Żabka na stacji, Bricomarche w aplikacji
Redan, właściciel marki Top Secret, w pierwszych trzech kwartałach br. o 54 proc. zwiększył w ujęciu r./r. wypracowaną marżę handlową. Wynik na sprzedaży poprawił się z kolei o 1,6 mln zł choć wciąż jest jeszcze ujemny. W trzecim kwartale br. spółka pozyskała pierwszego zewnętrznego klienta, poza Top Secret, dla którego rozpoczęła świadczenie usług związanych z obsługą zamówień e-commerce. Zarząd Redan zamierza zwiększyć skalę realizowanych operacji logistycznych i pozyskać kolejnych klientów.
Dla Redan operacje związane z biznesem marki Top Secret były w pierwszych trzech kwartałach br. i nadal pozostaną podstawowym zakresem działalności. Zapewniły 88 proc. przychodów oraz 88 proc. wypracowanej marży handlowej. Obejmowały przede wszystkim realizację operacji logistycznych związanych z obsługą kanałów dystrybucji w Polsce. Prowadzona była również sprzedaż towarów tej marki do odbiorców zagranicznych. Redan świadczył również specjalistyczne usługi dla grupy kapitałowej Top Secret oraz dla TXM.
– W pierwszych trzech kwartałach br. znacznie poprawiliśmy wyniki finansowe, ale jeszcze nie udało nam się przekroczyć progu rentowności. Po słabszym początku roku, kiedy wprowadzane były zakazy handlu odzieżą w galeriach handlowych, od maja widoczne było odbicie sprzedaży. Dzięki temu w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy zwiększyliśmy o 8 proc. w ujęciu r./r. sprzedaż towarów do grupy Top Secret, pomimo zmniejszenia jej sieci handlowej także o 8 proc.. Pozytywny wpływ na wyraźną poprawę wyników Redan miała także wprowadzona w zeszłym roku zmiana zasad współpracy z Top Secret. W efekcie wzrosła uzyskiwana przez nas marża handlowa na sprzedaży towarów tego brandu do odbiorców w Polsce z poziomu 7,3 proc. do 11,2 proc. Zwiększyliśmy również zagraniczną sprzedaż wyrobów tej marki o 3,9 mln zł, czyli aż o 147 proc. Na tej działalności uzyskujemy znacznie wyższą marżę handlową, przy niskim ryzyku należności i relatywnie niskich kosztach jej prowadzenia. Dlatego w kolejnych okresach będziemy nadal intensyfikować rozwój tej części biznesu - mówi Bogusz Kruszyński, prezes Redan S.A.
Całościowo Redan w pierwszych trzech kwartałach br. osiągnął 68,6 mln zł obrotów, co stanowi wzrost o 14 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku
Od początku br. Redan prowadził prace konieczne dla możliwości rozpoczęcia świadczenia usług logistycznych na rzecz innych podmiotów poza Top Secret. Wdrożony został system informatyczny klasy WMS (Warehouse Management System) niezbędny do realizacji takich operacji oraz przeprowadzono dostosowanie powierzchni magazynowej.
– W trzecim kwartale pozyskaliśmy pierwszego klienta i rozpoczęliśmy dla niego świadczenie usług związanych z obsługą zamówień e-commerce. Obecnie optymalizujemy wydajność procesów magazynowych oraz analizujemy dalsze możliwości lepszego wykorzystania posiadanych aktywów w celu zwiększenia skali realizowanych operacji i pozyskiwania kolejnych klientów – dodaje Bogusz Kruszyński.
Tutti Santi z planami
Sieć restauracji Tutti Santi otworzyła swój 14. lokal i jednocześnie drugą restaurację tej marki w Krakowie. To lokal o powierzchni blisko 250 m2 w nowo wybudowanym biurowcu z dogodnym parkingiem dla zmotoryzowanych gości.
W 2021 roku, mimo lockdownu w pierwszej części roku, Tutti Santi udało się osiągnąć blisko
25 proc. wzrost przychodów. Jest to efekt poprzednich otwarć, zrealizowanych w 2020 roku, które zaczęły główne przychody generować w 2021 oraz wzrostów wygenerowanych głównie
po zakończeniu lockdownu. Prognozowane przychody całej sieci do końca tego roku przekroczą
40 mln zł.
– Niewątpliwie przed branżą stoją także nowe wyzwania, które rysują się na horyzoncie. Choć nie widać jeszcze tak dużych problemów z przerwami w dostawach czy brakiem towarów, to w przypadku pojedynczych surowców problem jest zauważalny. Do tego dochodzi presja na płace i szybko rosnące ceny surowców i opakowań. To wyzwania, nad którymi pracujemy. Niemniej jednak dzięki rosnącej wielkości sieci staliśmy się już istotnym partnerem dla producentów we Włoszech, skąd bezpośrednio możemy sprowadzać nasze produkty – mówi Sergiusz Urbaniak, właściciel marki Tutti Santi.
Tutti Santi rozwija się otwierając lokale własne oraz w modelu franczyzowym. Obecnie 5 lokali zarządzanych jest bezpośrednio przez sieć, a 9 to jednostki franczyzowe. W kolejnych latach koncept planuje jednak głównie rozwijać się w oparciu o lokale własne. Minimalna inwestycja
w restaurację Tutti Santi to 1,5 mln zł netto.
– Obecnie trwają prace projektowe i adaptacyjne w dwóch lokalizacjach, w których dopięliśmy umowy. Jest to Leszno oraz Gniezno. Otwarcia planowane są na pierwszy kwartał 2022. Równocześnie trwają ostatnie rozmowy związane z pozyskaniem kolejnych lokalizacji, które planujemy otworzyć jeszcze w pierwszym półroczu przyszłego roku. Praktycznie interesują nas wszystkie miasta powyżej 60 tys. mieszkańców – dodaje Sergiusz Urbaniak.
Pierogowe dziedzictwo
Toruńskie restauracje „Pierogarnia Stary Młyn” oraz „Pierogarnia Stary Toruń” zostały włączone do sieci Dziedzictwa Kulinarnego Kujaw i Pomorza. Wyróżnienie przyznawane jest restauracjom i producentom, którzy w sposób szczególny dbają o zachowanie i rozwój lokalnych tradycji kulinarnych.
– Tradycja w naszych pierogarniach jest na pierwszym miejscu – nie tylko, jeśli chodzi o przepisy. Dbamy o jakość naszych produktów, współpracujemy z lokalnymi dostawcami. Wpisanie naszych pierogarni na listę Dziedzictwa Kulinarnego Kujaw i Pomorza to dla nas ogromne wyróżnienie i sygnał, że nasza praca ma szerszy sens, przyczynia się do kultywowania tradycji w regionie – mówi Sandra Rybicka, manager ds. rozwoju Pierogarni Stary Młyn. – Pierogi kojarzone są silnie z naszą rodzimą tradycją, to jedno z najlepiej rozpoznawalnych dań polskich również za granicą. Zależy nam, żeby w naszych restauracjach każdy znalazł coś dla siebie, dlatego pierogi w naszych restauracjach interpretujemy na różne sposoby, historię łączymy z aktualnymi trendami – dodaje Sandra Rybicka.
Pierogarnia Stary Młyn to sieć restauracji, które istnieją na kulinarnej mapie od 2007 roku. Pierwszy lokal został otwarty w Toruniu jako Stary Toruń. POd 2009 roku rozpoczęto budowę systemu franczyzowego. Obecnie Pierogarnię Stary Młyn można znaleźć też w Bydgoszczy, Gdańsku, Poznaniu oraz Łodzi.
Muszkieterowie z aplikacją
Grupa Muszkieterów rozwija program Moje Bricomarché i udostępnia klientom dedykowaną aplikację mobilną. Jej celem jest zapewnienie wygodnego dostępu do promocji i innych przydatnych informacji, jak również ułatwienie korzystania z karty klubowej. Dzięki aplikacji dotychczasowi członkowie programu Moje Bricomarché mogą także liczyć na dodatkowe bonusy, a osoby zainteresowane członkostwem mogą za jej pośrednictwem dołączyć do programu.
W aplikacji Bricomarché klienci w prosty sposób znajdą listę sklepów znajdujących się w okolicy i sprawdzą ich aktualne promocje oraz godziny otwarcia. Posiadanie aplikacji zapewnia także wcześniejszy dostęp do gazetek promocyjnych oraz jeszcze wygodniejsze korzystanie z kuponów, które znajdują się w jednym miejscu i są na wyciągnięcie ręki. Ponadto w aplikacji można skorzystać z dedykowanych kuponów dostępnych tylko dla jej użytkowników.
Członkowie programu Moje Bricomarché mogą podpiąć swoją kartę lojalnościową do aplikacji i korzystać dzięki temu ze specjalnych korzyści. Usługi dostępne dla posiadaczy Moje Bricomarché zostaną w przyszłości poszerzone o możliwość robienia zakupów online w aplikacji, skaner kodów, który ułatwi poszukiwanie informacji na temat produktów, oraz elektroniczne paragony.
W planach sieci jest również aktywacja funkcji Scan&Go, która pozwoli zaoszczędzić czas podczas robienia codziennych zakupów. Klienci będą mogli własnoręcznie skanować wkładane do koszyka produkty i zapłacić za nie przy kasie, okazując wygenerowany kod, lub zdalnie – w aplikacji.
– Jesteśmy świadkami dynamicznego rozwoju usług e-commerce, który wiąże się z wprowadzaniem nowoczesnych rozwiązań, bardzo pozytywnie przyjmowanych przez klientów. Chcemy zapewniać naszym konsumentom jak najlepsze doświadczenia zakupowe i możliwość wyboru najwygodniejszej dla nich formy robienia zakupów. Dlatego właśnie inwestujemy w rozwój i nowe technologie, które są przyszłością handlu – mówi Magdalena Wiśniewska, kierownik działu zarządzania projektami sieci Bricomarché w Polsce.
Aplikacja jest dostępna do pobrania w sklepie Google oraz Apple i działa na urządzeniach z systemem Android oraz iOS. Jej pobranie nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami.
Żabka na stacji
Żabka uruchomiła swój pierwszy, pilotażowy sklep na stacji paliw Rakieta, zlokalizowanej w miejscowości Krosno k. Mosiny (woj. wielkopolskie).
– Od kilku lat na czas wakacji stawiamy nad Bałtykiem sklepy sezonowe, a w tym roku uruchomiliśmy pilotażowo mobilną Żabkę obecną na koncertach i targach. W kilku miastach funkcjonują już nasze bezobsługowe Żappka Store, które umożliwiają dokonanie zakupów nawet w kilka sekund bez kontaktu ze sprzedawcą. Uruchomienie pierwszej, pilotażowej Żabki na stacji benzynowej to kolejny krok w kierunku zapewnienia klientom jak największego komfortu zakupów, a franczyzobiorcom unikalnych lokalizacji, generujących dużą liczbę klientów i odpowiednie obroty – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Stacja, na której Żabka otwiera swój pierwszy sklep w ramach projektu, należy do sieci Rakieta – nowej na rynku sieci kameralnych stacji paliw, oferującej tankowanie tradycyjne i bezobsługowe. Stacje powstają na zagospodarowanych terenach, a ich właścicielem jest firma AFS (Automotive Fuels Services Sp. z o.o.).
– Lokalizacje sklepów to jeden z kluczowych aspektów wpływających na decyzje zakupowe klientów, dlatego nieustannie pracujemy nad tym, by były one jak najefektywniejsze i spełniały ich oczekiwania. Rakieta to stacje bezobsługowe, lokalne, które w naturalny sposób mogą być ofertowo uzupełnione przez Żabki – dodaje Waldemar Lisiewicz, dyrektor ekspansji Żabka Polska.
Oprócz ponad 7600 sklepów stacjonarnych w całej Polsce, prowadzonych przez ponad 6000 franczyzobiorców, Żabka proponuje klientom także inne formaty, dostosowane do specyfiki miejsca czy czasowego zapotrzebowania klientów. Od lat w miejscowościach turystycznych funkcjonują sezonowe sklepy Żabka, oferujące niezbędne produkty turystom wypoczywającym nad polskim morzem, w górach czy nad jeziorami. Żabka ma także sklepy mobilne – oferujące szeroką ofertę gastronomiczną, w tym dania gotowe, napoje oraz przekąski i napoje serwowane na ciepło. Mobilne Żabki można w łatwy sposób zatowarować i przewieźć tam, gdzie są aktualnie potrzebne – na festiwale, koncerty i inne wydarzenia kulturalne czy sportowe. Kolejną propozycją jest format bezobsługowy – Żappka Store. Pierwsze z nich otwarte zostały w tym roku w Poznaniu, Warszawie i Krakowie. Klienci do Żappka Store wchodzą do za pomocą aplikacji żappka, dokonują zakupów nawet w kilkanaście sekund, zdejmują wybrane produkty z półki i wychodzą… a płatność automatycznie zostaje pobrana z ich konta. Z kolei sklepy na stacjach benzynowych będą oferowały wybór przekąsek, kanapek, sałatek, dań na ciepło, w tym hot dogów, i gorących napojów. Kierowcy będą mogli zaopatrzyć się tutaj również w wybrane produkty z oferty motoryzacyjnej.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Żabka przygotowuje się do otwarcia sklepu z numerem 11 tys. i podlicza wyniki finansowe.
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...