Wegańskie burgery / Krowarzywa otworzyła kolejny lokal, tym razem w Szczecinie.
Sobota
12.06.2021
Na wakacje rząd bardziej luzuje obostrzenia, Muszkieterowie robią podwójne otwarcie, a Żabka uruchamia sklepy sezonowe. Przegląd tygodnia 5-11 czerwca.
 

Rząd po raz kolejny luzuje obostrzenia pandemiczne. Część zmian wejdzie w życie już od niedzieli, pozostałe od 26 czerwca. Poprawi się gastronomii – restauracje mogą mieć 75 proc. obłożenia. Podobnie w kinach i teatrach będzie mogło być zajętych 75 proc. miejsc, a już od 13 czerwca ruszają strefy gastronomiczne w kinach. Do tego samego poziomu zwiększono limit zajętych pokojów w hotelach. Od 26 czerwca mogą otworzyć się dyskoteki, ale wpuszczą maksymalnie 150 osób. Siłownie, kluby fitness, kasyna, obiekty handlowe, placówki pocztowe, biblioteki, targi, konferencje, wystawy i sale zabaw będą działać z nowym limitem - 1 osoba na 10 m2. Do wszystkich limitów nie wliczają się osoby w pełni zaszczepione przeciwko COVID-19.

Jak to jest z galeriami?

Polska Rada Centrów Handlowych podaje, że wzrasta odwiedzalność galerii. Według jej danych w ostatni dzień maja i w pierwszy czerwca poprzedzających święto Bożego Ciała przekroczyła ona wyniki z analogicznego okresu sprzed pandemii (2019 rok). Z kolei na podstawie średniej liczbaywizyt w dni handlowe w tygodniu od 31 maja do 6 czerwca obliczono, że footfall był jedynie o 9 proc. niższy od rezultatów z 2019 roku i przewyższał wyniki odwiedzalności z 2020 roku aż o 25 proc.

Wyniki odwiedzalności prezentowane przez PRCH pochodzą z obiektów handlowych, których łączna powierzchnia stanowi prawie 33 proc. rynku centrów handlowych w Polsce. Klienci odwiedzający centra handlowe są zliczani za pomocą kamer 3D zlokalizowanych przy każdym wejściu do obiektu oraz w dodatkowych wybranych miejscach.

Tymczasem według informacji od Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług w maju w centrach handlowych zakupy zrobiło o 50 proc. klientów mniej niż przed pandemią. Z kolei liczba wizyt w stosunku do maja 2019 wyniosła minus 42 proc. W warszawskich Złotych Tarasach ten spadek wyniósł rekordowe 82 proc. Podając te dane, ZPPHiU powołał się na raport Proxy.Cloud.

– Monitorujemy centra, w których działalność prowadzą nasi członkowie i widzimy, że owszem klienci wracają na zakupy, jednakże ruch jest daleki od poziomów, do jakich przywykliśmy przed pandemią. Dane liczbowe można podsumować jednym zdaniem: odwiedzalność spadła w sposób istotny dla prowadzących działalność handlową na terenie galerii – komentuje Zofia Morbiato, Dyrektor Generalna ZPPHiU. – Tymczasem nasi członkowie zderzają się z bezwzględnym egzekwowaniem zapłaty pełnego czynszu. Przeczy to obowiązującym przepisom prawnym i po raz kolejny pokazuje jak ogromna nierównowaga stron panuje pomiędzy silnymi centrami handlowymi i słabszymi firmami korzystającymi z powierzchni handlowych.”

Wegańska sieć rośnie

Po niedawnym otwarciu nowego lokalu w Gdańsku, Krowarzywa otworzyła kolejny, tym razem w Szczecinie przy ul. Jasnej. To druga restauracja marki w tym mieście i dziewiętnasta w sieci. Właścicielką jest Ewa Balcerzak, do której należy również pierwszy lokal w Szczecinie.

W ofercie Krowarzywa można znaleźć flagowe wegańskie burgery, wrapy, zdrowe sałatki czy Vegan Kebab. W warunkach pandemii powstało już sześć lokali Krowarzywa w całej Polsce, a trzy następne są w trakcie przygotowania. Marka poszukuje kolejnych franczyzobiorców i multi-franczyzobiorców w Warszawie, Katowicach, Lublinie, Poznaniu, Wrocławiu, Częstochowie i Zakopanem.

Kurczak w nowym miejscu

Także Chilli Mili otworzyło swój kolejny lokal, w Lubaniu. Sieć specjalizuje się w serwowaniu kurczaka w panierce. Średnia wysokość inwestycji to ok. 180 tys. zł.

– Każdą kolejną inwestycję traktujemy kompleksowo, od wytyczenia funkcjonalnego układu kuchni, zapleczy i sali konsumpcyjnej, po wybór koloru ścian i obrazów je zdobiących. Franczyzobiorca może w pełni korzystać z naszych gotowych rozwiązań, nie ma tu miejsca na przypadek czy improwizację – zapewnia franczyzodawca.

Marka chce się rozwijać w miastach liczących już od 10 tys. zł.

Podwójne uderzenie

Grupa Muszkieterów uruchomiła w Miliczu jednocześnie dwa sklepu - jeden sieci Intermarché, drugi Bricomarché. Działają w tej samej lokalizacji. Ich łączna powierzchnia handlowa to blisko 4 tys. m2. Do dyspozycji klientów jest parking na 140 miejsc.

Obydwa sklepy są prowadzone przez franczyzobiorców.

– Moi rodzice prowadzą sklep Intermarché we Francji od 1976 roku, a ja przez siedem lat kierowałem supermarketem zlokalizowanym w Rawiczu. Obecnie od 10 lat prowadzę także sklep w Trzebnicy. Cieszę się, że w Grupie Muszkieterów mam możliwość rozwoju oraz otworzenia kolejnej placówki i poszerzania mojej działalności biznesowej. Oznacza to także, że jest zapotrzebowanie na produkty i usługi, jakie oferujemy. Nasz model biznesowy osiąga satysfakcjonujące wyniki, a dzięki dogłębnej znajomości rynku możemy dostarczać klientom odpowiednią ofertę – mówi Benjamin Ferte, właściciel sklepu Intermarché w Miliczu i Trzebnicy oraz prezes zarządu SCA Petrole Polska (spółki odpowiadającej za zaopatrzenie w paliwo przysklepowych stacji paliw Intermarché w Polsce).

Sezon na Żabki

Żabka znów otworzyła sklepy sezonowe. W tym roku jest ich 80 i są to zarówno placówki stacjonarne, jak i te zlokalizowane w specjalnie stawianych w sezonie turystycznym pawilonach. Większość działa w miejscowościach letniskowych nad Bałtykiem. Sezonowe Żabki znaleźć można także nad jeziorami: Białym w Okunince (woj. lubelskie) oraz Charzykowskim w Charzykowie (woj. pomorskie). Żabka zapewnia prowadzącym sklepy sezonowe franczyzobiorcom pawilon wraz z całym wyposażeniem i umożliwia prowadzenie takiego punktu zgodnie ze standardami sieci. Franczyzobiorcy, jako niezależni przedsiębiorcy, samodzielnie podejmują decyzje dotyczące zatrudnienia pracowników, w tym rekrutacji oraz ewentualnych benefitów.

– Sklepy sezonowe prowadzę od pięciu lat. Ruch jest w nich duży i utrzymuje się przez cały dzień. Placówka sezonowa wymaga więc codziennych dostaw, znacznie większej liczby osób na zmianie oraz sprawnej obsługi klienta. Odpowiednie dobranie załogi to jedno z ważniejszych zadań – mówi Klaudia Chojna, franczyzobiorczyni Żabki, która prowadzi też placówki sezonowe w Stegnie i Jantarze.

W tym roku Żabka uruchomiła 22 modułowe sklepy sezonowe oraz 58 stacjonarnych.


Na sezon / Żabka znów otworzyła sklepy sezonowe. W tym roku jest ich 80.

POPULARNE NA FORUM

Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.

4 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2023