Oryginalność pomaga budować wizerunek

Piątek
16.02.2001
Wydarzenia artystyczne podkreślają misję firmy
 

Puls Biznesu opublikował artykuł, w którym autor zajął się problemem tworzenia wizerunku firmy i monotonią pomysłów na kreowanie tegoż wizerunku.
Kłopot z imprezami firmowymi polega na tym, że ich organizatorzy często zasklepiają się w obowiązujących w danym sezonie modach – informuje dziennik. Dotyczą one miejsc - raz organizuje się je w dużych klubach nocnych, innym razem w obiektach zabytkowych. Kolejki wąskotorowe i starodawne tramwaje też przeżywały swoje wielkie dni.

Dużo gorzej jest z tzw. głównymi atrakcjami wieczoru. O ile mały wybór miejsc na imprezy to przynajmniej częściowo okoliczność obiektywna, o tyle trudniej znaleźć usprawiedliwienie dla ciągle powtarzanych w częściach artystycznych tych samych motywów. Wystarczy przejrzeć kronikę towarzyską w którymś z kolorowych magazynów, żeby zauważyć, że głównym motywem jest od paru sezonów pokaz eleganckiej bielizny. Co bogatsze i bardziej kreatywne firmy pozwalają sobie zaprosić zespół tańca nowoczesnego (tancerze obowiązkowo półnadzy i pomalowani), a szczytowym osiągnięciem jest występ gwiazdy aktualnie promowanej przez telewizję publiczną. Nie zapomina się o prezenterach, również z TVP, dzięki czemu mogą oni dorobić do chudych gaż, jakie wypłaca się na Woronicza. Ale najgorsze są chyba pokazy tańca latynoskiego - prawdziwa plaga ostatniego sezonu. Niezbyt twórcze podejście do programu imprezy jest nie tylko nudne, ale - i to już gorsza sprawa - nijak się ma do przekazów i misji firmy. Każda firma chce i musi się odróżniać, a jak ma to zrobić, skoro operuje tymi samymi narzędziami co wszyscy.

Puls Biznesu proponuje inne rozwiązania, orginalne i ciekawe. Dlaczego nie performance, teatr awangardowy, wideo-art, tworzenie dzieł plastycznych na żywo czy choćby prosta wystawa? Argumentów za taką aranżacją imprezy jest przynajmniej kilka. To wciąż nowy rodzaj działalności. Łatwo zatem zaskoczyć klientów czy dziennikarzy. Poza tym formuła wydarzenia artystycznego jest niewyczerpana, czego nie można powiedzieć o występie Edyty Górniak czy Kasi Kowalskiej albo nieszczęsnym pokazie bielizny. Każda akcja artystyczna może różnić się od innych. Z bogactwa środków wyrazu, jakimi dysponują artyści, wynikają jeszcze inne korzyści - choćby możliwość dostosowania ich do nawet najbardziej finezyjnych przekazów. Dla każdego coś miłego: poważny bank może zażyczyć sobie żywych obrazów historycznych, firma motoryzacyjna - widowiska pełnego pędu i szaleństwa, a firma teleinformatyczna - czegokolwiek innego, byle było możliwie awangardowe i stechnicyzowane. To wspaniała wiadomość dla marketingowców lubiących pławić się w tzw. świecie wokół produktu.Za organizowaniem imprez artystycznych przemawia dodatkowy, prosty argument. Budżety przeznaczane na wydarzenia promocyjne czy choćby wewnętrzne, okolicznościowe imprezy mogą przyprawić o zawrót głowy nawet uznanego artystę, który przynajmniej częściowo utrzymuje się ze swojej działalności twórczej. Dlaczego z tego nie skorzystać?

Więcej: Marek Wróbel Art NEW media, Puls Biznesu, 16 lutego 2001


Puls Biznesu

POPULARNE NA FORUM

Co sądzicie o Oskrobie?

Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...

8 wypowiedzi
ostatnia 25.06.2024
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023