Z korporacji do franczyzy
Sylwia Żynda przez kilkanaście lat pracowała w dziale HR korporacji z branży motoryzacyjnej. Ale kiedy urodziła troje dzieci, jej spojrzenie na pracę się zmieniło.
– Niby pracowałam na etacie, ale tak naprawdę mój czas pracy był nieograniczony. Wiele robiłam po godzinach, nocami – opowiada Sylwia Żynda. – Poczułam, że muszę to zmienić, przewartościować swoje życie. Chciałam zacząć robić coś, na co będę miała wpływ.
Wybór franczyzodawcy
Jako że Sylwia Żynda zawsze lubiła pracę z ludźmi, kontakt z nimi, postanowiła poszukać branży, w której będzie miała taką możliwość. Postawiła na nieruchomości.
– Na studiach obserwowałam ten rynek, choć zawodowo nigdy nie miałam z nim do czynienia – dodaje.
Skontaktowała się – jak mówi – z każdą firmą, która oferuje franczyzę w tej branży. Po wszystkich rozmowach wybrała Freedom Nieruchomości.
– Błyskawicznie reagowali na wszystkie moje pytania, dostałam świetnie przygotowane materiały, widziałam, że wszystkie procedury są usystematyzowane. Po pracy w korporacji taki profesjonalizm miał to dla mnie duże znaczenie – podkreśla Sylwia Żynda. – Czułam się z tym bezpiecznie, wiedziałam, że w trudnych sytuacjach będę mogła liczyć na wsparcie.
Po podpisaniu umowy franczyzowej dała sobie kilka miesięcy na to, aby nauczyć się branży. Dopiero po tym czasie otworzyła biuro Freedom Nieruchomości w Poznaniu. Start, jak przyznaje, nie był prosty, ale też nie za trudny.
– Rynek był wówczas spokojny. Każdą nieruchomość trzeba było przygotować bardzo dobrze marketingowo do sprzedaży – wspomina Sylwia Żynda. – Wtedy też klienci nie rozumieli jeszcze istoty umów na wyłączne pośrednictwo.
Sprzedaż i najem
Franczyzobiorczyni budowała bazę nieruchomości i jednocześnie rekrutowała agentów, przygotowywała ich do pracy. Przez kolejne 6 lat dużo się działo w branży, ale biuro Sylwii Żyndy okrzepło na rynku. Specjalizuje się w sprzedaży (mieszkania, domy, działki, grunty pod większe inwestycje), w mniejszym zakresie pośredniczy też w najmie nieruchomości.
– Obecnie mamy w bazie ok. 80 nieruchomości na sprzedaż i ok. 15 klientów kupujących. Liczba transakcji bywa różna. Są miesiące, kiedy jest ich 5-7, a są i takie, że finalizujemy 10-11 umów – dodaje franczyzobiorczyni.
Freedom Nieruchomości świadczy głównie usługi w zakresie pośrednictwa w najmie i sprzedaży nieruchomości na rynku wtórnym. Część biur specjalizuje się też w sprzedaży inwestycji deweloperskich.
– Jako sieć jesteśmy również dobrym partnerem dla deweloperów, ponieważ dzięki dużej strukturze jesteśmy w stanie oferować sprzedaż ich nieruchomości, wykorzystując efekt skali – komentuje Agnieszka Dąbrowska, dyrektor franczyzy Freedom Nieruchomości. – Niewątpliwą zaletą takiej organizacji jak nasza jest fakt, że możemy działać na terenie całego kraju.
Freedom ma obecnie ponad 80 placówek. Nowych franczyzobiorców poszukuje w miastach z co najmniej 30 tys. mieszkańców.
– Na etapie rozmów z kandydatami analizujemy lokalny rynek pod kątem ilości ofert nieruchomości do sprzedaży oraz transakcji – informuje Agnieszka Dąbrowska.
W tej pracy sprawdzą się osoby, które mają doświadczenie w sprzedaży, potrafią systematycznie pracować, chcą się uczyć.
– Ponieważ branża nieruchomości to nie tylko sprzedaż, ale również wiedza z zakresu prawno-organizacyjnych aspektów transakcji na rynku nieruchomości – dodaje Agnieszka Dąbrowska.
Wszystko zaplanowane
Koszt inwestycji w biuro pod szyldem Freedom Nieruchomości zależy od miasta i od tego, jak duży zespół sprzedażowy zamierza zbudować franczyzobiorca. Może zawierać się w widełkach 70-150 tys. zł.
– Każdorazowo omawiamy z partnerem koszty inwestycji. Dla każdej lokalizacji przygotowujemy szczegółowy biznesplan, który pokazuje zarówno wydatki niezbędne do otwarcia biura, jak i koszty, które partner ponosi w pierwszych i kolejnych miesiącach działalności – informuje Agnieszka Dąbrowska. – Przedstawiamy także symulację, na podstawie której możemy określić kiedy w biurze pojawią się pierwsze przychody i zaplanować przyszłe dochody w zależności od stopnia rozbudowania oddziału. Wskazujemy również aktywności, jakie należy wykonywać, żeby dany przychód wygenerować.
W zależności od wielkości miasta opłata za przystąpienie do sieci wynosi od 12 do 30 tys. zł. Stała opłata miesięczna jest pobierana w formie zryczałtowanej i jest to od 1,7 do 4 tys. zł, plus koszty narzędzi dla agentów nieruchomości.
Średnie przychody biura – według informacji od centrali - to 80-100 tys. zł miesięcznie.
– Biuro nieruchomości uzyskuje przychody z wynagrodzenia za świadczenie usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Dlatego są one mocno skorelowane z bazą ofert nieruchomości (liczba i segment - domy, działki, mieszkania), liczbą agentów pracujących w oddziale oraz cenami na danym rynku – dodaje dyrektor franczyzy Freedom Nieruchomości.
WIZYTÓWKA FREEDOM NIERUCHOMOŚCI
Sieć biur nieruchomości, specjalizująca się w sprzedaży i najmie.
- ponad 80 biur
- opłata wstępna od 12 do 30 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof