Stawiamy na franczyzę
Dlaczego zdecydował się pan na rozpoczęcie współpracy z Żabką?
Żabka to unikalna na polskim rynku organizacja, która daje olbrzymie możliwości rozwoju, ale także jest prekursorem wielu unikatowych rozwiązań dedykowanych biznesowi. Cenię wartości firmy i jej otwartość na nowe pomysły, a także możliwość realnego wpływu na jej funkcjonowanie. Bardzo mocno identyfikuję się z dynamicznym otoczeniem sieci oraz nieustannym odpowiadaniem przez nią na zmieniające się oczekiwania konsumentów oraz franczyzobiorców, którzy znajdują się w centrum zainteresowania Żabki. Niezwykle bliska jest mi otwartość sieci, która przekłada się również na franczyzobiorców – są wśród nich osoby w różnym wieku, ze wszystkich niemal stron Polski, ze zróżnicowanym bagażem doświadczeń i poglądami – właśnie oni tworzą bogactwo i wyjątkowość Żabki. Cieszę się, że będę mógł mieć swój udział w rozwoju sieci i pozyskiwaniu nowych przedsiębiorców do współpracy z nami – obecnie poszukujemy ponad 2000 kandydatów, którzy w różnych częściach kraju będą mogli prowadzić swój własny sklep pod naszym szyldem.
Gdzie i jak pan widzi sieć w ciągu najbliższych trzech lat?
W tej chwili sieć bardzo dynamicznie się rozwija, a to niesie za sobą potrzebę nieustannego patrzenia naprzód i jeszcze lepszego odpowiadania na potrzeby obecnych i przyszłych franczyzobiorców w myśl zasady „bigger demands better”. Aktywnie odpowiadamy na oczekiwania przedsiębiorców, z którymi współpracujemy, słuchamy ich głosu i zastanawiamy się, jak jeszcze ulepszyć funkcjonowanie ich biznesu. Przed nami kontynuacja rozwoju innowacyjnych narzędzi jak aplikacja Cyberstore, rozwiązań z obszaru e-logistyki czy sztucznej inteligencji, która pozwoli choćby na mocniejsze dostosowywanie oferty sklepów do lokalnych potrzeb. Jesteśmy przekonani, że stawiając franczyzobiorców w centrum zainteresowania i mając na uwadze rozwój drobnej przedsiębiorczości, do naszej sieci będą dołączać nowi przedsiębiorcy – niedługo przekroczymy już liczbę 6000. franczyzobiorców.
Jak COVID wpłynął na pozyskiwanie franczyzobiorców?
Od początku pandemii widzimy zwiększone zainteresowania franczyzą z naszą siecią. Żabka zapewnia stabilny model biznesowy, który sprawdził się już u kilku tysięcy przedsiębiorców. Działamy w stosunkowo stabilnej branży, a przy tym współpracujący z nami franczyzobiorcy mogą liczyć na nasze szerokie wsparcie. W ubiegłym roku zwiększyliśmy gwarantowany miesięczny przychód podstawowy i wydłużyliśmy okres jego obowiązywania – obecnie przystępujący do sieci franczyzobiorcy otrzymują 16 tys. zł miesięcznie przez pierwszy rok działalności. W kwietniu i lipcu 2020 roku sieć biła rekordy, jeśli chodzi o liczę zgłoszeń kandydatów na franczyzobiorców, wielu z mniejszych miejscowości do 50 tys. mieszkańców. Ta tendencja się utrzymuje – każdego dnia zgłaszają się do nas chętni, dla których nasza oferta jest atrakcyjna i którzy chcieliby poprowadzić sklep pod naszym szyldem.
Jakie innowacje firma planuje wdrożyć w najbliższym czasie, które jeszcze bardziej wyróżnią sieć na rynku i ułatwią działalność franczyzobiorców?
Idea franczyzocentryczności, którą kierujemy się w działaniach Żabki, jest mi bardzo bliska. Franczyzobiorca znajduje się w centrum naszych działań, szereg inicjatyw realizujemy z myślą o jego rozwoju w sieci i ułatwieniu w prowadzeniu sklepów pod naszym szyldem. W tym zakresie efektywnie współpracujemy między innymi z Radą Franczyzobiorców, by jeszcze lepiej odpowiadać na wyzwania i reagować na bieżąco na oczekiwania współpracujących z nami przedsiębiorców. Sfinalizowaliśmy właśnie stworzenie jednego punktu kontaktu – centrum rekrutacyjnego – dla wszystkich kandydatów na franczyzobiorców. Jesteśmy również w przeddzień wdrożenia nowej platformy e-learningowej połączonej z wirtualną platformą sklepu, a także przygotowujemy się do wprowadzenia narzędzia gwarantującego franczyzobiorcom jeszcze większe bezpieczeństwo finansowe. Ponadto, rozpoczynamy pracę nad tzw. ścieżką rozwoju franczyzobiorcy – programem wspierającym rozwój przedsiębiorczości oraz umożliwiającym dalsze doskonalenie wiedzy i umiejętności wewnątrz naszej sieci.
Rozmawiała Magdalena Kurda
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów