Perfumerie we franczyzie
Perfumy produkujecie od 30 lat, ale sieć sklepów rozwijacie dopiero od 2016 roku, a franczyzę od 2019. Dlaczego?
Nadal w większości krajów perfumy Adopt sprzedawane są w drogeriach. Dopiero w 2016 roku firma postanowiła rozwijać sieć sklepów pod własną marką Adopt Parfums. W tej chwili w ramach sieci funkcjonuje ok. 350 perfumerii Adopt Parfums. Najwięcej z nich, bo 270, działa we Francji, natomiast reszta w Belgii, w Hiszpanii i w Kanadzie.
Rozpoczęliśmy rozwój od własnych sklepów, aby lepiej zrozumieć oczekiwania klientów i poznać rynek. Dokładnie analizowaliśmy zachowania konsumentów, upodobania zapachowe oraz wiele innych elementów, które ukształtowały produkt Adopt Parfums. Rocznie we Francji uruchamianych jest od 40 do 50 sklepów Adopt Parfums 9u. Jeśli chodzi o zagranicę, firma planuje w 2024 roku otworzyć 10 sklepów w Hiszpanii oraz minimum pięć w Belgii i w Kanadzie. Mamy nadzieję, że za pięć lat obejmiemy zasięgiem wszystkie główne kraje europejskie, takie jak Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy i Polska.
Czym się wyróżniacie na rynku?
W palecie mamy ponad 150 zapachów za przystępną cenę. Sprzedawane są w flakonach o pojemności od 150 ml do 30 ml. Te najmniejsze to znak rozpoznawczy marki Adopt Parfums – niewielkie butelki perfum, które z łatwością mieszczą się w damskiej torebce, czy w kieszeniach męskiej odzieży. Od początku istnienia wyznajemy zasadę „demokratyzacji” perfum, co oznacza, że powinny być powszechnie dostępne. To także myśl przewodnia manifestu „Francuskiej Rewolucji Zapachowej”, zainicjowanej przez Adopt Parfums ponad 30 lat temu, za którą firma do dzisiaj podąża. Oferujemy produkt dla wszystkich bez względu na grubość portfela. Perfumy to produkt budujący lojalność klientów. Ludzie przywiązują się do danych zapachów, ale u nas mogą eksperymentować i próbować nowych woni. Cena za jeden flakon wynosi 39,99 zł. Kwota nie jest obciążająca, a więc można kupować kilka zapachów jednocześnie.
Kto jest waszą grupą docelową?
Oferujemy linię perfum dla kobiet i mężczyzn oraz uniwersalne zapachy dla obu płci – kwiatowe, drzewne lub szyprowe, lżejsze i korzenne. Perfumy produkowane są we Francji w ośmiu laboratoriach należących bezpośrednio do firmy. Nad kompozycją nut zapachowych czuwa Philipp Hardel, który wcześniej tworzył zapachy dla Louis Vuitton Moët Hennessy i Kenzo.
Podobno działacie też zgodnie z zasadami ekologii?
Tak. Zwracamy dużą uwagę na kwestie ekologiczne i przywiązujemy dużą wagę do procesu produkcji naszych perfum i kosmetyków. Wszystkie produkty powstają według idei zrównoważonego rozwoju w trosce o środowisko naturalne. Mamy fabrykę kosmetyków i perfum oraz plantację roślin i kwiatów uprawianych w naturalny sposób, w zgodzie z ich środowiskiem naturalnym, bez sztucznych nawozów. Wszystkie produkty Adopt Parfums są wegańskie oparte na składnikach pochodzenia naturalnego. Jesteśmy firmą zaangażowaną w kwestie społeczne i ekologiczne. Chcemy w ten sposób dać przykład, że biznes i ekonomia może iść w parze i nawzajem się uzupełniać.
Proszę opowiedzieć o rozwoju sieci sklepów Adopt Parfums w Polsce.
W Polsce perfumy Adopt Parfums można kupić od 2021 roku w ponad 1700 sklepach Rossman. W drogeriach dostępnych jest 30 zapachów, natomiast sklepy Adopt Parfums będą oferowały pełną paletę 150 zapachów i kosmetyków pielęgnacyjnych. Jeszcze w tym roku chcemy uruchomić od dwóch do pięciu sklepów. Natomiast docelowo w całej Polsce ma ich być 50. Szukamy masterfranczyzobiorcy, który poprowadzi rozwój sieci w całym kraju lub regionalnych masterfranczyzobiorców odpowiedzialnych za określony obszar kraju. We Francji większość naszych franczyzobiorców łączy model Adopt Parfums z inną działalnością, głównie z branży modowej. Być może w Polsce zastosujemy podobne rozwiązanie. Koncept Adopt Parfums może być dobry pomysłem na zdywersyfikowanie biznesu. Wszystko jednak musi się odbywać zgodnie z naszymi standardami i w zgodzie z zasadami prowadzenia biznesu pod marką Adopt Parfums.
Gdzie powstaną pierwsze sklepy Adopt Parfums w Polsce?
Pierwsze sklepy Adopt Parfums w Polsce powstaną w centrach handlowych w największych miastach, a następnie rozwój skupi się na średnich miejscowościach. Podobną strategię rozwoju firma zastosowała we Francji. Duże miasta są ważne dla wizerunku Adopt Parfums, mimo że nie będą głównym obszarem naszego rozwoju. Paryż, Madryt czy Warszawa oraz inne stolice dyktują trendy, za którymi podąża cały kraj. Tą samą drogą chcemy poprowadzić Adopt Parfums w Polsce. Zaczniemy od Warszawy, Wrocławia, Łodzi, Gdańska i Krakowa, a następnie skoncentrujemy się na mniejszych miejscowościach.
Rozumiem, że zatowarowanie sklepów będzie pochodzić od centrali firmy we Francji?
Każdy franczyzobiorca zobligowany jest do zaopatrywania swoich sklepów w towar wyłącznie u nas, dzięki czemu też partnerzy mają jednolitą ofertę i łatwość dostaw. Nie ma także odstępstw od zasad eksponowania produktów na półkach sklepowych. Każdy produkt ma swoje ściśle określone miejsce. Franczyzobiorcy przechodzą zresztą szkolenia w zakresie merchandisingu. To kluczowy element naszego modelu biznesowego. Adopt to perfumy, bez których marka by nie istniała, tak więc dlatego tak ważne jest ich odpowiednie prezentowanie w sklepach. Cechą charakterystyczną sklepów Adopt Parfums jest aranżacja wnętrza, gdzie centralnym punktem, już na wejściu, są ogromne regały ustawione na mniej więcej pięciometrowej ścianie z flakonami wszystkich perfum. W ten sposób widać różnorodność produktów, które dodatkowo przyciągają uwagę swoimi kolorami. Nazywamy to biblioteką perfum lub „perfumoteką”.
W jakim zakresie wspieracie swoich franczyzobiorców?
Adopt Parfums szkoli franczyzobiorców przed otwarciem sklepu i w trakcie prowadzenia działalności. Szkolenia wstępne odbywają się w siedzibie firmy we Francji. Wiedza obejmuje najważniejsze zasady prowadzenia sklepu Adopt Parfums, czyli zarządzanie sprzedażą, obsługą klienta, personelem, administracją itd. Pobyt w centrali trwa zazwyczaj tydzień. Natomiast w trakcie działalności, franczyzobiorca jest w stałym kontakcie z zespołem Adopt Parfums, odpowiedzialnym za współpracę międzynarodową z poszczególnymi krajami. Uczestniczy także w cyklicznych szkoleniach dotyczących produktów, promocji i sprzedaży, a także korzysta z konsultacji i pomocy zespołu firmy Adopt Parfums.
Jaki jest koszt inwestycji w sklep Adopt Parfums?
Koszt inwestycji w sklep Adopt Parfums wynosi ok. 60 tys. euro. Największą część kwoty stanowi wartość towaru, czyli 30 tys. euro. Meble i pozostałe wyposażenie to kwota rzędu 20 tys. euro. Dodatkowe 5 tys. euro to sprzęt IT, kasa i drobne meble. W sklepie pracuje od dwóch do trzech pracowników.
Rozmawiała Magdalena Kurda
WIZYTÓWKA ADOPT PARFUMS
Adopt Parfums to wiodący producent perfum z ponad 30-letnim doświadczeniem, który rozpoczął ekspansję sieci sklepów od 2016 roku. Stawia na przystępne ceny i dostępność dla wszystkich. Planuje rozwój na rynkach europejskich, w tym w Hiszpanii, Belgii i Kanadzie. W Polsce od 2021 roku współpracuje z Rossmannem, planuje otwarcie własnych sklepów oraz poszukuje franczyzobiorców.
Historia i rozwój marki Adopt Parfums:
- Produkcja perfum od 30 lat.
- Rozwój sieci sklepów od 2016 roku, franczyza od 2019.
- Obecnie ok. 350 perfumerii, głównie we Francji.
Oferta produktowa:
- Ponad 150 zapachów w przystępnej cenie.
- Butelki perfum o pojemności od 30 ml do 150 ml.
Rozwój sieci sklepów w Polsce:
- Współpraca z Rossmannem od 2021 roku.
- Planowane otwarcia 2-5 sklepów w 2024 roku, docelowo 50 w całej Polsce.
Koszt inwestycji w sklep Adopt Parfums:
- Ok. 60 tys. euro, z czego najwięcej to wartość towaru.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Październikowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży. Znajdziesz w nim gratisowy bilet wstępu na Targi Franczyza!
Polki są bardzo przedsiębiorcze. Nawet bardziej niż średnia unijna. Na Targach Franczyza każda pani, które planuje założyć własną firmę, znajdzie mnóstwo pomysłów na biznes.
Nadchodzi największe w tej części Europy wydarzenie na rynku franczyzy - Targi Franczyza w Warszawie!
22. edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi, które odbędą się od 24 do 26 października, to trzy dni pełne inspiracji, wiedzy i możliwości dla tych, którzy marzą o prowadzeniu własnego biznesu pod znanym szyldem.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Pasywny biznes, który przynosi co miesiąc dochody bez żadnego wysiłku, to marzenie każdego z nas. Czy to w ogóle możliwe?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Co drugi przedsiębiorca decydujący się na franczyzę Fit Cake wybiera tę markę jako swój pierwszy krok w biznesie. Dlaczego?
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...