Stabilny popyt
Z jakim nastawieniem branża gastronomiczna wchodzi w nowy rok?
Branża mierzy się z rosnącymi cenami produktów spożywczych, energii i wynagrodzeń. Wpływa to na marże i zmusza restauratorów do większej efektywności operacyjnej. Po okresie ograniczeń pandemicznych wiele restauracji wróciło do pełnej działalności, choć część lokali nie przetrwała kryzysu. Nowe otwarcia są bardziej ostrożne i przemyślane, a przede wszystkim nie lekceważą wagi zamówień realizowanych w dostawach do klienta. A klienci są coraz bardziej świadomi jakości jedzenia i różnorodności oferty. Popularność zdobywają kuchnie azjatyckie, wegańskie i lokalne produkty, a restauracje oparte na kreatywnych zespołach kucharzy świętują duże sukcesy. Klienci szukają szybkiej, ale wysokiej jakości obsługi, co sprzyja konceptom takim jak ramen bary czy Kiss Kim Chi, naszemu nowemu konceptowi z kuchnią koreańską.
Czy teraz jest dobry moment na otwieranie biznesu gastronomicznego?
Popyt na gastronomię, szczególnie w miastach, jest stabilny, a w niektórych segmentach rośnie. Teraz może być dobry moment na otwarcie biznesu w gastronomii, pod warunkiem, że wybierze się odpowiedni segment rynku, lokalizację oraz przemyślaną strategię. Rozważenie franczyzy, zwłaszcza w stabilnych i rozwijających się konceptach, może znacząco zwiększyć szanse powodzenia.
Jaki był miniony rok dla waszych sieci?
To był czas intensywnej pracy i wyzwań, które przyniosły wiele cennych doświadczeń. Dużo energii włożyliśmy w powstanie naszego nowego konceptu Kiss Kim Chi, który już w styczniu będzie miało swoją premierę w Kaliszu oraz w zakład produkcyjny, który powstał wraz z premierą konceptu Ramenshop i od początku buduje niezależność dostaw półproduktów dla naszej sieci oraz makaronu ramen, wytwarzanego według naszej własnej receptury. Miniony rok był również ważny dla umacniania relacji z naszymi franczyzobiorcami. Wspieraliśmy ich w procesie otwierania nowych punktów oraz rozwijania istniejących lokalizacji. Tak jak cała branża gastronomiczna, mierzyliśmy się z wyzwaniami związanymi z inflacją, wzrostem cen surowców i energii. Dzięki optymalizacji procesów, szczególnie dbałość o utrzymanie optymalnych foodcostów, udało nam się zminimalizować wpływ tych czynników na nasze ceny i jakość usług. Rozwijaliśmy systemy zamówień online oraz współpracę z platformami dostaw, co znacząco zwiększyło nasz zasięg, szczególnie w mniejszych miastach. Wprowadziliśmy programy lojalnościowe i nowe kanały komunikacji z klientami, co pozwoliło na budowanie silniejszych relacji z naszą bazą konsumentów.
Jakie macie plany rozwojowe na 2025 rok?
Rok 2025 zapowiada się jako ekscytujący czas dla naszej sieci, ponieważ – jak wspomniałem –- wprowadzamy na rynek nowy koncept kulinarny – Kiss Kim Chi. W pierwszym roku planujemy otwarcie sześciu lokali, które będą odzwierciedleniem naszej pasji do różnorodności – od nowoczesnych przestrzeni fast casual, idealnych na szybkie, ale wyjątkowe posiłki, po eleganckie restauracje z rozbudowaną strefą barową. Kładziemy również nacisk na rozwój punktów sushi, opartych wyłącznie na formie sprzedaży sushi w formule take away i delivery.
Macie już trzy marki: Sushi Kushi, Ramenshop oraz Kiss Kim Chi. Czy można je otwierać samodzielnie, czy raczej rekomendujecie model ich łączenia?
Nasze marki można otwierać zarówno samodzielnie, jak i w modelu łączonym, a wybór zależy od kilku czynników, takich jak lokalizacja, dostępna przestrzeń czy profil lokalnego rynku. Wybór jednej marki pozwala skoncentrować się na jednej ofercie i precyzyjne dostosować lokal do jej charakteru. To rozwiązanie jest idealne dla lokalizacji, w których klienci preferują konkretny koncept kulinarny, np. w centrach miast, gdzie kuchnia japońska lub koreańska cieszy się dużą popularnością. Ale też w miejscach o ograniczonej przestrzeni, gdzie ważna jest specjalizacja i prostota operacyjna. Z kolei połączenie kilku naszych marek w jednym lokalu to strategia, która może zwiększyć atrakcyjność oferty i zróżnicować bazę klientów. Dzięki temu właściciele mogą maksymalizować zyski i optymalizować koszty, bo wspólna przestrzeń, personel i zaplecze operacyjne pozwalają na bardziej efektywne zarządzanie zasobami.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA SUSHI KUSHI, RAMENSHOP, KISS KIM CHI
Lokale z kuchnią japońską i koreańską.
- 24 lokale Sushi Kushi, 18 Ramenshop, pierwszy lokal Kiss Kim Chi planowany na styczeń 2025 rok.
- opłata za przystąpienie do sieci – 30 tys. zł netto
- bieżąca opłata franczyzowa – 5,5 proc. netto miesięcznie, liczone od obrotu brutto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Otwierając kilka marek gastronomicznych pod jednym dachem można sporo zaoszczędzić na inwestycji. Taką możliwość daje franczyzodawca Sushi Kushi, Ramen Shop i Kiss Kimchi.
Franczyzodawca Sushi Kushi i Ramen Shop uruchamia nowy koncept franczyzowy. Lokale Kiss Kimchi będą serwować kuchnię koreańską.
W co zainwestować, aby dobrze zarobić – to pytanie nurtuje wielu z nas. Na jakie zarobki mamy szansę we franczyzie?
W październikowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" prezentujemy topowe franczyzy 2023. Poza tym przedstawiamy pomysły na biznes idealne dla kobiet. Do czasopisma dodajemy też prezent – bilet na Targi Franczyza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Spółka Sweet Gallery, do której należy marka Lodolandia & Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab, wchodzi w branżę turystyczną.
– Dzikie Pląsy to spójna marka, będąca kompleksową odpowiedzią na zapotrzebowanie współczesnego rodzica – mówi Dorota Kurkowska, dyrektor ds. franczyzy marki Dzikie Pląsy.
Systemy franczyzowe można podzielić według różnych kryteriów m.in. rodzaju know-how, rodzaju działalności gospodarczej czy sposobu organizacji systemu. Przedstawiamy najważniejsze klasyfikacje.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...