Biznes się kręci

Lepszy wynik / Grupa CDRL w II kwartale tego roku wygenerowała przychody o 10 proc. wyższe, niż rok wcześniej.
Sobota
09.07.2022
Coccodrillo chwali się rosnącymi przychodami, The White Bear Coffee otwiera nowe kawiarnie. Przegląd tygodnia 2-9 lipca.
 

Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo oraz Buslik, w II kwartale br. wygenerowała 70,61 mln zł jednostkowych przychodów w CDRL S.A. To wynik o 10 proc. wyższy w porównaniu do analogicznego okresu 2021 roku.

Niestety słabo ma się białoruska noga biznesu CDRL. Działająca na Białorusi sieć sklepów Buslik osiągnęła 24,9 mln zł przychodów – o 20,6 proc. mniej niż rok wcześniej.

Natomiast spółka odnotowała wzrost sprzedaży w polskich sklepach stacjonarnych. W II kwartale wyniosła ona 37,66 mln zł i jest to o 21 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Polski sklep internetowy wygenerował 10,93 mln przychodów, czyli na porównywalnym poziomie jak w II kwartale 2021 r.

– Ostatnie miesiące to bardzo wymagający czas dla branży handlowej – nastroje konsumenckie nadal są niepewne, co jest spowodowane trwającą wojną w Ukrainie oraz rosnącą inflacją. Biorąc pod uwagę wszystkie te okoliczności uważamy, że osiągnięte wyniki są zadawalające. Nieustannie pracujemy nad poszerzeniem dostępności naszych produktów – w ostatnim czasie wprowadziliśmy marki CDRL na nowe platformy marketpalce – między innymi na Modivo.pl oraz Amazon.de, otworzyliśmy również pięć nowych sklepów stacjonarnych. Dodatkowo, w sezonie wakacyjnym działa 12 nadmorskich salonów sezonowych – komentuje Marek Dworczak, prezes CDRL.

Narastająco, od stycznia do końca czerwca, CDRL S.A. odnotowało 137,70 mln przychodów – jest to o 12 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Biały Miś zaprasza na kawę

Białostocka sieć the White Bear Coffee powiększyła się o trzecią kawiarnię franczyzową, otwartą w Suwałkach. W pierwszych dniach działalności lokal odwiedziło blisko tysiąc gości.

– To entuzjastyczne przyjęcie the White Bear Coffee w blisko 70-tysięcznym mieście wyraźnie pokazuje nam, że obrany przez nas kierunek rozwoju sieci, jest słuszny. Dla mniejszych i średnich miast w Polsce kawiarnia ze świetnym, sezonowym menu, opartym na rzemieślniczej kawie, oraz intrygującym wystrojem, to gotowy przepis na sukces. Powtarzamy to przy każdej okazji – Polacy chcą pić dobrą kawę, chcą się o niej uczyć i smakować różnych naparów, bez względu na to, czy mieszkają w metropolii czy daleko poza jej granicami – tłumaczy Łukasz Kaliciński, współwłaściciel sieci the White Bear Coffee.

Właściciele suwalskiej kawiarni serwują w niej kawę z rzemieślniczej Palarni the White Bear. Ziarna do niej sprowadzane są z plantacji z różnych zakątków świata. Oprócz ciemniej palonej kawy do parzenia espresso, znajdziemy tam również jasno i średnio palone kawy do metod przelewowych.

– Od dłuższego czasu chcieliśmy spróbować sił we własnym biznesie. Mamy duży sentyment do Suwałk, ponieważ to miasto rodzinne Mateusza. Dodatkowo kochamy kawę. Pewności siebie dodaje nam doświadczenie w tej branży. Jesteśmy młodzi, pełni zapału i wierzymy w powodzenie tego przedsięwzięcia – mówi Justyna Pastewska, która wspólnie z Mateuszem Hołubowiczem prowadzi lokal the White Bear Coffee w Suwałakch.

Oferta każdej kawiarni to także sezonowe menu, lemoniady, herbaty, soki oraz ciasta i słodkości. Franczyzobiorcy mogą ponadto włączyć do niej rzemieślnicze lody marki the White Bear Ice Cream. Do tego w lokalu można zaopatrzyć się w akcesoria do parzenia kawy, kosmetyki kawowe, miody, kubki i filiżanki.

– Uważamy, że Suwałki mają potencjał, wspaniałych mieszkańców i licznych turystów. Takie miasta należy rozwijać. Kawiarnia the White Bear Coffee z pewnością się do tego przyczyni – dodaje Mateusz Hołubowicz.

Sieć the White Bear Coffee to obecnie dwie kawiarnie własne, dwa pointy lodowo-kawowe i trzy kawiarnie franczyzowe. Jeszcze w te wakacje ta lista wydłuży się o kolejny lokal w Białymstoku.

– Właśnie trwają prace remontowe w punkcie przy ul. Liniarskiego. To chętnie uczęszczany rejon miasta, znajdujący się w ścisłym centrum, w pobliżu Rynku i uczelni wyższej. Pierwsi goście napiją się tam kawy jeszcze tego lata – mówi Łukasz Kaliciński i dodaje, że na tym z pewnością nie koniec. – Prowadzimy obecnie kilka zaawansowanych rozmów z kolejnymi franczyzobiorcami, którzy są już na etapie poszukiwania lokali. Przewidujemy więc, że ten rok będzie bardzo udany dla naszej sieci.

Żabka bliżej z pocztą

Poczta Polska, sieć sklepów Żabka oraz partner technologiczny Pointpack kontynuują współpracę w zakresie obsługi przesyłek. Nowa umowa, podpisana już przez wszystkie strony, zakłada zarówno utrzymanie dotychczasowych usług, jak i ich dalszy rozwój. Już niebawem w sklepach Żabka możliwe będzie m.in. dokonanie zwrotu zakupionych towarów.

Decyzja o kontynuowaniu współpracy wynika z rosnącego zainteresowania usługą odbioru i nadania przesyłek Poczty Polskiej w sklepach Żabka, których w całym kraju jest już ponad 8,4 tys.

– Poczta Polska w swojej strategii postawiła na rozwój usług kurierskich. W tym celu już w ubiegłym roku dokonaliśmy gruntownej zmiany oferty produktowej Pocztex, której jednym z wyróżników na rynku jest multikanałowość. Klienci zyskują możliwość szerokiego wyboru sposobu dostawy: punkt, automat i kurier. Kluczowe znaczenie dla metody Pocztex PUNKT ma sieć sklepów Żabka – mówi Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.

Nowa umowa pomiędzy partnerami zakłada nie tylko kontynuowanie, ale także i dalsze poszerzanie współpracy w zakresie obsługi przesyłek kurierskich klientów biznesowych oraz detalicznych. Już dziś oprócz opcji odbioru paczek w sklepach Żabka istnieje także możliwość ich nadawania poprzez serwis https://paczki.zabka.pl/

Jednym z udogodnień, jakie zamierza wprowadzić Poczta Polska, dzięki nowej umowie z Żabką, będzie także możliwość zwrotu zakupionego towaru w sklepach tej sieci.

– Nasi klienci cenią sobie komfort i wygodę, dlatego od kilku lat stale rozwijamy sieć punktów odbioru przesyłek Pocztex PUNKT. Do końca bieżącego roku sieć wzrośnie do ponad 20 tys. punktów odbioru. Sklepy Żabka będą miejscem, w którym klienci nie tylko odbiorą przesyłki przy okazji codziennych zakupów, ale także będą mogli wygodnie wysłać paczkę czy dokonać zwrotu zakupionych towarów. Te opcje rozwijamy obecnie z naszym partnerem Żabka Polska – podkreśla Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.

Netto w internecie

Netto wprowadziło możliwość zrobieni zakupów on line. Sieć nawiązała współpracę z Everli – platformą umożliwiającą zamawianie produktów spożywczych na określoną godzinę pod same drzwi. Warto podkreślić, że Polska jest pierwszym rynkiem, na którym Netto pojawia się z taka usługą.

Everli to platforma służąca do zakupów spożywczych online. Użytkownicy Everli, za pośrednictwem strony internetowej, zamawiają produkty z wybranego sklepu, a następnie otrzymują zamówienie na określoną godzinę i dzień, przez dedykowanego Szopera, który odpowiada zarówno za zakupy, transport, jak i dostawę do domu. Usługa jest aktualnie dostępna w 47 miastach Polski, m.in. w Poznaniu, Redzie, Warszawie, Świętochłowicach, Tychach czy Opolu, docierając do ponad 11 milionów osób.

Współpraca Netto z Everli rozpoczęła się w czerwcu b.r. od sklepów zlokalizowanych 
w Szczecinie oraz Trójmieście. Od początku lipca została rozszerzona o kolejne placówki 
w innych miejscowościach, zgodnie z zasięgiem działania Everli. W sumie dostawcy Everli realizując zakupy w Netto będą pojawiać się w około 200 sklepach sieci.

– Nieustannie zmieniamy się dla naszych klientów. Chcemy oferować im kolejne udogodnienia, a zakupy online z pewnością tym są. – mówi Patrycja Kamińska, PR manager Netto Polska. – Oszczędność czasu w zestawieniu z oszczędnością pieniędzy, którą w ramach codziennych zakupów oferuje Netto, to zdecydowanie korzystne połączenie. Liczymy na to, że nowe rozwiązanie dostępne w naszej sieci zyska wielu zwolenników.


Nowa kawiarnia / Justyna Pastewska i Mateusz Hołubowicz otworzyli lokal the White Bear Coffee w Suwałakch.

POPULARNE NA FORUM

Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.

4 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2023