Jak odnieść sukces w biznesie?
Wojciech Goduński zbudował portfolio swoich konceptów franczyzowych w oparciu o gastronomię. Ale jego związek z tą branżą zaczął się zupełnie przypadkowo. Miał duży wolny lokal, który postanowił jakoś wykorzystać.
– W tamtych czasach była moda na lokale typu karczmy i takie było moje założenie, że po prostu położę deski na ścianę, postawię stoły biesiadne i zrobię z tego lokal z pysznym polskim jedzeniem, które będzie podawane z pieca tradycyjnie opalanego drewnem. (…) Jak już miałem gotowy ten lokal, zadzwoniłem do Sanepidu, żeby Sanepid mi odebrał ten lokal. Przyszedł Sanepid i stwierdził, że tego lokalu nie można dostosować pod pełną kuchnię. A ja miałem już zapowiedziane imprezy. Miała być muzyka na żywo, wisiały już plakaty w mieście. Spytałem co mogę w ogóle podawać tutaj do jedzenia. No i panie z Sanepidu stwierdziły, że tak naprawdę mogą mi odebrać ten lokal tylko i wyłącznie jako pizzerię – opowiada Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex, prowadzący internetowy kanał Kopalnia sukcesu.
Taki był start marki Biesiadowo, która wkrótce stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnym brandów wśród pizzerii.
Co jest ważne we własnym biznesie?
– Przez pierwsze chyba trzy miesiące miałem wrażenie, że zaraz zbankrutuję – tak Wojciech Goduński wspomina początki Biesiadowa. Dziś jest właścicielem 8 marek gastronomicznych, które rozwija poprzez franczyzę. Jak udało mu się rozwinąć biznes do takich rozmiarów?
Z wykładu Wojciecha Goduńskiego dowiecie się m.in.:
- Jak Wojciech Goduński rozkręcił swoją pierwszą franczyzową markę?
- Czy biznes zawsze startuje z przytupem, czy początku raczej są trudne?
- Jakie błędy popełnił Wojciech Goduński rozwijając pierwszy koncept franczyzowy?
- Jaka jest przewaga franczyzy nad działalnością na własną rękę?
- Jak wybrać franczyzę dla siebie?
- Jak dobrze zweryfikować koncept franczyzowy?
- Na co zwrócić uwagę, zanim podpiszemy umowę franczyzową?
Historii Wojciecha Goduńskiego można było posłuchać podczas wiosennych Targów Franczyza. A już wkrótce – 24-26 października – jesienne Targi Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Imprezą towarzyszącą, jak zawsze, będą Seminaria Własnego Biznesu – cykl wykładów o franczyzie, przedsiębiorczości, prowadzeniu firmy, inwestowaniu. Pojawi się m.in. Kuba Midel, guru inwestowania w nieruchomości. Zapraszamy! Bilety do kupienia na stronie bilet.franczyza.pl.
A więcej ciekawych filmów na temat przedsiębiorczości oraz więcej pomysłów na biznes można obejrzeć na naszym kanale na Youtube Franchising-PL. Zachęcamy do subskrypcji!
ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali