Dwa biznesy w jednym lokalu / Franczyzodawca daje możliwość otwarcia w jednym lokalu dwóch konceptów – Ramen Shop i Sushi Kushi.
Środa
23.02.2022
Franczyzodawca Sushi Kushi uruchamia nowy koncept gastronomiczny. Tym razem z ramenem w roli głównej.
 

Sushi Kushi to sieć franczyzowa z 10-letnim doświadczeniem na rynku. Ma dzisiaj około 30 lokali. Najnowszy został otwarty w Grodzisku Mazowieckim, kolejny jest planowany w Wieliczce. Teraz franczyzodawca rusza z nowym konceptem franczyzowym – Ramen Shop.

Dopieszczone receptury

Ramen to japońska zupa, składająca się z bulionu, makaronu i różnych dodatków, np. grzybów shitake, glonów, mięsa, jajka.

– Rameny mamy w menu Sushi Kushi. Zauważyliśmy, że klienci bardzo chętnie je zamawiają – mówi Radosław Szwugier, odpowiedzialny za rozwój franczyzy Sushi Kushi i Ramen Shop. – Na zachodzie Europy to bardzo modne danie, a w Polsce też mocno zyskuje na popularności.

W menu Ramen Shop znajdzie się sześć rodzajów ramenów.

– Osiem miesięcy pracowaliśmy nad ich smakiem i przygotowaniem receptur. Tworzył je bardzo znany szef kuchni – podkreśla Radosław Szwugier. – Samego makaronu przetestowaliśmy kilkadziesiąt rodzajów.

Generalnie marka celuje w miasta liczące powyżej 100 tys. mieszkańców, ale w pierwszej fazie chce się rozwijać w tych największych lub w miastach satelickich dużych aglomeracji. Lokal nie musi być duży, wystarczy 55-60 m2. Marka mocno stawia na kanał delivery, ale w lokalach będzie też sala konsumpcyjna. Wysokość inwestycji franczyzodawca szacuje na min. 150 tys. zł netto.

– Dajemy możliwość uruchomienia dwóch marek w jednym lokalu – dodaje Radosław Szwugier. – Łącząc Sushi Kushi z Ramen Shop możemy sporo zaoszczędzić na inwestycji. Zresztą pierwszy lokal nowego konceptu uruchamia właśnie franczyzobiorca Sushi Kushi, który prowadzi biznes w Zgierzu.

Prosty biznes

Franczyzodawca zapewnia, że prowadzenie Ramen Shop jest prostym biznesem.

– Przede wszystkim nie trzeba zatrudniać doświadczonego szefa kuchni – mówi Radosław Szwugier. – Na miejscu w lokalu przygotowuje się tylko wywar do zupy. Z centrali natomiast dostarczane są do lokali wszystkie pozostałe składniki, z których komponuje się zupę, zgodnie z naszymi wytycznymi. Każdego możemy tego nauczyć, w trakcie dwudniowego szkolenia. To ważna kwestia, bo na rynku trudno teraz o pracowników.

Na jednej zmianie wystarczą cztery osoby: dwóch pracowników w kuchni, osoba do przyjmowania zamówień i kierowca do ich rozwożenia. 

– Biznes jest mały, łatwy do kontrolowania, nie ma odpadów, wszystko jest dokładnie policzalne – dodaje Radosław Szwugier. – Od kandydatów na franczyzobiorców nie wymaga doświadczenia w gastronomii.

Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 2 tys. zł netto.

 

WIZYTÓWKA SUSHI KUSHI I RAMEN SHOP

Sieć sushi-barów i lokali z ramenem.

  • 30 lokali Sushi Kushi
  • 2 lokale Ramen Shop w trakcie przygotowań do otwarcia

Różne smaki / W menu Ramen Shop znajdzie się sześć rodzajów ramenów.