Franczyza z Ukrainy
Lviv Croissants to jeden z największych franczyzodawców w Ukrainie. Marka powstała w 2015 roku, zaczynając od niewielkiego lokalu we Lwowie. W ciagu siedmiu lat udało jej się rozbudować sieć do 142 lokali. Ich specjalnością są oczywiście croissanty – zarówno w słodkim, jak i wytrwanym wydaniu.
– Nasze croissanty są większe niż francuskie, nie są też tak tłuste i maślane. Mają neutralny smak, dzięki czemu idealnie komponują się zarówno ze słodkim nadzieniem, jak i z dodatkiem np. wędlin czy łososia i warzyw, tworząc kanapkę na idealne śniadanie – wyjaśnia Orest Zahrodskyy, menedżer ds. rozwoju sieci Lviv Croissants w Polsce. – W Ukrainie takie wytrwane podanie croissanta było całkowitą nowością.
Obecnie w menu Lviv Croissants jest 12 propozycji croissantów wytrawnych i 11 słodkich. Oprócz tego są także gorące i zimne napoje. – Mamy przystępne ceny, ponieważ kierujemy naszą ofertę do szerokiej grupy klientów – podkreśla Orest Zahrodskyy. – Od studentów po emerytów, od pracowników biurowych po pracowników budowlanych.
Jak mówi menedżer, atutem lokali jest też szybki proces realizacji zamówienia. Średnio wydanie croissanta i napoju trwa 2-3 minuty.
– Plasujemy się między fast foodem a przytulną piekarnią. W lokalach mamy szybką obsługę, ale jednocześnie nastrojowe wnętrza, z przyjemną muzyką i ciepłą atmosferą – dodaje Orest Zahrodskyy.
Polskie plany
Lviv Croissants właśnie zaczyna budowę sieci w Polsce. Już działają lokale w Zgorzelcu i we Wrocławiu, w przygotowaniu są dwa kolejne.
– Naszą ofertę franczyzową kierujemy zarówno do Ukraińców, mieszkających w Polsce, jak i do Polaków. Od kandydatów na franczyzobiorców oczekujemy doświadczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej – informuje Orest Zahrodskyy. – Preferujemy partnerów, którzy docelowo chcieliby otworzyć kilka lokali, ale można też otworzyć z nami tylko jeden. Oczywiście my też musimy ocenić, czy ta osoba podoła prowadzeniu większej liczby placówek – jak zarządza biznesem, czy przestrzega standardów.
Marka chce rozbudować sieć w całej Polsce. Nastawia się na miasta powyżej 50 tys. mieszkańców. Najlepsze lokalizacje to miejsca o dużym natężeniu ruchu pieszego, ale też dogodnie położone biorąc pod uwagę dostawy. – W pierwszej kolejności celujemy w okolice centrów miast, w drugiej w osiedla, centra biurowe, a w trzeciej w centra handlowe – precyzuje Orest Zahrodskyy.
Franczyzobiorca poszukuje lokalu, kierując się wytycznymi, otrzymanymi od franczyzodawcy. Centrala analizuje jego propozycje i ostatecznie akceptuje lokalizację. Zanim dojdzie do podpisania umowy najmu centrala tworzy jeszcze model finansowy dla tego konkretnego lokalu, sprawdzając, czy lokalizacja jest opłacalna.
– Konsultujemy też umowę najmu z prawnikiem, zanim licencjobiorca ją podpisze – podkreśla Orest Zahrodskyy.
Wsparcie na każdym kroku
W ramach opłaty wstępnej, które do końca tego roku wynosi 10 tys. euro, centrala zapewnia wizualizację lokalu i projekt technologiczny. Każdy franczyzobiorca ma dedykowanego opiekuna z centrali, który prowadzi go przez cały proces przygotowań do otwarcia.
– Franczyzobiorca otrzymuje od nas szczegółowe wytyczne dotyczące wyposażenia i aranżacji wnętrza. Udostępniamy mu także listę naszych dostawców, wraz z wygodnie wynegocjowanymi warunkami – wylicza Orest Zahrodskyy. – Ekipa budowlana współpracuje na bieżąco z naszym architektem. Pomagamy także w rekrutacji menedżera lokalu oraz pozostałych pracowników. Franczyzobiorcy korzystają ze wskazanych przez nas dostawców produktów, opakowań.
Tydzień przed otwarciem menedżer z centrali oraz trenerzy przyjeżdżają do lokalu franczyzowego i przeprowadzają szkolenia. Zostają też na kilka dni po uruchomieniu placówki.
Franczyzodawca szacuje, że minimalna kwota inwestycji w lokal wynosi 60 tys. euro. Miesięczna opłata franczyzowa to 3 proc. od obrotu. Średni okres zwrotu z inwestycji wynosi 18 miesięcy. Jak informuje franczyzodawca, średnia dzienna liczba paragonów to 200 sztuk, a średnia kwota paragonu 28 zł.
– Na bieżąco analizujemy sprzedaż w lokalach, jeśli trzeba wspieramy ją np. promocjami czy innymi działaniami marketingowymi – dodaje Orest Zahrodskyy.
WIZYTÓWKA LVIV CROISSANTS
Sieć lokali serwujących croissanty w wersji wytrawnej i słodkiej.
- 142 lokale w Ukrainie
- 2 lokale w Polsce
- opłata wstępna 10 tys. euro (do końca roku)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali