Dobre wyniki / Intermarché, bez stacji paliw, zrealizowało w minionym roku wzrost sprzedaży na poziomie 11,5 proc. na stałej powierzchni (LfL). Łączny obrót wraz ze stacjami paliw w roku 2023 wyniósł 6,5 mld zł.
Poniedziałek
20.05.2024
– Okres spowolnienia to najlepszy moment na inwestycje. A branża spożywcza nadaje się do tego najlepiej – mówi Bartłomiej Tarłowski z Grupy Muszkieterów.
 

Jak radzi sobie dzisiaj Intermarché?

Intermarché, bez stacji paliw, zrealizowało w minionym roku wzrost sprzedaży na poziomie 11,5 proc. na stałej powierzchni (LfL). Łączny obrót wraz ze stacjami paliw w roku 2023 wyniósł 6,5 mld zł. Marka świetnie poradziła sobie zatem w zaistniałej sytuacji. Odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży i dobrą rentowność centrali zakupowej oraz sklepów Intermarché. Nasz niezależny model współpracy sprawdził się w trudnych warunkach. Wiele działań, których celem było podnoszenie poziomu sprzedaży, wypłynęło z inicjatywy właścicieli sklepów. Z kolei centrala zakupowa dążyła do tego, aby zapewnić przedsiębiorcom i ich klientom odpowiednią ofertę oraz wysoką jakość produktów.

Jakie były najważniejsze działania Intermarché w minionym roku?

Z powodzeniem wprowadziliśmy programy lojalnościowe i akcje promocyjne. Pomimo trudnej sytuacji rynkowej, wychodziliśmy naprzeciw potrzebom klientów i poszerzyliśmy ofertę promocji oraz programów rabatowych. Dzięki akcjom lojalnościowym, takim jak „Interkasa”, czy „Interpunkty”, klienci dostali bony zakupowe o łącznej wartości kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Natomiast w ramach trwającej transformacji technologicznej, we wszystkich supermarketach i na stacjach paliw na terenie całej Polski, wdrożyliśmy nowy system kasowy, pozwalający na skuteczniejsze identyfikowanie indywidualnych potrzeb konsumentów. Trwa również stopniowe wdrażanie systemów kas samoobsługowych w sklepach Intermarché, które są dostępne już w 50 proc. placówek w Polsce. Zainicjowaliśmy także działania oszczędnościowe, wśród których kluczowy jest montaż instalacji fotowoltaicznych w sklepach.

Realizowaliśmy także nowo przyjętą strategię marek własnych – w sklepach zadebiutowała nowa, parasolowa marka „O la la!”, oferująca przystępne cenowo, wysokiej jakości artykuły spożywcze.

Ponadto kontynuujemy rebranding przysklepowych stacji paliw – odnowione stacje nawiązują wizerunkiem do kolorystyki sieci. Nadal oferujemy atrakcyjne dofinansowania dla przedsiębiorców zainteresowanych przeprowadzeniem zmiany wizerunku własnej stacji paliw.

Czy łatwo dzisiaj otworzyć i prowadzić biznes w branży spożywczej?

Potencjał rynku nie słabnie, co pokazują plany ekspansji graczy na nim operujących. W tym gronie znajduje się także marka Intermarché, która po okresie restrukturyzacji wraca do rozwoju. Dokonaliśmy dywersyfikacji naszych modeli biznesowych i formatów handlowych. Biznes w tej branży ma charakter długofalowy i wymaga właściwego podejścia, umiejętności reagowania na dynamicznie zmieniające się otoczenie i warunki makroekonomiczne. Nie da się tego robić w pojedynkę, dlatego przewagę daje bycie częścią większej Grupy. Z tego też powodu stworzyliśmy osobny model, przeznaczony dla właścicieli sklepów niezależnych. Chcemy zaprosić ich do współpracy, aby razem czerpać korzyści ze współpracy i satysfakcję z prowadzenia działalności handlowej.

Czy to dobry czas na otwarcie sklepu spożywczego Intermarché?

Okres spowolnienia to najlepszy moment na inwestycje. A branża spożywcza nadaje się do tego najlepiej. Jest mniej podatna na wahania koniunkturalne. Trzeba tylko przekonać do siebie klienta. Nasz biznes kalkulujemy w perspektywie 10 lat. W tym okresie na pewno koniunktura się poprawi, a wówczas w większym stopniu skorzystamy biznesowo. Jeśli otwieranie swojej działalności, to tylko w ramach franczyzy. Stanowi o tym szereg korzyści, z których kluczowym jest możliwości skorzystania z dorobku sprawdzonej marki, jej doświadczeń, zasobów i skali.

Czy konkurencja na rynku jest duża? Czy jest jeszcze miejsce na nowe sklepy?

Nasycenie konkurencji jest duże w branży spożywczej, dlatego jesteśmy przekonany, że przed nami okres konsolidacji. Naszym priorytetem na najbliższy czas jest osiągnięcie masy krytycznej, a potencjalne alianse czy strategiczne partnerstwa oparte na wzajemnym zaufaniu, długofalowych celach i ambicjach mają szanse skutecznie wspierać obrany kierunek rozwoju. Mamy pełną świadomość, że konsolidacja polskiego rynku dystrybucyjnego będzie postępować, a wręcz przyspieszać i zamierzamy być aktywnym uczestnikiem tego procesu. Uważamy także, że na rynku jest miejsce na solidny supermarket. Klienci powinni mieć dostęp do formatu, który znajduje się między dyskontem a sklepem osiedlowym. To jest właśnie miejsce dla Intermarché.

Jak duża jest sieć Intermarché

Obecnie zrzeszamy 250 niezależnych, polskich przedsiębiorców. Planujemy uruchomić 10 nowych supermarketów w 2024 roku. Nasze sklepy mieszczą się zwłaszcza w mniejszych i średnich miejscowościach, ale także w dużych aglomeracjach.

Ile trzeba zainwestować w sklep Państwa marki?

Trzeba posiadać wkład własny rzędu min. 400 tys. zł. To ok. 20 proc. całej inwestycji. Jest to kapitał początkowy dla zakładanej spółki sklepowej, pozwalający na uzyskanie dobrych warunków finansowania przyszłego biznesu. Nie jest to zatem opłata licencyjna, ani żadna inna forma opłaty na rzecz Grupy. W przypadku przejęcia istniejącego sklepu trzeba dysponować znacznie wyższym kapitałem, który może wynieść nawet 1,5 mln zł. Wszystko zależy od wartości przejmowanego biznesu.

Opłata za korzystanie z marki Intermaché wynosi 0,525% od obrotu brutto. Do tego dochodzi składka na realizację audytów i doradztwo w obszarze jakości oraz szkolenia pracowników w wysokości 0,115% od obrotu brutto. Są to opłaty, które wracają do przedsiębiorców w postaci usług i wsparcia w prowadzeniu sklepów.

WIZYTÓWKA INTERMARCHE

Sieć marketów spożywczych

  • około 250 sklepów
  • inwestycja – min. 400 tys. zł wkładu własnego
  • opłaty – za korzystanie z marki – 0,525 proc. od obrotu brutto + 0,115 proc. od obrotu brutto za realizację audytów, doradztwo i szkolenia

Bartłomiej Tarłowski, menedżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej Grupy Muszkieterów / "Nasycenie konkurencji jest duże w branży spożywczej, dlatego jesteśmy przekonani, że przed nami okres konsolidacji".

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022