Konkret to podstawa
Jakie pytanie słyszy pani najczęściej na rozmowach z kandydatami na franczyzobiorców Northgate Logistics?
Są dwa takie pytania. Jako pierwsze najczęściej pada pytanie „ile ciężarówek muszę kupić?” Nasi kandydaci są mile zaskoczeni, kiedy dowiadują się, że ani jednej. Na pierwszym spotkaniu często obalamy mit, że działalność spedycyjna wymaga zakupu floty samochodów ciężarowych. Nie wymaga, albowiem zajmujemy się pośrednictwem w organizacji transportu, nie samym transportem. Zza naszych biurek zlecamy transport na cały świat.
A jakie jest to drugie pytanie?
Kiedy już ustalimy zakres działalności biura partnera, pojawia się pytanie: „skąd wezmę klientów?” Kiedy kandydat słyszy, że nasza baza liczy blisko 20 tys. kontaktów, widzę uczucie ulgi. Zwykle w tym miejscu tłumaczymy kandydatom, że sam kontakt z bazy to nie wszystko, bo w naszym biznesie potrzebne jest budowanie relacji z klientem.
Przyszli franczyzobiorcy często pytają również o zakres obowiązków partnera Northgate Logistics. Chcą wiedzieć, jak powinni zorganizować biuro, ilu pracowników zatrudnić w pierwszym roku działalności, a ilu w kolejnych latach. Warto wówczas uświadomić kandydatom, że nie powinni zaczynać od zbyt małego biura, gdyż stosunkowo szybko będą potrzebować kolejnych pracowników.
Czy jest jakaś odpowiedź, która rozczarowuje kandydatów?
Niekiedy trafiają się rozmówcy, którzy przychodzą do nas z nadzieją, że wraz z naszą franczyzą kupią sobie miejsce pracy – takie jednoosobowe biuro spedycyjne. Tymczasem ideą naszego biznesu jest rozwój oparty na budowaniu zespołu i pozyskiwaniu nowych klientów. Tego nie da się zrobić solo. Większość kandydatów to rozumie i akceptuje.
Czy wasi kandydaci chcą wiedzieć, ile można zarobić?
Oczywiście, że chcą! Większość kandydatów długo powstrzymuje się z zadaniem tego pytania, nie wytrzymują. W tym miejscu pokazujemy cele sprzedażowe i tłumaczymy, na czym zarabiają obie strony tego biznesu oraz jaki budżet trzeba zrealizować, żeby osiągnąć określone zyski. Konkret to podstawa.
Co o swoich przyszłych franczyzobiorcach chce wiedzieć Northgate Logistics?
Przedmiotem naszego zainteresowania w czasie rozmowy z kandydatem jest lokalizacja przyszłego biura, doświadczenie zawodowe i biznesowe kandydata oraz doświadczenie w zarządzaniu zespołem. Pytamy też o posiadany kapitał i wysokość spodziewanych zarobków. Chcemy również wiedzieć, czy franczyzobiorca chce prowadzić biuro samodzielnie, z rodziną czy wspólnikiem. Na koniec pytamy, dlaczego wybrał markę Northgate Logistics oraz skąd dowiedział się o naszej franczyzie.
Jakie są plany firmy na 2023 rok?
Stawiamy na zrównoważony rozwój. Nastawiamy się na otwieranie kilku nowych biur rocznie. To tempo, które pozwala na efektywne wdrożenie nowych partnerów. Poszukujemy partnerów na terenie całego kraju, ale również wewnątrz firmy. Obecnie prowadzimy rozmowy z kilkoma kandydatami zarówno z południa jaki i z centrum Polski. Natomiast na północy otwiera nam się obecnie biuro w Wejherowie. Będzie je prowadziła pierwsza franczyzobiorczyni w naszej organizacji. Pani Aneta Schlomm ma już doświadczenie, bo wywodzi się z Northgate Logistics. Start placówki zaplanowany jest na styczeń 2023 roku.
Rozmawiał Marcin Kaleta
WIZYTÓWKA NORTHGATE LOGISTICS
Sieć biur spedycyjnych.
- liczba placówek własnych: 6
- liczba placówek franczyzowych: 4

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Który biznes zarobi w nowym roku? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w grudniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Jak dobrze wystartować z biznesem, aby firma żyła długo i szczęśliwie? Jakich błędów unikać? I czy wszystko da się zaplanować?
Myślisz o otwarciu własnej firmy, ale brakuje ci pomysłu na biznes? Kup i przeczytaj najnowszy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i wybierz biznes dla siebie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Patrycja Niedźwiecki prowadzi z mężem już trzy restauracje pod złotymi łukami. Jak wygląda franczyza Maka „od kuchni”?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Czy bank to dobry biznes? Alior Bank przekonuje, że tak. Model biznesowy zakłada osiągnięcie rentowności w maksymalnie pół roku.
Własna pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Warto jednak zajmować się produkcją pieczarek w większej liczbie pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Sieć bezobsługowych siłowni chce w tym roku otworzyć 10 placówek w naszym kraju. Czy opłaca się wejść w ten biznes?
POPULARNE NA FORUM
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...
Księgowość we własnej firmie
U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.
Szkolenia sprzedażowe
Dzień dobry, czy wie ktoś z Państwa kto prowadzi szkolenia sprzedażowe czy szkolenia dla handlowców?