Mobilna kawiarnia w subskrypcji
Bike Café to sieć mobilnych, rowerowych kawiarni. Zakup takiego roweru za gotówkę, to koszt min. 59,9 tys. zł netto. Można się oczywiście posiłkować leasingiem, co obniża próg wejścia w biznes do kilku tys. zł. Teraz jednak franczyzodawca chce obniżyć ten próg praktycznie do zera. Ma to zapewnić nowy model finansowania, na który postanowił postawić Bike Café, czyli subskrypcja. Dzięki niej franczyzobiorca – jak zapewnia centrala – nie będzie potrzebował na starcie ani gotówki, ani dużej zdolności kredytowej.
– To nasza odpowiedź na sytuację na rynku – mówi Marcin Łojewski, CEO Bike Café. – Przedsiębiorcy mają coraz większe problemy z uzyskaniem finansowania zewnętrznego, czy to w postaci kredytu czy leasingu. Wymagania banków rosną. Zwłaszcza dotyczy to tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z biznesem. A posiadanie wystarczającej ilości gotówki na inwestycję też nie jest dziś powszechne. Stąd nasza propozycja subskrypcji.
Rower w cenie kawy
Na czym polega subskrypcja? Franczyzobiorca podpisuje umowę franczyzową z franczyzodawcą oraz umowę subskrypcyjną z firmą zewnętrzną (specjalizującą się we wprowadzaniu modelu subskrypcyjnego do przedsiębiorstw), która zapewnia finansowanie sprzętu i jako właściciel rowerów udostępnia je licencjobiorcom na zasadzie subskrypcji. Miesięczna opłata za subskrypcję rowerowej kawiarni wynosi od 81,3 zł netto.
– To o wiele mniej niż koszty najmu takiego roweru– podkreśla Marcin Łojewski. – Można mieć własny biznes w cenie dużej paczki kawy.
Franczyzobiorca podpisuje umowę franczyzową na 24 lub 36 miesięcy. Zobowiązuje się, że przez cały okres jej trwania będzie miesięcznie kupował od franczyzodawcy określoną ilość kawy. Do ceny kawy doliczana jest też tzw. opłata rowerowa.
– Jej wysokość zależy m.in. od długości trwania umowy i rodzaju wybranego roweru (standardowy lub z napędem elektrycznym – przyp. red.) – informuje Marcin Łojewski.
Co istotne, w modelu subskrypcyjnym franczyzobiorca także otrzymuje pełne wsparcie od centrali: szkolenie baristyczne, wsparcie z zakresu wdrożenia biznesu, marketingu i promocji swojej kawiarni. W pakiecie znajduje się również opieka serwisu technicznego.
Franczyzodawca – jeśli zechce – po zakończeniu okresu subskrypcji ma możliwość wykupienia roweru na własność. A po zakończeniu trwania umowy jest mu zwracana kaucja, którą płaci na początku.
Subskrypcja dla franczyzy
Firmą, z którą Bike Café buduje model subskrypcyjny jest Wesub, która specjalizuje się w transformacji przedsiębiorstw do modelu subskrypcyjnego – w tym konceptów franczyzowych.
– Obserwowaliśmy systemy franczyzowe od dawna, zauważając powielające się bariery wejścia dla kandydatów na franczyzobiorców. Postanowiliśmy więc wyjść z innowacyjną możliwością, która w nieszablonowy sposób umożliwi sfinansowanie wszystkich niezbędnych sprzętów i wyposażenia – komentuje Mariusz Szałagan, CEO Wesub.
WIZYTÓWKA BIKE CAFE
Sieć rowerowych kawiarni.
- ponad 100 kawiarni
- zakup roweru od 59,9 tys. zł netto
- inwestycja w modelu subskrypcyjnym – od 81,3 zł netto, plus kaucja zwrotna

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali