Wydatki na starcie / Osoba, która chciałaby zostać franczyzobiorcą MBE powinna dysponować 20-35 tys. zł na inwestycję.
Czwartek
03.02.2022
Franczyzodawca MBE szuka franczyzobiorców w całej Polsce, ale w tym roku w szczególności chciałby zaistnieć ze swoją marką na Śląsku. Ile trzeba zainwestować w ten biznes?
 

Mail Boxes Etc. to sieć centrów specjalizujących się przede wszystkim w wysyłkach kurierskich, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych, a także w pakowaniu i zabezpieczaniu przesyłek do transportu, w projektowaniu graficznym, druku cyfrowym i wielkoformatowym oraz wynajmie skrytek adresowych z możliwością rejestracji działalności gospodarczej pod adresem placówki MBE.

– Pandemia oczywiście wpłynęła na nasz biznes. W jej wyniku zmalała liczba eventów, na które tradycyjnie przygotowywaliśmy materiały drukowane. Za to kilkukrotnie wzrosło zainteresowanie usługami kurierskimi. A te nawet przed pandemią odpowiadały za mniej więcej 70 proc. naszych przychodów – mówi Iwona Naculak, specjalista ds. rozwoju sieci Mail Boxes Etc. – Branża kurierska bardzo dynamicznie się rozwija. Szacuje się, że w 2023 roku wartość rynku przesyłek kurierskich wynosie ponad 12 mld zł wobec około 10 mld zł w 2020 roku. To olbrzymi wzrost, który można zawdzięczać coraz silniejszej pozycji e-sklepów na polskim rynku. Uważam, że przyszłość należy do tych firm, które rozumieją potrzebę wdrażania technologii cyfrowych służących udoskonalaniu procesów logistycznych – dodaje.

Wojciech Szadziul prowadzi placówkę franczyzową Mail Boxes Etc. w Koszalinie. Jak sam informuje, jego punkt osiąga 80-85 proc. przychodów dzięki przesyłkom kurierskim, za pozostałe 15-20 proc. odpowiadają usługi poligraficzne – głównie projektowanie i wykonanie wizytówek, pieczątek – oraz wynajem skrytek adresowych. – Ta usługa cieszy się popularnością szczególnie wśród przedsiębiorców, którzy nie chcą zarejestrować swojej firmy pod adresem domowym. Skrytki chętnie wynajmują też osoby mieszkające na co dzień za granicą. Proszą, aby zbierać im korespondencję i przekierowywać na ich rzeczywisty adres zamieszkania – mówi Wojciech Szadziul.

Mail Boxes Etc. wdraża w swoich placówkach coraz więcej rozwiązań informatycznych mających na celu jak najlepsze wykorzystanie nadchodzących wzrostów w branży kurierskiej, jak na przykład wtyczka dla sklepów internetowych, platforma do zdalnego nadawania przesyłek kurierskich, a w najbliższym czasie również aplikacja służąca obsłudze magazynu i procesów logistycznych.

Pieniądze na biznes

Osoba, która chciałaby zostać franczyzobiorcą MBE powinna dysponować 20-35 tys. zł na inwestycję. Opłata licencyjna wynosi 5,9 tys. zł, a opłata za platformę technologiczną 4 tys. zł. Obie płatne są jednorazowo. Umowa franczyzy jest podpisywana na siedem lat. W trakcie współpracy franczyzobiorca będzie zobowiązany uiszczać co miesiąc opłatę franczyzową w wysokości 8 proc. od przychodu placówki oraz opłatę na fundusz marketingowy – 2 proc. od przychodu. Franczyzodawca informuje, że nowa placówka zazwyczaj zaczyna być rentowna po 6-7 miesiącach od otwarcia.

A jakie wymagania ma wobec franczyzobiorców?

– Najważniejsze, żeby przyszły partner chciał osobiście zaangażować się w prowadzenie swojego biznesu pod szyldem Mail Boxes Etc. oraz miał nastawienie sprzedażowe. Jesteśmy w stanie niemal każdą osobą nauczyć podstaw branży kurierskiej i poligraficznej podczas organizowanych przez nasz szkoleń. Ciężko jednak zmienić czyjeś nastawienie i przekonać, że biznes ten to godziny spędzone na rozmowach z potencjalnymi klientami. Dlatego zrozumienie potrzeby wytrwałego prowadzenia aktywnych działań handlowych jest zdecydowanie na szczycie listy wymagań wobec kandydatów na franczyzobiorców MBE – mówi Iwona Naculak.

Lokal na biuro

Placówki MBE mieszczą się najczęściej w lokalach o powierzchni 50-70 m2, znajdują się na parterze, posiadają witrynę i miejsca parkingowe w pobliżu. – Pomagamy franczyzobiorcy w wyborze optymalnej lokalizacji, oceniamy jej potencjał zarówno pod kątem dostępności klienta biznesowego i indywidualnego oraz rozwoju biznesu. Nowym franczyzobiorcom sugerujemy otwarcie placówki MBE w miejscowościach zamieszkałych przez co najmniej 30 tys. mieszkańców, w większych miastach jest po prostu więcej potencjalnych klientów i szybciej można osiągnąć satysfakcjonujące dochody – mówi Iwona Naculak.

Sieć Mail Boxes Etc. liczy 35 placówek franczyzowych w Polsce, wkrótce zostaną otwarte kolejne trzy, m.in. w Sokołowie Podlaskim i Białej Podlaskiej. Na świecie działa już ponad 2,9 tys. punktów MBE w 55 krajach.

 

WIZYTÓWKA MAIL BOXES ETC.

  • liczba placówek franczyzowych w Polsce: 35
  • liczba placówek na świecie: ponad 2,9 tys.
  • kwota inwestycji na start: minimum 20 tys. zł

Większe miasto, więcej potencjalnych klientów / Franczyzodawca sugeruje nowym franczyzobiorcom otwarcie placówki MBE w miejscowościach zamieszkałych przez co najmniej 30 tys. mieszkańców.

POPULARNE NA FORUM

Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020
Księgowość we własnej firmie

U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.

35 wypowiedzi
ostatnia 24.04.2020
Szkolenia sprzedażowe

Dzień dobry, czy wie ktoś z Państwa kto prowadzi szkolenia sprzedażowe czy szkolenia dla handlowców?

1 wypowiedzi
ostatnia 21.11.2019
Agencja marketingowa - czy warto?

Moim zdaniem warto. W takich agencjach pracują przeważnie doświadczeni specjaliści, którzy starają się zadbać o klienta oraz zapewnić mu możliwie profesjonalną i...

3 wypowiedzi
ostatnia 14.08.2019