logistyki czy sztucznej inteligencji, która pozwoli choćby na mocniejsze dostosowywanie oferty sklepów do lokalnych potrzeb. Jesteśmy przekonani, że stawiając franczyzobiorców w centrum zainteresowania i mając na uwadze rozwój drobnej przedsiębiorczości, do naszej sieci będą dołączać nowi przedsiębiorcy – niedługo przekroczymy już liczbę 6000. franczyzobiorców.
Jak COVID wpłynął na pozyskiwanie franczyzobiorców?
Od początku pandemii widzimy zwiększone zainteresowania franczyzą z naszą siecią. Żabka zapewnia stabilny model biznesowy, który sprawdził się już u kilku tysięcy przedsiębiorców. Działamy w stosunkowo stabilnej branży, a przy tym współpracujący z nami franczyzobiorcy mogą liczyć na nasze szerokie wsparcie. W ubiegłym roku zwiększyliśmy gwarantowany miesięczny przychód podstawowy i wydłużyliśmy okres jego obowiązywania – obecnie przystępujący do sieci franczyzobiorcy otrzymują 16 tys. zł miesięcznie przez pierwszy rok działalności. W kwietniu i lipcu 2020 roku sieć biła rekordy, jeśli chodzi o liczę zgłoszeń kandydatów na franczyzobiorców, wielu z mniejszych miejscowości do 50 tys. mieszkańców. Ta tendencja się utrzymuje – każdego dnia zgłaszają się do nas chętni, dla których nasza oferta jest atrakcyjna i którzy chcieliby poprowadzić sklep pod naszym szyldem.
Jakie innowacje firma planuje wdrożyć w najbliższym czasie, które jeszcze bardziej wyróżnią sieć na rynku i ułatwią działalność franczyzobiorców?
Idea franczyzocentryczności, którą kierujemy się w działaniach Żabki, jest mi bardzo bliska. Franczyzobiorca znajduje się w centrum naszych działań, szereg inicjatyw realizujemy z myślą o jego rozwoju w sieci i ułatwieniu w prowadzeniu sklepów pod naszym szyldem. W tym zakresie efektywnie współpracujemy między innymi z Radą Franczyzobiorców, by jeszcze lepiej odpowiadać na wyzwania i reagować na bieżąco na oczekiwania współpracujących z nami przedsiębiorców. Sfinalizowaliśmy właśnie stworzenie jednego punktu kontaktu – centrum rekrutacyjnego – dla wszystkich kandydatów na franczyzobiorców. Jesteśmy również w przeddzień wdrożenia nowej platformy e-learningowej połączonej z wirtualną platformą sklepu, a także przygotowujemy się do wprowadzenia narzędzia gwarantującego franczyzobiorcom jeszcze większe bezpieczeństwo finansowe. Ponadto, rozpoczynamy pracę nad tzw. ścieżką rozwoju franczyzobiorcy – programem wspierającym rozwój przedsiębiorczości oraz umożliwiającym dalsze doskonalenie wiedzy i umiejętności wewnątrz naszej sieci.
Rozmawiała Magdalena Kurda
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sfinks podsumowuje pierwszy kwartał, a Żabka namawia do nauki. Przegląd tygodnia 6-12 kwietnia.
Sieci chwalą się tegorocznymi otwarciami i wzrostami przychodów. Przegląd tygodnia 30 marca-6 kwietnia.
W sieci Żabka aż 65 proc. z ponad 8,8 tys. franczyzobiorców stanowią kobiety. Niezależnie od pochodzenia, wykształcenia czy wieku, wszystkie z sukcesem prowadzą swoje biznesy.
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Wykładziny obiektowe Gdańsk
Wykładziny obiektowe Gdańsk to kluczowy element wyposażenia wielu obiektów użyteczności publicznej oraz biznesowych w Gdańsku. Charakteryzują się one wysoką...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)