Zmiany w ofertach kurierów

Środa
26.02.2003
Specjalizacja usług to już norma
 

Ostatnie lata przyniosły kilka istotnych zmian na rynku usług kurierskich. Oferta operatorów jest stale modyfikowana, bo świadczenie usług standardowych nawet o wysokiej jakości już nie wystarcza do wykonania coraz bardziej nietypowych zleceń - uważa Puls Biznesu.

Elastyczność

Efektem pogoni firm kurierskich za coraz bardziej wyspecjalizowanym i wymagającym klientem są tzw. usługi szyte na miarę.

-Tworzenie usług dedykowanych może zapewnić firmie przewagę konkurencyjną i pozwala na utrzymanie stałych klientów-zapewnia Puls Biznesu Marek Różycki, prezes Masterlink Express.

Na rynku usług kurierskich nie brakuje ofert adresowanych do branży farmaceutycznej, mtoryzacyjnej, instytucji finansowych czy nawet producentów filmowych. Każda z nich uwzględnia potrzeby specyficzne dla charakteru działalności zleceniodawcy. Schemat działania przy tworzeniu tego rodzaju usług jest stosunkowo prosty. Usługa podstawowa jest modyfikowana i uzupełniana o działania typowe dla indywidualnych wymagań poszczególnych branż.

-Różnica między usługami podstawowymi a specjalnymi tkwi w stopniu skomplikowania i innowacyjności tej drugiej grupy. W przypadku oferty dla jednego klienta bardzo istotna jest również różnica w cenie. Warto jednak zaznaczyć, że obsługiwanie zleceń specjalnych wymaga efektywnej współpracy działu operacyjnego-wyjaśnia Pulsowi Biznesu Marek Różycki.

Usługi dedykowane często wymagają zastosowania specjalnych opakowań lub samochodów o ponadnormatywnych gabarytach.

-Zdarza się, że kurier pozostaje do dyspozycji klienta nawet przez kilkanaście godzin lub pracuje w godzinach nocnych. Niektóre usługi czynią z kuriera pośrednika, np. między instytucją bankową a jej klientem-wyjaśnia Zbigniew Twardowski, prezes MS Stolica.

Nawet w obrębie jednej branży zapotrzebowanie na dostosowanie usług do profilu działalności zleceniodawcy jest bardzo znaczne. Dlatego kurierzy są zmuszeni do różnicowania i specjalizowania usług.

Więcej: Marian Bołtryk, Puls Biznesu, Transport i Logistyka, 20 lutego 2003 rok, str. 4
Puls Biznesu

POPULARNE NA FORUM

Co sądzicie o Oskrobie?

Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...

8 wypowiedzi
ostatnia 25.06.2024
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023