Franczyzobiorcy stracą czy zyskają?

Core biznesu / Husse rozwija akwizycje online, ale nie zapomina o swoim DNA, czyli sprzedaży bezpośredniej.
Środa
20.10.2021
Husse uruchomiło nową platformę e-commerce. Jak ta zmiana wpłynie na franczyzobiorców marki?
 

W maju tego roku Husse, producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów, uruchomił nową platformę e-commerce.  

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych efektów sprzedażowych – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska.

Do tej pory większość sprzedaży firmy i akwizycji nowych klientów pochodziła z bezpośrednich działań sprzedażowych franczyzobiorców i dystrybutorów.

– Po niespełna pół roku działania nowej platformy digital generuje niecałe 10 proc. naszych przychodów. Startowaliśmy z dwukrotnie niższego poziomu – mówi Piotr Cieślik.

Nowa strategia firmy zakłada również akwizycję online, stąd duże inwestycje w nową platformę e-commerce. Dyrektor Husse zapewnia jednak, że działania online nie stanowią konkurencji dla franczyzobiorców i dystrybutorów.

– Klienci i zamówienia pozyskane tym kanałem są również obsługiwane przez franczyzobiorców oraz dystrybutorów, którzy czerpią z tego tytułu korzyści. Naszym celem jest zbudowanie prawdziwego omnichannel, w którym klienci składający zamówienia on-line, są obsługiwani przez lokalnych dystrybutorów bezpośrednio z ich magazynów, co pozwala na realizację dostaw nawet tego samego dnia. Już teraz, nierzadko dostarczamy zamówienia w ciągu kilkudziesięciu minut od złożenia, co wprawia klientów w zdumienie – mówi Piotr Cieślik.

Plany i wyzwania

W najbliższym czasie Husse planuje mocno rozwijać działania digitalowe, ale nie zapomina o swoim DNA, czyli sprzedaży bezpośredniej.

– Po pandemicznych ograniczeniach nasi dystrybutorzy, ze zdwojoną energią ruszają w teren. Bieżący roku pod tym względem nie był jeszcze najłatwiejszy ale wierzymy, że od wczesnej wiosny będziemy mogli wrócić do naszych tradycyjnych działań – mówi Piotr Cieślik.

Firma duże nadzieje wiąże też z nową linią suchych karm dla psów tłoczonych na zimno, którą wprowadziła do sprzedaży miesiąc temu. Dzięki niższej temperaturze produkcji są one w stanie zachować większą wartość składników odżywczych – podobnie jak ma to miejsce w przypadku np. tłoczonych na zimno soków. W tej chwili w ofercie są dwa tego typu produkty, ale już niedługo powinny pojawić się kolejne.

Sporym wyzwaniem dla spółki w ostatnim czasie jest presja cenowa, wynikająca zarówno ze wzrostu kosztów produkcji jak również wysokiego kursu Euro.

– W połowie roku byliśmy zmuszeni podnieść ceny naszych produktów ale nie zaobserwowaliśmy negatywnego odbioru tego ruchu przez klientów – wszyscy widzimy jak rosną ceny produktów spożywczych czy np. materiałów budowlanych, więc nasza podwyżka również spotkała się z dużym zrozumieniem – mówi Piotr Cieślik.

Dystrybutorzy na celowniku

Aktualnie w sieci Husse działa 51 franczyzobiorców i ponad 150 dystrybutorów. W przypadku franczyzy zostały pojedyncze wolne miejsca, m.in. w  Mławie, Siedlcach, Białej Podlaskiej i Ciechanowie.  Na terenach na których Husse współpracuje już z franczyzobiorcami możliwa jest jednak współpraca dystrybucyjna i ten model jest w tej chwili najpopularniejszy.

– Rekrutację w tym zakresie prowadzimy na terenie całej Polski – mówi Piotr Cieślik.

Zarówno działalność franczyzobiorców, jak i dystrybutorów polega zasadniczo na tym samym, czyli bezpośredniej obsłudze klientów z dowozem do domu oznakowanym samochodem. Dystrybutorzy współpracują i funkcjonują na terenie danego franczyzobiorcy. Podstawową różnicą jest wielkość inwestycji – w przypadku franczyzobiorcy wynosi zwykle od 40 do 50 tys. zł. i uzależniona jest od wielkości terytorium, na którym chce działać franczyzobiorca. W przypadku współpracy dystrybucyjnej koszty rozpoczęcia działalności są znacznie niższe i nie przekraczają 5 tys. zł. 

WIZYTÓWKA SIECI HUSSE

Producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów

  • liczba partnerów: 51 franczyzobiorców i ponad 150 dystrybutorów
  • kwota inwestycji: franczyzobiorcy – 40-50 tys. zł, dystrybutorzy – 5 tys. zł

Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska. / "Zamówienia pozyskane kanałem online oraz klienci są również obsługiwani przez franczyzobiorców oraz dystrybutorów, którzy czerpią z tego tytułu korzyści".
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022