Sieci rosną
Sieć Meet & Fit – Slow Food Burgers powiększyła się o nowe lokale. Dotychczasowi franczyzobiorcy marki, prowadzący dotychczas jeden lokal na warszawskim Gocławiu, otworzyli dwa kolejne. Jeden - w Centrum Handlowym Arkady - przystosowany jest do obsługi zamówień z dostawą oraz odbiorem osobistym. Nie posiada sali do obsługi gości. Drugi, na Mokotowie, ma kilka miejsc siedzących dla gości chcących zjeść na miejscu, ale przede wszystkim jest przystosowany także na obsługę zamówień z dostawą i odbiorem. Nowy lokal Meet & Fit – Slow Food Burgers powstał także w Olsztynie.
– Znajduje się na olsztyńskim osiedlu Generałów. Dzięki tej lokalizacji mamy w bliskim zasięgu dostawy znaczącą część mieszkańców miasta, co pozwala nam zrealizować zamówienie i dostawę w czasie maksymalnie do 60 minut, o każdej porze dnia – informuje Łukasz Błażejewski, franczyzodawca Meet & Fit – Slow Food Burgers.
Mark cały czas poszukuje partnerów do współpracy w miastach liczących od 20 tys. mieszkańców oraz w średnich i dużych miejscowościach. Przedsiębiorcy zainteresowani otwarciem bistro Meet & Fit – Slow Food Burgers muszą liczyć się z inwestycją około 45-150 tys. zł netto, w zależności od stanu technicznego lokalu. W tej kwocie ujęty jest już sprzęt, który można wziąć np. w leasing lub kupić w kredycie - wtedy inwestycyjne nakłady gotówkowe mogą się zmniejszyć.
Zadowoleni franczyzobiorcy ODIDO
Sieć ODIDO zapowiada kolejne otwarcia sklepów. Obecnie należy do niej ponad 2 tys. placówek. W 2021 roku pojawiły się pierwsze sklepy ambasadorskie w formacie miejskim i familijnym. Na początku bieżącego roku do sieci dołączyło 200 franczyzobiorców. Dla właścicieli sklepów szczególnie ważny jest model franczyzy miękkiej. Jak podkreśla Robert Dąbek, dyrektor ds. Franczyzy w MAKRO Polska, w sieci ODIDO to franczyzobiorca najlepiej zna swoich klientów, dlatego ma pełną swobodę w prowadzeniu biznesu. Niezależność we współpracy z siecią dotyczy również wyboru dostawców.
– Zdecydowałem się dołączyć do sieci ODIDO, ponieważ podoba mi się możliwość łączenia lokalnych rozwiązań ze znanym szyldem – wyjaśnia Paweł Kopczak, właściciel sklepu w Czarnem.
Przedsiębiorcy mogą więc korzystać zarówno z szerokiego asortymentu oferowanego przez MAKRO Polska, jak i z lokalnych produktów.
Korzyścią wynikającą ze współpracy, o której wspominają franczyzobiorcy, jest również sprawnie przeprowadzona modernizacja sklepu, która nie wiąże się z długotrwałym zamknięciem placówki. Pomimo, że właściciele mogą samodzielnie prowadzić biznes, w każdym momencie mogą zwrócić się z prośbą o pomoc czy poradę do wykwalifikowanego przedstawiciela sieci.
– Otrzymaliśmy ogromne wsparcie przede wszystkim przy projektowaniu wnętrza, wyposażenia i regałów. Byliśmy również w stałym kontakcie telefonicznym z naszym opiekunem – mówi Mariusz Mielcarz, właściciel sklepu ODIDO w Morągu.
Bricomarché z nowym sklepem
Bricomarché, sieć supermarketów „dom i ogród”, otwiera swój 9. sklep na Podkarpaciu. Tym samym marka liczy obecnie aż 186 punktów sprzedaży w Polsce.
Nowy sklep mieści się w Kolbuszowej Dolnej. Jego powierzchnia to przeszło 1 tys. m2 części zamkniętej oraz 900 m2 części zewnętrznego ogrodu. W ofercie sklepu dostępny jest szeroki wybór artykułów z kategorii DIY, budowlanej i dekoracyjnej, zarówno dla domu, jak i ogrodu – łącznie blisko 20 tys. produktów.
– Dołączenie do Grupy Muszkieterów, marki o tak wysokiej pozycji na rynku, oznacza rozpoczęcie nowego, pełnego możliwości etapu na mojej drodze zawodowej. Już od pierwszego dnia zapewniamy klientom szeroki wybór produktów i gwarantujemy najwyższą jakoś usług. Podczas otwarcia czekają na nich konkursy z nagrodami, a załoga sklepu będzie do dyspozycji, aby pomóc i doradzić najlepsze rozwiązania – mówi Mirosław Maksymiuk, właściciel sklepu w Kolbuszowej Dolnej.
Płatności w sklepie można realizować gotówką, kartą płatniczą oraz blikiem. Klienci mogą skorzystać także ze specjalnych bonów Grupy Muszkieterów oraz z opcji rozłożenia płatności na raty. Dodatkowo sklep zapewnia możliwość nabycia produktów online, co wpisuje się w strategię rozwoju segmentu e-commerce w ramach Grupy.
Dodatkowym elementem wyróżniającym sklep są panele fotowoltaiczne zainstalowane na dachu, które zapewnią obiektowi dostęp do przyjaznej dla środowiska energii oraz dodatkowo wpłyną na optymalizację efektywności energetycznej budynku. Proekologiczne działania są szczególnie ważne i promowane przez Grupę Muszkieterów wśród lokalnych przedsiębiorców, jako element wpisujący się strategię zrównoważonego rozwoju biznesu opartego o takie wartości, jak troska o środowisko oraz dobro lokalnej społeczności. Rozwiązanie pomoże także nowemu przedsiębiorcy na optymalizację kosztów energii, wpływając na rentowność całego przedsiębiorstwa.
Hotele wracają do łask
Grupa hotelowa Accor zamknęła 2022 rok z przychodem ponad 4,2 mln euro, co oznacza wzrost o 80 proc. LFL (like-for-like) w stosunku rok do roku.
Jak donosi grupa, wyniki hoteli w drugiej połowie roku przewyższyły poziomy z 2019 niemal we wszystkich regionach. Ożywienie ruchu turystycznego na całym świecie było napędzane przede wszystkim przez gości krajowych, których zainteresowanie pobytami w hotelach było wyższe niż przed pandemią. Jednocześnie grupa obserwuje wzrost poziomu wyjazdów międzynarodowych, który jeszcze nie powrócił do stanu z 2019 roku. Jak zanotowano w ostatnich kwartałach, ożywieniu sprzyjał silny wzrost cen, napędzany popytem i wzmacniany przez inflację.
– Ubiegły rok przyniósł znaczną poprawę w branży turystycznej, a nasze wyniki odnotowały solidny wzrost we wszystkich regionach, odzwierciedlając ten trend. Dzięki temu jako grupa przekroczyliśmy nasze cele finansowe i pozafinansowe oraz możemy spokojnie patrzeć w przyszłość – podkreśla Sébastien Bazin, Chairman and CEO Accor. – Możemy pochwalić się atrakcyjnymi markami, potężną dystrybucją i utalentowanymi zespołami, co w połączeniu z naszą organizacją pozwala nam jeszcze skuteczniej wykorzystywać przyszły wzrost. Te atuty w połączeniu z autentyczną kulturą grupy, stawiającą w centrum swojego modelu ludzi i talenty nadają sens naszemu działaniu. W 2023 roku naszą ambicją jest dalszy rozwój i umocnienie pozycji lidera poprzez ciągłą ewolucję kodeksów branży hotelarskiej oraz wzmacnianie dotychczasowych i przyszłych partnerstw.
W 2022 roku Accor otworzył 299 hoteli (43 tys. pokoi) na całym świecie, co oznacza organiczny wzrost netto w sieci o 3,2 proc. w ciągu 12 miesięcy. Na koniec grudnia 2022 r. grupa posiadała portfel hotelowy obejmujący 802,2 tys. pokoi (prawie 5,5 tys. hoteli) oraz planowane 216 tys. pokoi (1,2 tys. hoteli).

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w lutowym wydaniu magazynu.
Meet & Fit zmienia nazwę, Frentzza ma nowy lokal, a Żabka promuje przedsiębiorczość wśród młodych. Przegląd tygodnia 21-28 stycznia.
Wręczenie dyplomów absolwentom studiów Zarządzania Franczyzą, zagraniczne sukcesy, podsumowania i plany franczyzodawców. Przegląd tygodnia 16-22 stycznia.
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Własna pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Warto jednak zajmować się produkcją pieczarek w większej liczbie pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Od początku roku w ramach współpracy z siecią Żabka swoje biznesy otworzyło kilkuset nowych franczyzobiorców.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Generali Polska ma obecnie ponad 300 placówek partnerskich. W ciągu roku otwiera zwykle ponad 50 biur.
POPULARNE NA FORUM
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy
Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.
Chciałbym otworzyć punkt z nawozami
Witam, posiadam plac oraz sprzęt potrzebny do dystrybucji nawozów dla rolnictwa i ogrodnictwa. Obecnie zajmujemy się sprzedażą wyrobów węglowych, a Nasza siedziba...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Początki prowadzenia własnej działalności gospodarczej choć są bardzo ekscytujące to jednak czasem bywają trudne. Rewelacyjnym sposobem na stawianie pierwszych kroków...
Nowe sądy tylko dla franczyzy?
No no, swoją drogą ciekawe, że POF nie jest zainteresowane symetrią spraw sądowych i swego rodzaju rewizją rynku, czego ulubione USA już dawno dokonało. Wielki wstyd...
Społeczność Franchising.pl
MEET AND FIT franczyza jeśli ktoś chce zacząć współprace z tą firmą to niech mocno się zastanowić ponieważ jeszcze dobry rok przed pandemią zamknęli się aż 15...
Polska Organizacja Franczyzodawców w obronie zasad
a POF ma jakieś zasady?
Punkt sprzedaży nawozów i środkow ochrony roślin
Witam.Posiadam kawałek placu i myślałem nad otwarciem punktu sprzedaży nawozów.Czy może by ktoś ma jakieś namiary na firmy które by chciały pomóc,pozdrawiam ...