Damian Rybak, dyrektor Departamentu Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców w Żabka Polska / "Od początku pandemii widzimy zwiększone zainteresowania franczyzą z naszą siecią. Żabka zapewnia stabilny model biznesowy, który sprawdził się już u kilku tysięcy przedsiębiorców'.
Środa
12.05.2021
– Obecnie poszukujemy ponad 2 tys. kandydatów, którzy w różnych częściach kraju będą mogli prowadzić swój własny sklep pod szyldem Żabka – mówi Damian Rybak z Żabka Polska.
 

Dlaczego zdecydował się pan na rozpoczęcie współpracy z Żabką?

Żabka to unikalna na polskim rynku organizacja, która daje olbrzymie możliwości rozwoju, ale także  jest prekursorem wielu unikatowych rozwiązań dedykowanych biznesowi. Cenię wartości firmy i jej otwartość na nowe pomysły, a także możliwość realnego wpływu na jej funkcjonowanie. Bardzo mocno identyfikuję się z dynamicznym otoczeniem sieci oraz nieustannym odpowiadaniem przez nią na zmieniające się oczekiwania konsumentów oraz franczyzobiorców, którzy znajdują się w centrum zainteresowania Żabki. Niezwykle bliska jest mi otwartość sieci, która przekłada się również na franczyzobiorców – są wśród nich osoby w różnym wieku, ze wszystkich niemal stron Polski, ze zróżnicowanym bagażem doświadczeń i poglądami – właśnie oni tworzą bogactwo i wyjątkowość Żabki. Cieszę się, że będę mógł mieć swój udział w rozwoju sieci i pozyskiwaniu nowych przedsiębiorców do współpracy z nami – obecnie poszukujemy ponad 2000 kandydatów, którzy w różnych częściach kraju będą mogli prowadzić swój własny sklep pod naszym szyldem.

Gdzie i jak pan widzi sieć w ciągu najbliższych trzech lat?

W tej chwili sieć bardzo dynamicznie się rozwija, a to niesie za sobą potrzebę nieustannego patrzenia naprzód i jeszcze lepszego odpowiadania na potrzeby obecnych i przyszłych franczyzobiorców w myśl zasady „bigger demands better”. Aktywnie odpowiadamy na oczekiwania przedsiębiorców, z którymi współpracujemy, słuchamy ich głosu i zastanawiamy się, jak jeszcze ulepszyć funkcjonowanie ich biznesu. Przed nami kontynuacja rozwoju innowacyjnych narzędzi jak aplikacja Cyberstore, rozwiązań z obszaru e-logistyki czy sztucznej inteligencji, która pozwoli choćby na mocniejsze dostosowywanie oferty sklepów do lokalnych potrzeb. Jesteśmy przekonani, że stawiając franczyzobiorców w centrum zainteresowania i mając na uwadze rozwój drobnej przedsiębiorczości, do naszej sieci będą dołączać nowi przedsiębiorcy – niedługo przekroczymy już liczbę 6000. franczyzobiorców.

Jak COVID wpłynął na pozyskiwanie franczyzobiorców?  

Od początku pandemii widzimy zwiększone zainteresowania franczyzą z naszą siecią. Żabka zapewnia stabilny model biznesowy, który sprawdził się już u kilku tysięcy przedsiębiorców. Działamy w stosunkowo stabilnej branży, a przy tym współpracujący z nami franczyzobiorcy mogą liczyć na nasze szerokie wsparcie. W ubiegłym roku zwiększyliśmy gwarantowany miesięczny przychód podstawowy i wydłużyliśmy okres jego obowiązywania – obecnie przystępujący do sieci franczyzobiorcy otrzymują 16 tys. zł miesięcznie przez pierwszy rok działalności. W kwietniu i lipcu 2020 roku sieć biła rekordy, jeśli chodzi o liczę zgłoszeń kandydatów na franczyzobiorców, wielu z mniejszych miejscowości do 50 tys. mieszkańców. Ta tendencja się utrzymuje – każdego dnia zgłaszają się do nas chętni, dla których nasza oferta jest atrakcyjna i  którzy chcieliby poprowadzić sklep pod naszym szyldem.

Jakie innowacje firma planuje wdrożyć w najbliższym czasie, które jeszcze bardziej wyróżnią sieć na rynku i ułatwią działalność franczyzobiorców?

Idea franczyzocentryczności, którą kierujemy się w działaniach Żabki, jest mi bardzo bliska. Franczyzobiorca znajduje się w centrum naszych działań, szereg inicjatyw realizujemy z myślą o jego rozwoju w sieci i ułatwieniu w prowadzeniu sklepów pod naszym szyldem. W tym zakresie efektywnie współpracujemy między innymi z Radą Franczyzobiorców, by jeszcze lepiej odpowiadać na wyzwania i reagować na bieżąco na oczekiwania współpracujących z nami przedsiębiorców. Sfinalizowaliśmy właśnie stworzenie jednego punktu kontaktu – centrum rekrutacyjnego – dla wszystkich kandydatów na franczyzobiorców. Jesteśmy również w przeddzień wdrożenia nowej platformy e-learningowej połączonej z wirtualną platformą sklepu, a także przygotowujemy się do wprowadzenia narzędzia gwarantującego franczyzobiorcom jeszcze większe bezpieczeństwo finansowe. Ponadto, rozpoczynamy pracę nad tzw. ścieżką rozwoju franczyzobiorcy – programem wspierającym rozwój przedsiębiorczości oraz umożliwiającym dalsze doskonalenie wiedzy i umiejętności wewnątrz naszej sieci.

Rozmawiała Magdalena Kurda


Dużo sklepów, wielu klientów / Żabka zrzesza dzisiaj prawie 6 tys. franczyzobiorców oraz liczy łącznie ponad 7 tys. sklepów. Według analiz, każdego dnia jej sklepy odwiedza w całej Polsce 2,5 mln klientów.

POPULARNE NA FORUM

Piekarnia - franczyza

mozecie coś więcej powiedziec te na temat oskroby?

4 wypowiedzi
ostatnia 08.08.2021
Piekarnia - franczyza

kontakt z oskroba to masakra. traktowanie jak za karę

4 wypowiedzi
ostatnia 05.04.2021
Odważna decyzja

Pani Joanna zostanie wygolona przez Żabkę z majątku który posiada oraz takiego , którego nie posiada. A wszystko za sprawą magicznej faktury korekty i weksla in blanco.

1 wypowiedzi
ostatnia 19.03.2021
Praca licencjacka o franczyzie w branży spożywczej

Mogę podpowiedzieć jeżeli chodzi o wady;) ale w wiadomości prywatnej.

2 wypowiedzi
ostatnia 28.02.2021
Sprawdzony format, elastyczne podejście

wow jaki świetny system (oczywiście dla franczyzodawcy). Biorco jak masz nadmiar gotówki, lubisz pracować 17h/dobę i lubisz spłacać długi ten system jest dla Ciebie:)

1 wypowiedzi
ostatnia 28.02.2021
Piekarnia - franczyza

Witam z chęcią dowiem się czegoś więcej na temat prowadzenia piekarni ( franczyzy ) Putka ; Grzybki

4 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Praca licencjacka o franczyzie w branży spożywczej

Witam, Jestem w trakcie pisania pracy licencjackiej w branży spożywczej, i głównie skupiam się na franczyzach Żabki oraz Carrefour. Czy przedsiębiorcy korzystający z...

2 wypowiedzi
ostatnia 31.01.2021
Husse (sprzedaż karmy) - opinie

Polecam współpracę z firmą HUSSE w Polsce wszystko jest ok wkład na wejście nie wielki. Plusem jest to że jak znajdziesz klienta raz i wypróbuję karmę HUSSE to na 80...

11 wypowiedzi
ostatnia 07.01.2021