Sahar Kebab z mobilnej przyczepy
Kebab w Polsce nadal utrzymuje się na szczytach popularności. Szybkie jedzenie w przystępnej cenie. Nic więc dziwnego, że kebabownie wyrastają jak grzyby po deszczu, także we franczyzie. Jedną z sieci, która od dwóch lat rozwija się na polskim rynku jest Sahar Kebab.
– Spośród innych marek franczyzowych w tym segmencie wyróżniamy się przede wszystkim podejściem do naszych franczyzobiorców – podkreśla Justyna Winowiecka, właścicielka Sahar Kebab. – Nie zależy nam na tym, aby za wszelką cenę otwierać kolejne punkty. Chcemy, aby to były przemyślane otwarcia, które zapewnią naszym franczyzobiorcom powodzenie w biznesie.
Dobra lokalizacja
W tej chwili punkty Sahar Kebab działają głównie w Wielkopolsce (choć jest też jeden w Czechach), ale franczyzodawca chce rozbudować sieć w całej Polsce.
– Celujemy w miasta średnie i mniejsze, ale nie za małe – zastrzega Justyna Winowiecka. – Zbyt mała miejscowość po prostu nie zapewni odpowiedniej liczby klientów.
Najlepsze lokalizacje to miejsca o dużym ruchu, czyli np. przelotowe ulice, okolice galerii handlowych.
– Punkt nie może być ukryty, bo ludzie po prostu do niego nie przyjdą – mówi Justyna Winowiecka. – Pomagamy w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji i nie pobieramy za to żadnych opłat.
Koncept rozwija się w formacie przyczep gastronomicznych. Franczyzodawca dostarcza je w pełni wyposażone i gotowe do pracy. - Są tańsze niż u konkurencji – podkreśla Justyna Winowiecka.
Koszt nowej przyczepy to 190 tys. zł brutto. Jeśli franczyzobiorca zdecyduje się na zakup, nie będzie ponosił żadnych opłat franczyzowych. Jest też możliwość wynajmu. Wtedy franczyzobiorca płaci co miesiąc czynsz najmu w wysokości 4065 zł netto oraz opłatę franczyzową, która wynosi 1 tys. zł netto. Jeżeli po jakimś czasie franczyzobiorca chciałby jednak wykupić przyczepę, może to zrobić, a dotychczasowe opłaty za najem zostaną odliczone od ceny przyczepy.
Jakość to podstawa
Franczyzobiorcy Sahar Kebab przechodzą szkolenia, które pomagają im wdrożyć się w biznes. Trwają ok. 3 dni, ale franczyzodawca zapewnia, że może to być dłużej, jeśli franczyzobiorca będzie miał taką potrzebę. Centrala zaopatruje punkty franczyzowe w półprodukty, potrzebne do przygotowywania kababu. To przede wszystkim mięso.
– Stawiamy na stałego klienta, więc dbamy o wysoką jakość produktów – podkreśla Justyna Winowiecka. – Mamy więc dobre, kraftowe mięsa, a nie „kule mięsne” kiepskiego gatunku. Oprócz mięsa dostarczamy też bułki i tortille.
Natomiast jeśli chodzi o warzywa, centrala zachęca franczyzobiorców, aby zaopatrywali się w nie u lokalnych dostawców.
– Ceny naszych półproduktów są tańsze niż u konkurencji – zapewnia Justyna Winowiecka. – Co ważne, podajemy naszym franczyzobiorcom ceny półproduktów jeszcze zanim podpiszą umowę franczyzową, aby dokładniej mogli oszacować koszty działalności. Możemy też wysłać im draft umowy franczyzowej, aby mogli spokojnie przeanalizować ją przed podpisaniem.
WIZYTÓWKA SAHAR KEBAB
Sieć przyczep gastronomicznych serwujących kebab.
- 11 punktów
- brak opłaty wstępnej
- koszt przyczepy 190 tys. zł brutto

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Kupujący zwlekają, sprzedających przybywa. W obliczu zmiennego rynku nieruchomości rośnie rola pośrednika. O trendach i sile franczyzy mówi Marek Szubzda, współwłaściciel Express House.
– Nie wystarczy usiąść, zamieścić jakieś tam bukiety w internecie i czekać na klienta. Trzeba jak najbardziej poszerzać zakres działalności – mówi Jacek Dybowski, właściciel kwiaciarni Kffiaty.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali