Biznes z małą inwestycją
Co było kluczowe w rozwoju sieci Żabka w mijającym roku?
Rok 2021, podobnie jak miniony, naznaczony był skutkami pandemii, które rzutują na niemal każdy aspekt naszego życia, także na rozwój biznesu. W pewnym stopniu większość z nas przyzwyczaiła się do nowej sytuacji, a firmy dostosowały swoje funkcjonowanie do zachodzących zmian – w Żabce od początku elastycznie i sprawnie reagujemy na procesy zachodzące w naszym otoczeniu. Naszym priorytetem od początku walki z COVID-19 jest zapewnienie franczyzobiorcom naszej sieci bezpiecznych warunków dalszego prowadzenia przez nich działalności oraz motywowanie kolejnych zainteresowanych osób do podjęcia współpracy z nami i wspólnego rozwoju w handlu. Dlatego w tym roku zdecydowaliśmy się wdrożyć dodatkowe zabezpieczenie dla przedsiębiorców funkcjonujących w ramach naszej sieci w postaci “Polisy na biznes”. Jest to rodzaj zbiorowego ubezpieczenia, którego zadaniem jest ochrona franczyzobiorców przed ryzykiem niepowodzenia ich biznesu i ewentualnym zakończeniem współpracy z nami z ujemnym saldem finansowym. Cechuje je niska wysokość składek i dostępność – jest skierowane zarówno do nowych, jak i obecnych franczyzobiorców sieci, niezależnie od stażu i liczby prowadzonych placówek. W 2021 roku swoistym uhonorowaniem podejmowanych przez nas nieustannie inicjatyw na rzecz budowania partnerskich i transparentnych relacji biznesowych, było podpisanie przez naszą sieć Kodeksu Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy. Żabka była jednym z pierwszych jego sygnatariuszy.
Co planujecie na przyszły rok?
Myśląc o przyszłości nieustannie stawiamy na rozwój i poszukiwanie nowych obszarów, w których możemy wprowadzić kolejne udoskonalenia. Szukając lokalizacji naszych sklepów, zawsze chcemy być obecni tam, gdzie potrzebują ich nasi klienci. W tym roku otworzyliśmy placówki w nowych miejscowościach – coraz częściej przychodzimy z naszą ofertą i zakupami w nowoczesnym formacie do mieszkańców mniejszych miejscowości, poniżej 20 tys. mieszkańców. Doceniają oni nasze sklepy wyróżniające się na lokalnym rynku. W 2022 roku będziemy dalej iść w tym kierunku, bo dostrzegamy oczekiwania mieszkańców mniejszych miejscowości, które są coraz bardziej zbliżone do tych mieszkańców dużych aglomeracji. Jak co roku w wakacje uruchomiliśmy nasze placówki sezonowe nad morzem i w innych miejscowościach turystycznych, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem wczasowiczów, a dla franczyzobiorców współpracujących z nami to dodatkowa możliwość rozwoju. Niedawno po raz pierwszy otwarta została także Żabka zlokalizowana na stacji paliw – obecność w takim miejscu znakomicie wpisuje się w charakter formatu placówek naszej sieci: chcemy być blisko klientów, którzy spiesząc się, będąc w drodze, mogą załatwić w jednym miejscu kilka spraw – dokonać zakupów, skorzystać z usług dodatkowych czy zjeść coś ciepłego. Z pewnością w kolejnym roku będziemy wzmacniać naszą obecność na kolejnych stacjach benzynowych.
Co zmieni się w ofercie franczyzowej?
Obecny rok zamykamy z nową, jeszcze atrakcyjniejszą ofertą franczyzową, w której przychód gwarantowany dla wszystkich nowych franczyzobiorców wynosi aż 17 tys. zł miesięcznie przez pierwszy rok działalności. Dodatkowo, by świętować z przedsiębiorcami rozpoczęcie wspólnej drogi biznesowej z Żabką, otrzymują oni na start jednorazowy bonus finansowy w wysokości 10 tys. zł – do wykorzystania na dowolny cel związany z otwarciem sklepu. Jednocześnie nie ulegają zmianie inne korzyści znane z naszej oferty, a więc wciąż zapewniamy w pełni wyposażony sklep w starannie dobranej i wynajętej przez nas lokalizacji, dostęp do know-how, wsparcie logistyczne, marketingowe, serwisowe i pomoc we wszystkich możliwych trudnościach, jakie mogą napotkać osoby prowadzące placówki pod naszym szyldem. To wszystko przy wkładzie własnym wynoszącym jedynie 5 tys. zł. W zakresie wparcia dla naszych partnerów na pewno nic się nie zmieni w kolejnych miesiącach – chcemy nadal proponować im najbardziej atrakcyjną ofertę franczyzową na rynku. Nieustannie myślimy przy tym o naszych partnerach i o tym, co więcej możemy im zaoferować, aby współpraca z nami i prowadzenie sklepów pod szyldem Żabka dawało im jeszcze większe szanse rozwojowe i satysfakcję. Spodziewać się można zatem, że uatrakcyjnimy ofertę dla dołączających do nas przedsiębiorców, dostosowując ją m.in. do sytuacji gospodarczej, a zobaczymy co ta przyniesie w najbliższym czasie. Trzymamy rękę na pulsie.
Jakie innowacje szykuje sieć dla franczyzobiorców?
Franczyza Żabki jest jedną z najbardziej innowacyjnych na rynku. Zwiększamy efektywność kosztową franczyzobiorców poprzez rozwój rozwiązań mobilnych ułatwiających zarządzanie placówkami, a także segmentację asortymentową sklepów czy dopasowanie oferty do lokalizacji. Niewątpliwie takim narzędziem jest aplikacja Cyberstore, dzięki której nasi franczyzobiorcy mogą swobodnie zarządzać sklepem z poziomu swojego smartfona. Sztuczna inteligencja pozwala również zaplanować trasy dostaw i logistykę sieci, na czym korzystają współpracujący z nami przedsiębiorcy, przyczynia się ona także do obniżenia śladu węglowego. W najbliższych miesiącach skupimy się na optymalizacji procesów sklepowych i wsparciu, a także rozwoju, obszaru pracowniczego.
WIZYTÓWKA MARKI ŻABKA
Sieć sklepów spożywczych
- 6 tys. franczyzobiorców
- ponad 7 tys. sklepów w 950 miastach
- kwota inwestycji ok. 5 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Znane marki czy oryginalne pomysły biznesowe? O tym, które koncepty franczyzowe budzą największe zainteresowanie na polskim rynku przeczytasz w majowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Julita Szulczyk prowadzi ośmiotysięczny sklep sieci Żabka. Zarówno sklep, jak i franczyzobiorczyni są wyjątkowe. Co je różni od pozostałych?
W marcowym numerze "WBF" prezentujemy koncepty franczyzowe, w które chętnie inwestują byli pracownicy korporacji. Poza tym opisujemy m.in. biznesy idealne dla przedsiębiorczych kobiet.
AmRest nie będzie otwierał kolejnych restauracji Burger King, Eurocash rozmawia z inwestorami, a Żabka inwestuje w nowy start-up. Przegląd tygodnia 29 stycznia-5 lutego.
Zostań Franczyzobiorą na dogodnych warunkach.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Magazyn Entrepreneur ocenił sieci z amerykańskiego rynku. Wynik? Subway na podium, McDonald’s poza pierwszą dziesiątką.
Czy można przetestować biznes, a później w niego zainwestować?
Wzory umów
Firmy zarządzane przez przedstawicielki płci pięknej to coraz częstsze zjawisko. W jakich konceptach franczyzowych kobiety odnajdują się najlepiej?
POPULARNE NA FORUM
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Początki prowadzenia własnej działalności gospodarczej choć są bardzo ekscytujące to jednak czasem bywają trudne. Rewelacyjnym sposobem na stawianie pierwszych kroków...
Nowe sądy tylko dla franczyzy?
No no, swoją drogą ciekawe, że POF nie jest zainteresowane symetrią spraw sądowych i swego rodzaju rewizją rynku, czego ulubione USA już dawno dokonało. Wielki wstyd...
Społeczność Franchising.pl
MEET AND FIT franczyza jeśli ktoś chce zacząć współprace z tą firmą to niech mocno się zastanowić ponieważ jeszcze dobry rok przed pandemią zamknęli się aż 15...
Polska Organizacja Franczyzodawców w obronie zasad
a POF ma jakieś zasady?
Punkt sprzedaży nawozów i środkow ochrony roślin
Witam.Posiadam kawałek placu i myślałem nad otwarciem punktu sprzedaży nawozów.Czy może by ktoś ma jakieś namiary na firmy które by chciały pomóc,pozdrawiam ...
Mini piekarnia Fornetti
A co sie stalo s Fornetti w Polsce? Jak oni wszyscy znikli?
Środki na działalność gospodarczą
Cześć Jestem świeżakiem na rynku wkrótce otworze swoją pierwszą działalność. Niestety nie posiadam środków na szybkie uruchomienie sklepu i cały czas poszukuje...
Zakładamy własną firmę - procedury krok po kroku
Bardzo pomocny artykol