Przybij Piątaka wchodzi we franczyzę

Studentom po drodze / Puby Przybij Piątaka najlepiej otwierać w miejscach popularnych wśród studentów, w centrach miastach, w pobliżu akademików.
Środa
09.04.2025
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
 

Szyld Przybij Piątaka jest dobrze znany bywalcom wrocławskich pubów. Pierwszy lokal tej marki pojawił się już ponad 10 lat temu. Dzisiaj we Wrocławiu funkcjonują trzy oraz jeden sezonowy, otwierany wiosną. 

– W naszych pubach spotykają się głównie studenci, choć jesteśmy otwarci także na inne grupy klientów – podkreśla Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka. – Ale faktycznie organizujemy różne wydarzenia, skierowane do studentów, współpracujemy z organizacjami studenckimi.

Studentów – oprócz atmosfery – przyciągają na pewno ceny. 

– Piwo kosztuje u nas 7 zł, a shoty 6 zł – informuje Kamil Przybylski. – Mamy też tanie i szybkie przekąski, jak frytki, tatar czy nachosy.

Lokal z klimatem

Teraz Przybij Piątaka chce otwierać puby w innych częściach Polski, udostępniając franczyzobiorcom swoją licencję na biznes. Według franczyzodawcy koncept sprawdzi się w miastach liczących od 200 tys. mieszkańców. 

– Chcemy, aby jeden nasz pub przypadał właśnie na 200 tys. mieszkańców. W większych miastach możliwe jest więc otwarcie kilku lokali – wyjaśnia Kamil Przybylski.

Puby najlepiej otwierać w miejscach popularnych wśród studentów, w centrach miastach, ale i w pobliżu akademików. Franczyzodawca pomoże zrobić reaserch konkretnego rynku. Potrzebny jest lokal o powierzchni ok. 200 mkw. oraz miejsce na ogródek sezonowy.

Inwestycja zależy od wielkości lokalu, jego stanu, tego czy jest w nim wentylacja, klimatyzacja. Szacunkowy budżet, potrzebny na start, to 200-250 tys. zł. 

– Warto szukać ciekawych, a tańszych lokali, np. znajdujących się na poziomie minus jeden – radzi Kamil Przybylski. – Prowadzimy we Wrocławiu dwa puby urządzone właśnie w piwnicach i świetnie sobie radzą. Mają specyficzny, fajny klimat.

Franczyzodawca chce, aby wystrój lokali w całej sieci był ustandaryzowany. Składają się na niego m.in. takie elementy, jak biało-czarna kolorystyka, cegła, wisząca nad barem gitara, ściana pomalowana nutami do rockowych przebojów.

Rentowność od zaraz?

Każdy franczyzobiorca dostanie opiekuna, który pomoże mu przejść przez przygotowania do otwarcia. Centrala zapewnia też stacjonarne szkolenia oraz dostęp do specjalnej platformy szkoleniowej – dla franczyzobiorcy i jego pracowników. Licencjobiorca otrzymuje podręcznik operacyjny i pełne know-how prowadzenia biznesu. 

– Nauczymy naszych franczyzobiorców wszystkiego – zapewnia Kamil Przybylski. – Chcemy, aby wszystkie nasze lokale utrzymywały jednakowe standardy, a ich oferta była powtarzalna dla całej sieci.

Franczyzobiorcy otrzymają kontakty do dostawców, u których sieć ma wynegocjowane ceny. 

– Jeżeli licencjobiorca znajdzie gdzie indziej te same produkty w niższej cenie, to albo pokryjemy mu różnicę, albo pozwolimy na korzystanie z tańszego dostawcy – zapewnia Kamil Przybylski.

Centrala zajmuje się ogólnopolskim marketingiem marki.

Przybij Piątaka nie ma nic przeciwko temu, aby franczyzobiorca był inwestorem, który osobiście nie angażuje się w prowadzenie pubu. Wtedy jednak potrzebny jest sprawdzony i przeszkolony menedżer, nadzorujący pracę lokalu.

Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa jest liczona od powierzchni lokalu – to 18,22 zł netto za 1 mkw. Franczyzodawca zapewnia, że płynność finansowa powinna się pojawić od pierwszego miesiąca działalności. 

– Nie notujemy w naszych lokalach miesięcy na minusie – podkreśla Kamil Przybylski. – Zwrot z inwestycji powinien nastąpić do 10 miesięcy od otwarcia.

 

WIZYTÓWKA PRZYBIJ PIĄTAKA

Wywodząca się z Wrocławia sieć pubów. Obecna na rynku od 10 lat.

  • 3 lokale stacjonarne, 1 sezonowy
  • szacunkowy koszt inwestycji – 200-250 tys. zł
  • opłata franczyzowa – 18,22 zł netto za 1 mkw.

Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka / Chcemy, aby jeden nasz pub przypadał na 200 tys. mieszkańców.

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022