Oficjalny start / Nowa strategię marketingową Żabka ogłosiła na specjalnej konferencji.
Wtorek
11.10.2022
Żabka rusza z nową kampanią marketingową, pod hasłem „Uwolnij swój czas”. I chce być w jeszcze mocniejszym cyfrowym kontakcie ze swoimi klientami.
 

Żabka uruchamia około 1 tys. sklepów rocznie. Wkrótce placówek będzie 9 tys., a na przyszły rok marka zapowiada otwarcie 10-tysięcznego sklepu. Dziennie w sieci realizowane jest 3 mln transakcji, rocznie klienci korzystają 112 mln razy z oferty usług oferowanych, a 93 proc. Polaków zna markę Żabka.

– W efekcie konsekwentnej realizacji naszej strategii rozwoju w ostatnich latach, Żabka przestała być jedynie sklepem. Dziś jesteśmy kompleksowym ekosystemem convenience – oferujemy różne rozwiązania, bliskie potrzebom klientów i ułatwiające im codzienne życie. Dzięki poszerzeniu Grupy Żabka o nowe biznesy, jak Maczfit, Dietly, Żabka Jush czy Delio, klienci mogą swobodnie korzystać 
z naszej oferty wszędzie tam, gdzie tego potrzebują, np. odwiedzając sklepy lub zamawiając produkty z 15-minutową dostawą do domu. Będziemy wytrwale podążać tą ścieżką rozwoju, utrzymując klientów i ich potrzeby w centrum naszej uwagi – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

W nowej kampanii marketingowej, która właśnie startuje Żabka wprowadza nowe hasło - „Uwolnij swój czas”, które zastąpi dotychczasowe „Mały wielki sklep”. Podpiera się przy tym badaniami, które mówią, że Polacy to trzeci najbardziej zapracowany naród w Unii Europejskiej. W porównaniu do mieszkańców innych krajów UE Polacy mają prawie najmniej wolnego czasu w ciągu dnia – zaledwie 286 minut. Oferując pakiet usług i produktów – m.in. z oferty quick meals solution, czyli gotowych posiłków – Żabka deklaruje, że chce im tego wolnego czasu zapewnić więcej. I chce być zawsze od ręką.

– Żabka od zawsze upraszcza codzienność milionom konsumentów. Dziś postanowiliśmy opowiedzieć o tym w otwarty i atrakcyjny sposób. „Uwolnij swój czas” to nowe pozycjonowanie marki i hasło nowej kampanii komunikacyjnej, w której pokażemy, że Żabka oferuje dużo więcej, niż wygodne zakupy. Dostarczając gotowe rozwiązania, sprawiamy, że nasi klienci zyskują czas wolny, który mogą przeznaczyć na to, co jest dla nich w życiu najistotniejsze. To dodatkowy, bardzo istotny wymiar naszej odpowiedzialności i wpływu na polepszenie jakości życia naszych klientów – przekonuje Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka.

Kampania obejmuje m.in. spoty w mediach tradycyjnych i cyfrowych, reklamy wewnętrzne i zewnętrzne.

Blisko i nowocześnie

Poza bliskością sklepów i poszerzaniem oferty produktowej i usługowej Żabka mocno stawia też na technologie, czy wręcz cyfrową rewolucję. Żabki Nano, czyli autonomiczne sklepy, które same wystawiają paragony i ściągają pieniądze z konta to tylko jeden z przykładów.

– Upraszczamy życie dzięki ofercie, innowacyjnym rozwiązaniom digitalowym i temu, że każdy ma Żabkę pod ręką. Nowe formaty pozwalają nam być coraz bliżej naszych klientów, którzy mogą liczyć na nas już nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale również w placówkach sezonowych nad morzem, na eventach i koncertach czy na stacjach benzynowych. Skupiamy się na wysokiej jakości produktów i usług, a także na szybkości obsługi, by zapewnić jak najwyższy komfort naszym klientom. Obecnie czas zakupów w Żabce to średnio tylko ok. 106 sekund. Chcemy te 106 sekund (od wejścia do wyjścia) zagospodarować dla nich w najwygodniejszy i najprostszy sposób, żeby doświadczenie zakupów w Żabce było wyjątkowe i jednoznacznie odróżniało nas od konkurencji – dodaje Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Żabka zapowiada dalszy rozwój aplikacji Żappka, wdrożenie subskrypcji na poszczególne kategorie produktowe (np. kawy) czy hiperpersonalizację.

– Zależy nam na personalizacji oferty w czasie rzeczywistym, aby klient na bieżąco otrzymał dokładnie taką ofertę, jakiej szuka – podkreśla Adam Manikowski.

Na rozwiązaniach technologicznych korzystają też franczyzobiorcy marki, mający do dyspozycji m.un. Takie rozwiązania, jak aplikacja Cyberstore (umożliwiająca zarządzanie sklepem z poziomu telefonu), Optiplan (narzędzie pozwalające planować kolejność zadań w sklepie).

– Inwestujemy w system rozliczeń franczyzobiorców, dzięki czemu poziom satysfakcji z prowadzonego biznesu wzrósł o 10 punktów – informuje Adam Manikowski. – Wprowadzona przez nas natomiast „Polisa na biznes” znosi praktycznie do zera ryzyko, że franczyzobiorca zostanie z długami.

 

P.S. Być może mało czytelny dla niektórych tytuł tego artykułu to nic innego, jak nawiązanie do cyfrowej rewolucji w Żabce. Push to powiadomienie, otrzymywane od aplikacji mobilnej – np. o nowej wiadomości, a quest to zadanie w grze komputerowej.

 

WIZYTOWKA ŻABKI

Sieć sklepów spożywczych

  • ponad 8,7 tys. sklepów
  • kapitał na start 5 tys. zł

 


Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Żabka Polska: / "Upraszczamy życie dzięki ofercie, innowacyjnym rozwiązaniom digitalowym i temu, że każdy ma Żabkę pod ręką."