Croissanty w roli głównej
Znów widzimy się w tym roku na Targach Franczyza. Który to już raz bierzecie udział w tym wydarzeniu?
W tym roku jesteśmy w Warszawie na Targach Franczyza po raz trzeci. Wystawiamy się od 2022 roku, czyli od początku naszej obecności w Polsce. Można powiedzieć, że to już taka nasza tradycja. Na tegorocznych targach chcemy zaistnieć jeszcze mocniej niż zwykle. Jak zawsze będziemy mieć świetnie przygotowane stoisko, ale też bierzemy udział w panelu dyskusyjnym na Seminariach Własnego Biznesu, zgłosiliśmy naszego kandydata w konkursie na Top Franczyzobiorcę.
Jesteście na polskim rynku od trzech lat. Jak przebiega rozwój sieci Lviv Croissants?
Wkrótce otwieramy 11. lokal naszej marki, na krakowskiej starówce. W czerwcu otworzyliśmy się w w Bratysławie, w sierpniu w Stanach Zjednoczonych, a na przełomie września i października w Pradze.
Czyli w ilu krajach marka ma już swoje lokale?
W sumie w pięciu – w Ukrainie, Polsce, Słowacji, Czechach i w Stanach Zjednoczonych.
Dla ilu lokali widzicie miejsce na polskim rynku?
Naprawdę dla bardzo wielu. W samej Warszawie może ich być nawet 20 w dłuższej perspektywie. Chcemy otwierać się w większych miastach, jak Łódź, Poznań, Białystok, Toruń, Lublin, Katowice, Rzeszów, Wrocław, Kraków. W niektórych z nich już działamy, ale jak wspomniałem, w jednym mieście jest miejsce przynajmniej dla kilku naszych lokali. Brand Lviv Croissants jest coraz bardziej rozpoznawalny. Widzimy to chociażby po zasięgach w naszych social mediach. Bardzo dbamy o marketing marki, dostosowują działania do lokalizacji. Współpracujemy np. z uczelniami, przygotowujemy specjalne promocje dla studentów.
Pozycjonujecie się jako kawiarnie? Bo trochę trudno jednoznacznie was przyporządkować do konkretnego segmentu gastronomii.
Raczej jako kawiarnie, choć można powiedzieć, że jesteśmy unikalnym konceptem na rynku. Chyba nie mamy bezpośredniej konkurencji. Właśnie nasza unikalność przyciąga klientów.
Ile trzeba zainwestować w otwarcie lokalu?
Widełki są szerokie, zależy to m.in. od stanu wyjściowego pomieszczeń, wielkości lokalu. Cała inwestycja powinna zmieścić się w przedziale od 70 do 150 tys. euro. Franczyzobiorca szuka lokalizacji, my ją opiniujemy i akceptujemy, radzimy jak prowadzić negocjacje umowy najmu. Przygotowujemy projekty, mamy specjalnie wynegocjowane warunki np. u dostawców mebli, przeprowadzamy szkolenia. Dedykowany menedżer wspiera franczyzobiorcę od początku, na każdym etapie, aż do otwarcia kawiarni. Każde otwarcie przygotowujemy też pod kątem marketingowym.
Jaka jest rentowność tego biznesu?
Celujemy w rentowność na poziomie 15 proc. Czasem te wskaźniki są wyższe, czasem niższe. Na pewno w dobrych lokalizacjach, w których franczyzobiorca dba o biznes, wyniki są nawet lepsze od zakładanych. Dlatego szukamy osób, które chcą się zaangazować w prowadzenie lokalu, będą pilnować biznesu.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA LVIV CROISSANTS
Wywodząca się z Ukrainy sieć kawiarni, która oferuje świeżo wypiekane croissanty, z wytrawnymi lub słodkimi dodatkami.
- 11 lokali w Polsce
- min. kwota inwestycji 70 tys. euro
- opłata miesięczna 3 proc. od obrotu netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...