Przestój / Pierrot w ostatnich, pandemicznych latach nie uruchamiał nowych placówek partnerskich.
Poniedziałek
20.05.2024
Marka Pierrot niedługo uruchomi nowy zakład produkcyjny. Czy zwiększenie mocy pozwoli na szybszy rozwój we franczyzie?
 

Pierrot, producent butelkowanej wody źródlanej i napojów, obchodzi w tym roku dziesięciolecie uruchomienia pierwszego oddziału franczyzowego. W ostatnich latach prawie nie otwierał nowych placówek partnerskich.
– W okresie pandemii panowała duża niepewność i nie przyjmowaliśmy nowych osób. Przez ostatnie dwa lata, gdzie skłonność do inwestowania w nowy biznes była niska, uruchomiliśmy trzy oddziały,  ale sprzedaż w naszej sieć znacznie się rozwinęła. Bazowaliśmy na rozwoju istniejących punktów – mówi Dawid Płuciennik, franczyzodawca marki Pierrot. Dodaje, że w jego ocenie rynek rusza i ludzie na nowo myślą o inwestycjach.

– A dystrybucja wody i napojów to jest dobry biznes na każdy czas, ponieważ zaspokaja podstawową potrzebę. Ponadto nasz biznes jest całoroczny, a nie sezonowy, jak wydaje się wielu osobom. Produkujemy napoje od 1991 roku i wiemy, jak działać w tej branży, żeby biznes był rentowny przez cały rok –
tłumaczy Dawid Płuciennik. 

Niedawno firma rozpoczęła rozbudowę. Jesienią odbierze nowy zakład produkcyjny, który zacznie działać od 2025 roku. Docelowo pozwoli to na zwiększenie mocy produkcyjnych przeszło dwukrotnie.

– Kluczowy etap naszej inwestycji to uruchomienie drugiej linii produkcyjnej. To pozwoli nam rozwinąć istniejące portfolio produktów o nowe kategorie – mówi Dawid Płuciennik.

Decyzja o rozbudowie zakładu została podjęta w związku z rozwojem firmy. Dzięki zwiększeniu mocy Pierrot będzie mógł zaoferować odbiorcom szerszy asortyment produktów oraz zwiększyć swoje możliwości rozwoju we franczyzie.
– Prowadzimy sporo zaawansowanych rozmów odnośnie otwierania kolejnych placówek. Jeszcze w tym roku zamierzamy uruchomić trzy albo cztery kolejne. Od podjęcia decyzji o współpracy z nami do uruchomienia dystrybucji zwykle mija od jednego do dwóch miesięcy. Najlepszy czas na start w pierwszej części roku to maj, a potem dopiero na jesieni, ze względu na intensywny sezon letni  – mówi Dawid Płuciennik.

Zasady współpracy

Obecnie w Sieci Pierrot działa około 50 placówek partnerskich i franczyzowych. Firmie zależy na nawiązaniu współpracy franczyzowej na terenach, na których jeszcze nie funkcjonują jej oddziały.

– W każdym województwie jest jeszcze miejsce dla nowych dystrybutorów – zaznacza Dawid Płuciennik.
Produkty Pierrota nie są dostępne w tradycyjnej sprzedaży, klienci mogą je nabyć tylko od lokalnych dystrybutorów, którymi są właśnie franczyzobiorcy. Dostawa jest zawsze bezpłatna, klient płaci wyłącznie
za napoje. W większości odbiorcami Sieci Pierrot są klienci indywidualni.

Franczyzobiorcy zajmują się budowaniem bazy klientów i dystrybucją produktów. Każdy otrzymuje wyłączność na określony teren. Na starcie współpracy potrzebują 50 tys. zł – na zakup tysiąca opakowań, czyli skrzynek i butelek na napoje. W tej kwocie mieści się też franczyzowy pakiet startowy, obejmujący m.in. szkolenia i materiały reklamowe. Poza opakowaniami, na start potrzebny jest też samochód dostawczy i
magazyn przystosowany do przechowywania napojów. Uruchomienie każdej kolejnej trasy każdorazowo wiąże się z koniecznością zakupu kolejnego samochodu oraz następnego tysiąca skrzynek.

Do zakupionych na starcie opakowań franczyzobiorca otrzymuje od franczyzodawcy towar – łącznie 24 tys. butelek wody i napojów. Do tego system zarządzania opakowaniami i bazą klientów, pomoc w rekrutacji
pracowników, opiekę koordynatora. Licencjobiorca przechodzi też szkolenia, m.in. z pozyskiwania klientów.
– Przez pierwsze dni nowy franczyzobiorca jeździ w teren z naszym handlowcem i pozyskuje klientów przy jego wsparciu – wyjaśnia Dawid Płuciennik.

WIZYTÓWKA MARKI PIERROT

Producent i dystrybutor butelkowanej wody źródlanej.

  • 50 oddziałów partnerskich i franczyzowych
  • inwestycja na start – 50 tys. 

Dawid Płuciennik, franczyzodawca marki Pierrot / "Jesienią odbierzemy nowy zakład produkcyjny, który zacznie działać od 2025 roku. Docelowo pozwoli to na zwiększenie mocy produkcyjnych przeszło dwukrotnie".
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022