Zarobić na lodach
Nie da się ukryć, że mrożone ciekłym azotem lody trafiły w gusta Polaków, zwłaszcza tych najmłodszych. W tym roku lodowe kuleczki można kupić w 800 punktach – to o 300 więcej niż w zeszłorocznym sezonie.
– Większość, bo ok. pół tysiąca, to punkty sezonowe – informuje Marcin Sroka, koordynator ds. rozwoju sieci Mini Melts. – Kolejne dwieście działa przez cały rok. Oprócz tego mamy też około 100 własnych maszyn vendingowych.
Partner lub franczyzobiorca
Stoiska Mini Melts można stawiać zarówno w lokalizacjach zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Te ostatnie oczywiście mogą działać przez cały rok – np. w salach zabaw, parkach trampolin itp. Wiele osób decyduje się na współpracę partnerską z marką. To opcja skierowana do tych, którzy prowadzą już np. restaurację czy kawiarnię.
– To bardzo bezpieczna forma, ponieważ nie wymaga żadnej inwestycji – podkreśla Marcin Sroka. – My udostępniamy partnerowi bezpłatnie potrzebny sprzęt. Musi tylko pokryć koszty zatowarowania.
Natomiast w przypadku typowej franczyzy, licencjobiorca może kupić lub wydzierżawić stoisko do sprzedaży lodów. Przy czym to ta druga opcja jest zdecydowanie popularniejsza. Koszt dzierżawy zależy od rodzaju wybranego stoiska. Mniejsze, typu compact to wydatek 4 tys. zł netto w skali roku. Przy większym roczny czynsz dzierżawy wynosi 6 tys. zł netto.
Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej ani żadnych opłat miesięcznych.
– Nie wyznaczamy też żadnych limitów sprzedażowych ani limitów zatowarowania – dodaje Marcin Sroka.
Rozwojowy biznes
Franczyzobiorcy i partnerzy Mini Melts zarabiają na marży od sprzedaży. Licencjodawca dostarcza im gotowe stoisko czy maszynę do wybranej lokalizacji, zapewnia również m.in. szkolenia z obsługi sprzętu, utrzymywania odpowiedniego standardu produktu, składania zamówień.
Wielu franczyzobiorców Mini Melts prowadzi po kilka, a niektórzy nawet kilkanaście stoisk.
– Współpracę z nami licencjobiorcy zwykle zaczynają od jednego czy dwóch punktów, a później dołączają kolejne. Niektórzy prowadzą ich nawet po 15 – mówi Marcin Sroka. – Wkrótce zaproponujemy naszym franczyzobiorcom poszerzenie oferty. Właśnie testujemy w punktach własnych wersję BIG naszych lodowych kulek. Są produkowane tylko w dwóch miejscach na świecie, w tym w naszej fabryce. Wystarcza im już temperatura minus 18 stopni, co znacznie ułatwia przechowywanie.
WIZYTÓWKA MINI MELTS
Sieć stoisk z lodami mrożonymi ciekłym azotem.
- ok. 800 punktów
- opłaty za dzierżawę stoiska 4-6 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali