Czekolada we franczyzie
Jak sobie radzą na rynku Pijalnie Czekolady E.Wedel?
Niedawno, na początku września, otworzyła się mini Pijalnia Czekolady E.Wedel w nowo otwartym muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel. To nasz nowy format. Mini Pijalnia funkcjonuje raczej w opcji na wynos, ale z dostosowaniem do szybkiej konsumpcji na miejscu. Ponadto w pierwszej połowie roku otworzyliśmy własną Pijalnię przy ul. Świętojańskiej Gdyni, powracając z lokalem pod ten sam adres po 83 latach. Regularnie po zakończeniu pandemii zmieniamy wystrój oraz organizację naszych lokali tak, aby były jeszcze bardziej atrakcyjne dla gości. Aktualnie w sieci działa 16 lokalizacji franczyzowych, 18 lokali własnych oraz sklep internetowy i wspomniana mini Pijalnia.
Czy to biznes, który sprawdzi się tylko w dużym mieście?
Pijalnie Czekolady E.Wedel powstają w największych miastach Polski, liczących powyżej 100 tys. mieszkańców lub w miejscach atrakcyjnych wypoczynkowo i turystycznie. Na bieżąco weryfikujemy możliwości miast, w których nas jeszcze nie ma i aktywnie poszukujemy zarówno lokali własnych, jak i tych, które mogą funkcjonować w modelu franczyzowym. Szukamy ciekawych miejsc, gdzie ludzie chcą spędzać czas. Preferujemy lokalizacje przyuliczne, najlepiej z ogródkiem, który mógłby funkcjonować zarówno latem, jak i zimą, ale jesteśmy otwarci na różne propozycje. Część Pijalni funkcjonuje również w centrach handlowych, ale z naciskiem na zachowanie wyjątkowego klimatu. To lokale autonomiczne, w których można spędzić czas identycznie jak w lokalizacjach ulicznych. Nie otwieramy się w food courtach, bo obawiamy się, że food court zabierze magię i wyjątkowość, którą czuć w naszych lokalach. Nasza oferta barowa jest dostępna również na wynos i z dowozem, dzięki współpracy z zewnętrznymi firmami, takimi jak Glovo, Pyszne.pl czy Uber Eats.
Otwarcie Pijalni to droga inwestycja?
Potrzebny budżet to minimum 800 tys. zł, w całości przeznaczane na wyposażenie i zorganizowanie nowej Pijalni. Ta kwota obejmuje dostosowanie lokalu do wymogów i standardów obowiązujących w sieci, pełne wyposażenie lokalu, zatowarowanie, opłatę wstępną. Opłata licencyjna jest natomiast zależna od obrotu i płatna kwartalnie. Nie pobieramy od partnerów franczyzowych stałej opłaty miesięcznej ani stałej opłaty marketingowej. Natomiast dzielimy się z nimi naszym doświadczeniem i know-how. Oferujemy szkolenia, corocznie rozwijamy ofertę, wypracowujemy materiały marketingowe itp. Pomagamy od samego początku, m.in. w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji, wypracowaniu projektu architektonicznego, rekrutacji i szkoleniu pracowników, wdrożeniu oprogramowania, otwarciu i w pierwszych chwilach pracy lokalu. Jesteśmy też do dyspozycji franczyzobiorcy po otwarciu: oferujemy stałe wsparcie, doradztwo oraz kontrole jakościowe i operacyjne, a także silnie wspieramy marketingowo, dostarczając gotowe działania promocyjne i materiały sprzedażowe.
Jakie jest obecnie zainteresowanie Państwa franczyzą?
Zainteresowanie jest zawsze, ponieważ dla potencjalnych partnerów franczyzowych nasz koncept to pomysł na stabilny biznes, we współpracy z firmą z dużym doświadczeniem w gastronomii oraz w produkcji unikalnych wyrobów z czekolady, do tego silnie wspierającym swoją markę marketingowo. Nie podejmujemy jednak współpracy z każdym zainteresowanym. Musimy mieć poczucie dużego prawdopodobieństwa, że partner sobie poradzi, ma odpowiednie środki i odpowiednią lokalizację. To kluczowe czynniki, pozwalające osiągnąć sukces. A sukces naszych partnerów jest dla nas priorytetowy.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA PIJALNI CZEKOLADY E.WEDEL
Pijalnie Czekolady E.Wedel to sieć kawiarni, łącząca ofertę kawiarniano-cukierniczą z unikatową ofertą produktów z czekolady. Pierwsza Pijalnia została otwarta w 1894 roku.
- 16 lokali franczyzowych
- 18 lokali własnych
- kwota inwestycji min. 800 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Nadchodzi największe w tej części Europy wydarzenie na rynku franczyzy - Targi Franczyza w Warszawie!
Myślisz o otwarciu własnej firmy, ale brakuje ci pomysłu na biznes? Kup i przeczytaj najnowszy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i wybierz biznes dla siebie.
Przedstawiamy franczyzy, które z powodzeniem można otworzyć w mieście. Magda Gessler opowiada o swoim nowym pomyśle na biznes we franczyzie. W numerze bilet na Targi Franczyza gratis!
W co zainwestować – czy warto porzucić ciepły etat i wybrać własną firmę? Podpowiadamy, jaki biznes najlepiej otworzyć w 2020 roku.
W co zainwestować – to pytanie, które dręczy wielu przyszłych przedsiębiorców. W grudniowym numerze "FRANCHISING" podpowiadamy, jaki biznes najlepiej otworzyć w nadchodzącym roku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Szukasz biznesu dla siebie? Zarezerwuj czas na ważną lekturę. „Franczyza dla bystrzaków” do pobrania za darmo w sklepie portalu Franchising.pl.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Z rodziną podobno najlepiej wychodzi się na zdjęciu. A my prowadzimy razem biznes. I dobrze zarabiamy – mówi Maja Włoszczowska, wicemistrzyni olimpijska, która wspólnie z mamą i bratem prowadzi firmę Quest, produkującą profesjonalną odzież sportową.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali