Nieruchomości dobre na każde czasy

Wolność ze wsparciem / Franczyzobiorcy WGN mają całkowitą swobodę działania i jednocześnie kompleksowe wsparcie z centrali na każdym etapie współpracy.
Czwartek
24.11.2022
Siedem z 96 biur nieruchomości WGN prowadzi już drugie pokolenie właścicieli. Jak twierdzi franczyzodawca, świadczy to o bardzo dużej stabilności biznesu i wysokich zarobkach.
 

Wysokie stopy procentowe i widmo recesji sprawiły, że rynek nieruchomości zamarł. Mieszkania nie sprzedają się już tak szybko jak w tamtym roku. Co będzie dalej? Zdaniem Marleny Joks, starszego analityka WGN, odpowiedź na to pytanie nie jest prosta.

Trudne przewidywania

Zdaniem analityczki prawdopodobne są dwa scenariusze.

– Pierwszy z nich to konsekwencja widocznego na rynku spadku rozpoczęcia nowych budów nieruchomości. Jeśli towar nie jest powszechnie dostępny to jest unikalny, czyli musi być drogi – mówi Marlena Joks.

 Drugi scenariusz to wersja mniej optymistyczna dla właścicieli nieruchomości, czyli rynek nieruchomości zalewa lawina mieszkań na sprzedaż, których obecni właściciele nie będą w stanie dłużej dźwigać rosnących rat kredytów hipotecznych zaciągniętych na zakup wspomnianych nieruchomości.

Grupa WGN funkcjonuje na rynku już niemal 32 lata. Jej główna działalność to pośrednictwo w szeroko rozumianym obrocie nieruchomościami oraz finansowe. W swojej historii przeprowadziła już ponad 230 tys. transakcji w Polsce i na rynku międzynarodowym. Natomiast w samym ubiegłym roku zrealizowała ich ponad 15 tys. a udział marki na rynku obrotu nieruchomościami wyniósł ponad 2 proc. całego wolumenu transakcji w tym deweloperskich w Polsce.

W całej sieci pracuje ponad 650 osób, w tym ponad 570 ekspertów i doradców nieruchomości. Sieć WGN liczy 96 oddziałów nieruchomości i deweloperskich. Średni staż biura WGN to ponad 14 lat.
– Natomiast siedem oddziałów prowadzi już drugie pokolenie właścicieli. To świadczy  o bardzo dużej stabilności naszego biznesu i wysokich zarobkach – mówi Leszek Michniak, prezes WGN.

Niezależność przede wszystkim

Franczyzodawca zapewnia, że franczyzobiorcy WGN mają całkowitą swobodę działania i jednocześnie kompleksowe wsparcie z centrali na każdym etapie.

– Franczyzowe biura to samodzielne przedsiębiorstwa, które prowadzą partnerzy, wykorzystując gotowy i sprawdzony pomysł na sukces w biznesie. Dajemy im możliwość posługiwania się naszą marką, rozbudowane i sprawdzone know-how, a równocześnie mają kreatywną wolność i działają jako w pełni niezależne podmioty w ramach grupy – przekonuje Leszek Michniak.

Wsparcie centrali opiera się na przygotowaniu franczyzobiorcy do pracy zgodnie ze standardami i procedurami grupy. Partnerzy mogą liczyć na szkolenie startowe oraz szkolenia cykliczne, a także wsparcie opiekuna, działu prawnego i marketingowo-reklamowe.

– Partner otrzymuje również dostęp do platformy kompleksowej obsługi biura nieruchomości z funkcją CRM, zapewniającą obsługę biura, zarządzanie zleceniami klientów i pracą swoich agentów – mówi Leszek Michniak. Dodaje, że model współpracy został wypracowany przez lata działalności. Dzięki niemu partnerzy osiągają dobre wyniki zawodowe i finansowe już w trzecim miesiącu działalności.

To, co  wyróżnia WGN wśród innych sieci, to fakt, że partnerzy po ewentualnym zakończeniu współpracy mogą prowadzić konkurencyjną działalność. Ponadto WGN nie pobiera od swoich partnerów części zysku od osiągniętych dochodów. Cały przychód zatrzymują dla siebie.
– Nie narzucamy też planów sprzedażowych i nie ingerujemy w styl prowadzenia biura czy sposób zatrudniania agentów – mówi Leszek Michniak.

Opłata startowa w przypadku nawiązania współpracy z WGN wiąże się z kosztem rzędu 4,5 tys. zł netto po rabacie. Bez rabatu wynosi ona 12 tys. zł netto. Natomiast opłaty miesięczne zaczynają być pobierane od trzeciego miesiąca prowadzenia działalności – licencyjna wynosi 160 euro, a marketingowe 590 zł netto.

WIZYTÓWKA SIECI WGN

Sieć agencji nieruchomości.

  • Liczba oddziałów – 96
  • Opłata startowa – 4,5 tys. zł po rabacie
  • Miesięczna opłata licencyjna – 160 euro
  • Miesięczna opłata marketingowa – 590 zł

Leszek Michniak, prezes WGN / "Franczyzowe biura to samodzielne przedsiębiorstwa, które prowadzą partnerzy, wykorzystując gotowy i sprawdzony pomysł na sukces w biznesie".
Dominika Pronarska
dziennikarz