Ekspansja na tapecie
W lokalach sieci zarządzanych przez firmę „7 Street Łukasz Błażejewski” tj.: 7 Street – Bar & Grill, Meet & Fit – Slow Food Burgers oraz Frentzza – Pizza & Friends można od niedawna zjeść burgery oraz pizzę z jadalnymi owadami mącznika młynarka o smaku pomidorów z ziołami.
To pierwsza taka oferta sieci restauracji w Polsce z jadalnymi owadami. Zainteresowanie taką formą przekąsek wzrosło po decyzji Komisji Europejskiej z dnia 3 stycznia 2023 roku, zatwierdzającej używanie mąki ze świerszcza domowego w żywności, co nie zmienia faktu, że produkty z innych owadów już od dawna są dopuszczone i dostępne z popularnych żelkach, czy też w Delicjach szampańskich o smaku jagodowym.
W lokalach sieci 7 Street – Bar & Grill oraz Meet & Fit – Slow Food Burgers dostępny jest burger o składzie: sos chili-lim, rukola, sezonowana wołowina, ser cheddar, ogórek konserwowy, pomidor, czerwona cebula, jadalne owady mącznika młynarka. Natomiast w lokalach Frentzza – Pizza & Friends zjemy pizzę z rzemieślniczej mąki z sosem pikantnym pomidorowym, serem mozzarella, suszonymi pomidorami, kukurydzą, oliwkami, bazylią, chili grysem, jadalnymi owady mącznika młynarka o smaku pomidorów z ziołami – dodaje Łukasz B. Błażejewski, dyrektor generalny 7 Street.
W Tajlandii owady w wielu gatunkach dostępne są od bardzo dawna i można je spotkać na street foodwowych bazarach, gdzie cieszą się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców, jak i turystów. Dlatego w ramach krótkiej oferty limitowanej zdecydowaliśmy się wprowadzić owady jadalne do menu.
Faktycznie po szumie medialnym, jaki się zrobił po decyzji Komisji Europejskiej z dnia 3 stycznia 2023 roku zainteresowanie owadami jadalnymi w naszym sklepie internetowym wzrosło kilkukrotnie. Aktualnie wysyłamy kilkaset paczek tygodniowo. Nawiązaliśmy także współpracę z dużą siecią supermarketów, gdzie dostępnych jest kilka naszych produktów, jak owady jadalne, czy batony proteinowe.
– Wejście we współpracę z sieciami gastronomicznymi oznacza dla nas możliwość dotarcia do kolejnych klientów ciekawych nowych smaków – komentuje Patryk Sienkiewicz z firmy FoodBugs.pl.
Fit Cake zawitał w Rumunii
Fit Cake – marka, która jako pierwsza w Polsce stworzyła sieć nie-cukierni opartych na zdrowych zamiennikach słodyczy – po spektakularnym sukcesie na polskim rynku gastronomicznym i otwarciu dwóch punktów na Malcie, idzie krok dalej. Lada moment alternatywne słodycze będą dostępne w Rumunii. W ciągu pięciu lat w tym państwie otworzy się minimum 20 lokali.
Rafał Kościuk, właściciel marki Fit Cake, nawiązał kontakty na Bałkanach. Rumuńską franczyzę nie-cukierni wywodzących się z Białegostoku poprowadzi Laura Ciuhu, wiceprezes Narodowej Unii Przedsiębiorców Rumuńskich (UNPR) i szefowa Fundacji Lara Group. Jednak wszystko zaczęło się od włoskiego biznesmena i przedsiębiorcy BEPPE IULIANO, który jest patronem oraz dobrym duchem w relacji Fit Cake – Rumunia. Był koordynatorem w pierwszych negocjacjach, sam kocha słodkości i ma przeogromne doświadczenie w biznesie.
– Jesteśmy marką, która rozpoczęła rewolucję antycukrową w Polsce i naszym nadrzędnym celem było stworzenie alternatywy dla tradycyjnych słodyczy z uwzględnieniem potrzeb osób, które mają różne nietolerancje żywieniowe i są skazane na restrykcyjne diety. Ten projekt okazał się strzałem w dziesiątkę. Mamy już swoje dwa punkty na Malcie, walczymy o rynek na Cyprze, jest pierwszy franczyzobiorca w Niemczech i w Manchesterze w Anglii. Rozmawiamy z potężną siecią, która ma 170 kawiarni w Irlandii o punkcie produkcyjnym na miejscu i zaopatrywaniu wszystkich chętnych centralnie. Ale umowa z Laurą Ciuhu jest już sfinalizowana. Fit Cake oficjalnie otwiera się w Rumunii! – mówi Rafał Kościuk.
Fit Cake opracował strategię na lata 2023-2030, dzieląc ten okres na dwa etapy. Pierwszy do roku 2026 ma przynieść sieci 150 nowych lokali. Jeśli to się uda, marka uważa, że do 2030 roku jest w stanie powiększyć liczbę franczyz do 300, z czego 10 proc. to będą punkty zagraniczne.
Grupa Kapitałowa Mex Polska spodziewa się 7,3 mln zł zysku
Mex Polska, notowana na GPW spółka holdingowa, zarządzająca pięcioma rozpoznawalnymi konceptami gastronomicznymi, podsumowała szacunkowe skonsolidowane wyniki finansowe za 2022 rok. Od stycznia do grudnia ub. roku Grupie Kapitałowej udało się odnotować prawie 9,8 mln zł zysku EBIT oraz prawie 7,3 mln zł zysku netto. W raportowanym okresie przychody netto spodziewane są na poziomie prawie 82 mln zł. W samym IV kwartale przychody liczyły 21,1 mln zł (wzrost rr o 29,3%), a skonsolidowany zysk netto w tym czasie osiągnął wartość prawie 1,2 mln zł. Na wyniki finansowe w dużej mierze wpływ miała sprzedaż gastronomiczna generowana przez największy koncept Grupy – Pijalnia Wódki i Piwa. Głównym celem zarządu Grupy jest dalsze skalowanie biznesu, poprzez równoległy rozwój kilku niezależnych i rentownych marek gastronomicznych.
– Naszą przewagą jest odpowiednio zdywersyfikowane portfolio z przemyślanym profilem konceptów oraz właściwy dobór lokalizacji. Na dynamikę wpływa także prowadzenie uczciwej polityki cenowej i wykorzystanie odpowiednich okazji biznesowych, opartych m.in. o franczyzę. Widoczne jest to w wynikach finansowych Grupy. Rok 2022 powinniśmy zamknąć zyskiem netto o wartości 7,3 mln zł oraz z przychodami netto na poziomie prawie 82 mln zł, choć należy pamiętać, że to nie do końca miarodajne względem roku poprzedniego, kiedy to w skutek pandemii przez kilka miesięcy 2021 roku generowaliśmy przychody jedynie z oferty na wynos – mówi Dariusz Kowalik, członek zarządu, dyrektor finansowy w Mex Polska. – Porównywalny z analogicznym okresem jest jednak IV kwartał 2022 roku, w którym wypracowaliśmy 21,1 mln zł przychodów netto, co dało nam wzrost rr o 29,3%. Ponadto w tym czasie odnotowaliśmy zysk netto o wartości prawie 1,2 mln zł oraz zysk EBIT na poziomie 1,4 mln zł., które dały odpowiednio wzrost rr na poziomie 89,6% oraz 80,5%.– dodaje.
Głównym silnikiem napędu sprzedaży w GK Mex Polska jest oferta największego i jednocześnie jednego z najstarszych konceptów Grupy – Pijalnia Wódki i Piwa.
– Pijalnia Wódki i Piwa to marka, która od lat cieszy się ogromnym powodzeniem, zarówno w mniejszych, jak i większych aglomeracjach. Aktualnie, na wszystkie 44 lokale Grupy, 32 należy do tego konceptu. To propozycja o zróżnicowanym menu w przystępnej cenie, która zasługuje na ciągły rozwój. Stąd też jeszcze nie powiedzieliśmy ostatniego słowa w kwestii jej rozwoju – komentuje Paweł Kowalewski, prezes zarządu w Mex Polska.
Mex Polska jest spółką holdingową, zarządzającą obecnie 44 rozpoznawalnymi lokalami gastronomicznymi, które działają w ramach pięciu konceptów. Punkty gastronomiczne zlokalizowane są w całej Polsce, a wśród grupy lokali znajduje się sieć bistro Pijalnia Wódki i Piwa (działalność własna oraz franczyza), a także największa sieć restauracji meksykańskich The Mexican oraz sieć restauracji Pankejk (Gdańsk i Łódź) i nowoczesny koncept Prosty Temat (restauracje zlokalizowane w jednych z najpopularniejszych miast w Polsce – Warszawie i Sopocie). Najnowszym konceptem jest CHICAS & GORILLAS, który ulokowany został we Wrocławiu, a od stycznia br. dostępny jest także w centrum Łodzi.
Trzy nowe sklepy Bricomarché w Polsce
Sieć supermarketów Bricomarché kontynuuje ekspansję. Na mapie Polski powstały trzy kolejne punkty sprzedaży sieci supermarketów z kategorii „dom i ogród”. 22 marca Bricomarché otworzyło franczyzowe placówki w Łowiczu, Płońsku i Zdzieszowicach. Marka osiągnęła tym samym liczbę 189 sklepów w Polsce.
Dzięki otwarciom nowych punktów, powierzchnia handlowa sieci zwiększyła się łącznie o 7,2 tys. m2 z czego prawie 4,4 tys. m2 stanowią sale sprzedaży, a 2,8 tys. m2 to przestrzeń przeznaczona pod zewnętrzne ogrody. Każdy ze sklepów oferuje ponad 20 tys. artykułów w pięciu kategoriach: dekoracje, majsterkowanie, gospodarstwo, budowanie oraz ogród. Od pierwszych dni funkcjonowania klienci mogą także dokonywać zakupów drogą internetową. Zyskują także dostęp do promocji oraz akcji handlowych realizowanych cyklicznie przez centralę zakupową sieci we współpracy z właścicielami sklepów.
Sklep w Łowiczu poprowadzony jest przez nowego franczyzobiorcę, z kolei placówki w Płońsku i Zdzieszowicach to kolejne supermarkety przedsiębiorców, którzy dzięki temu mogą skalować swój biznes w ramach sieci Bricomarché.
– Dla sieci Bricomarché pierwszy kwartał tego roku to czas intensywnego rozwoju. Zgodnie z założeniami otwieramy kolejne punkty sprzedaży, wzmacniając tym samym pozycję na polskim rynku – mówi Katarzyna Jańczak-Stefanide, dyrektor generalna Bricomarché. – W najbliższym czasie pod znakiem Bricomarché dołączą do sieci kolejne sklepy, które działały do tej pory jako placówki rodzinne, zrzeszone pod szyldem innych operatorów. Jest to przykład równolegle realizowanej ekspansji sieci w formule przyłączeń, w ramach której Bricomarché i Grupa Muszkieterów zapewniają swoim partnerem kompleksowy pakiet wsparcia, od szkoleń, marketing, IT, aż po zakupy czy logistykę – dodaje.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...