Żabka ma już 10 tys. franczyzobiorców
Nową franczyzobiorczynią, która dołączyła do sieci i otworzyła sklep w Gliwicach, została Marta Dawicka. Żabka jest obecnie jedną z największych sieci franczyzowych w Polsce i wspiera rozwój małej przedsiębiorczości, oferując przystępne warunki i stabilność modelu biznesowego.
Model franczyzy oferowany przez Żabkę to szansa na własny biznes dla tysięcy osób w całej Polsce. Obecnie sieć liczy ponad 11 500 placówek, a każdego roku otwieranych jest ok. tysiąc nowych sklepów. W efekcie Żabka wspiera lokalną przedsiębiorczość, tworzy miejsca pracy i aktywizuje ekonomicznie różne grupy społeczne – od młodych dorosłych po osoby 50+ i cudzoziemców.
Kobiety częściej wybierają franczyzę Żabki
W Polsce ponad 35% jednoosobowych działalności gospodarczych prowadzonych jest przez kobiety – wynika z danych GUS. Tymczasem w strukturze franczyzy Żabki procentowy udział kobiet jest niemal dwukrotnie wyższy (65%), a 10 000. franczyzobiorczyni tej sieci jest doskonałym uosobieniem tego trendu. Decyzja Marty Dawickiej o rozpoczęciu współpracy z Żabką wynikała z potrzeby niezależności zawodowej oraz przekonania, że za sukcesem biznesu stoi nie tylko produkt, ale także wsparcie, technologia i relacje.
– Od początku wiedziałam, że mogę liczyć na pomoc – zarówno mojej trenerki, jak i całego zespołu Żabki. Zawsze znajdzie się ktoś, kto doradzi lub wskaże właściwe rozwiązanie. To dało mi pewność, że podjęłam dobrą decyzję – stwierdziła Marta Dawicka, 10-tysięczna franczyzobiorczyni Żabki
z Gliwic.
Według najnowszego raportu Global Entrepreneurship Monitor (GEM) 2024 Polska zajmuje 27. miejsce w National Entrepreneurship Context Index, który ocenia warunki sprzyjające przedsiębiorczości w 56 gospodarkach na świecie. Z kolei dane Eurostatu za rok 2023 pokazują, że Polska plasuje się wśród krajów o najwyższym udziale samozatrudnionych w Unii Europejskiej. Wśród firm, które wspierają rozwój przedsiębiorczości w Polsce, jest z pewnością Żabka, która konsekwentnie od kilku lat co roku uruchamia ok. 1000 nowych sklepów. Pobudza to rozwój lokalnego, małego biznesu i wspiera lokalne zatrudnienie.
W jakim wieku są franczyzobiorcy Żabki?
Grupa Żabka dzisiaj zapewnia już 68 tys. miejsc pracy, a dla tysięcy ludzi, którzy chcą prowadzić firmę oraz oczekują wsparcia, zaplecza szkoleniowego i silnej marki – to model, który daje konkretną przewagę. W czasach, gdy stabilność ekonomiczna jest codziennym wyzwaniem, franczyza Żabki oferuje dostępny i innowacyjny system biznesowy oraz nowoczesne narzędzia, które pomagają franczyzobiorcom w efektywnym zarządzaniu sklepem i ułatwiają codzienną pracę ich zespołów.
– Fundamentem sukcesu Żabki są nasi franczyzobiorcy – to dzięki ich zaangażowaniu marka jest dziś obecna w całej Polsce i codziennie dociera do milionów klientów – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska. – Naszym celem jest tworzenie takiego modelu biznesowego, który daje wsparcie i przestrzeń do rozwoju dla każdego, kto chce realizować się w handlu i prowadzić własną działalność. 10 000 franczyzobiorców to dla nas coś więcej niż liczba. To 10 000 historii o odwadze, determinacji i świadomym budowaniu swojej drogi zawodowej – dodaje Adam Manikowski.
Obecnie co trzeci (32%) franczyzobiorca Żabki prowadzi swój sklep ponad cztery lata, a niektórzy są związani z marką od blisko 22 lat – wspierając jej rozwój od początku. Część franczyzobiorców kontynuuje karierę w strukturach firmy jako trenerzy czy eksperci. To dowód, że franczyza Żabki jest nie tylko szansą na własny biznes, ale i ścieżką długofalowego rozwoju zawodowego. Wśród 10 tys. franczyzobiorców Żabki są osoby w wieku od 18 do 78 lat, ponad 800 z nich pochodzi z zagranicy – głównie z Ukrainy.
Model współpracy oferowany przez Żabkę to przykład dynamicznego rozwoju, który łączy skalę działania z wysoką efektywnością operacyjną. Na przestrzeni lat ewaluował nie tylko format sklepów, ale przede wszystkim model współpracy zorientowany na potrzeby franczyzobiorców, z elastycznym podejściem do zmian i postępu technologicznego. Dołączenie 10 000. franczyzobiorczyni stanowi symbol dojrzałości i efektywności systemu, potwierdzając, że franczyza jest realnym narzędziem rozwoju gospodarczego.
Marta Dawicka, 10-tysięczna franczyzobiorczyni Żabki z Gliwic / "Od początku wiedziałam, że mogę liczyć na pomoc – zarówno mojej trenerki, jak i całego zespołu Żabki. Zawsze znajdzie się ktoś, kto doradzi lub wskaże właściwe rozwiązanie. To dało mi pewność, że podjęłam dobrą decyzję". PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki trwają Targi Franczyza. Przyjdź i znajdź pomysł na biznes – dziś ostatnia szansa!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pomysły na biznes w usługach – franczyzy, które zmieniają miasta
/21.10.2025
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
Zajęcia pozalekcyjne to nie tylko język angielski. Przyjdź na Targi Franczyza i zobacz, jak wiele jest pomysłów na biznes w branży edukacyjnej.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów