Chorten rośnie na trudnym rynku
W grupie Chorten działa już ponad 3 tys. sklepów.
– W każdym miesiącu podpisujemy kolejne umowy partnerskie – zapewnia Sylwia Władyko, prezes Grupy Chorten.
Chorten chce dalej konsolidować rynek detaliczny, choć jest on dzisiaj bardzo wymagający. W dzisiejszych realiach gospodarczych największym wyzwaniem jest jednak niezależny handel. Przy rosnących kosztach mediów i zatrudnienia oraz zmienności prawa, a także konkurencji zagranicznych sieci, trudno o rentowność prowadzenia działalności gospodarczej. Dlatego też detaliści chętnie przyłączają się do większej sieci.
– Nasza grupa rozwija się paradoksalnie właśnie za sprawą rosnącej konkurencji ze strony dyskontów i innych sieciowych formatów. Detaliści szukają silnego partnera w trudnych czasach, kiedy koszty prowadzenia biznesu rosną tak dynamicznie, a nasz model współpracy zapewnia im niezależność i samodzielne zarządzanie polityką cenową. Jednocześnie dostają duże wsparcie finansowe, handlowe oraz możliwość prowadzenia działalności pod znaną marką – zapewnia Sylwia Władyko.
Dodaje, że placówki tradycyjne skutecznie konkurują ze sklepami zagranicznych sieci, także dzięki sprawdzonym dostawcom oraz mocnemu ukierunkowaniu na świeże i lokalne produkty.
– Ważna jest także elastyczność, jeśli chodzi o potrzeby konsumenta oraz jakość obsługi sklepów – mówi prezeska Chorten.
Zainteresowanie klientów zakupami w sklepach działających pod szyldem Chorten jest stabilne, ponieważ cenią oni sobie bliskość placówek, wygodę i szeroki asortyment.
– Mamy duży wybór produktów z lokalnych piekarni, od dostawców mięsa i wędlin, a także regionalnego nabiału czy wielu produktów delikatesowych. Dysponujemy też sporym przekrojem piw i alkoholi – mówi Sylwia Władyko.
W grupie taniej
Chorten prowadzi rozmowy o współpracy zarówno z indywidualnymi kupcami, jak i organizacjami handlowymi zrzeszającymi sklepy. Ma portfolio blisko 700 umów handlowych i okołobiznesowych, zarówno ogólnopolskich, jak i regionalnych, dzięki którym partnerzy mogą robić zakupy na warunkach niedostępnych dla indywidualnych sklepów.
– Jednocześnie dajemy autonomię w doborze dostawców, wielkościach zamówień i polityce cenowej, a także w całościowym zarządzaniu biznesem. Nasze sklepy łączą jedynie wspólne akcje promocyjne, dające im możliwość zawalczenia o konsumentów – mówi Sylwia Władyko.
Chorten regularnie wypłaca też partnerom bonusy retrospektywne pozyskane od producentów. Inwestuje w branding sklepów i organizuje szkolenia podnoszące rentowność placówek. Franczyzodawca wspiera też placówki w remodelingach i efektywniejszych ustawieniach oraz prowadzi działania marketingowe na rzecz sklepów.
– Dajemy także stałą opiekę koordynatorów sklepów, którzy zawsze służą pomocą. Regularnie organizujemy naszym sklepom targi online z atrakcyjną ofertą i nagrodami. Wdrażamy także wiele rozwiązań technologicznych – mówi Sylwia Władyko.
Do dyspozycji kupców jest kilka marek własnych Chorten. Firma planuje większe inwestycje w narzędzia pozwalające sklepom uzyskiwać większe przychody i lojalność klientów.
– Chcemy też wzmocnić rozpoznawalność marki sklepów Chorten jako miejsca na ulubione zakupy w dobrych cenach. Przed nami wiele wyzwań, bo mamy świadomość, że rynek staje się coraz bardziej wymagający – mówi Sylwia Władyko.
WIZYTÓWKA CHORTEN
Sieć sklepów ogólnospożywczych, mięsnych i alkoholowych.
- Ponad 3 tys. sklepów w Polsce.
- brak opłat licencyjnych
- sklepy sprawdzają się zarówno na popularnych osiedlach mieszkaniowych w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach
- franczyzodawca oferuje partnerom portfolio blisko 700 umów handlowych i okołobiznesowych, zarówno ogólnopolskich, jak i regionalnych, dzięki którym mają możliwość zakupów na bardzo dobrych warunkach, niedostępnych indywidualnym sklepom


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Początek kolejnego roku to często okazja do podsumowania poprzedniego. Co słychać u franczyzodawców? Przegląd tygodnia 11-18 stycznia.
Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
– Choć rynek w branży spożywczej jest bardzo konkurencyjny, nadal można na nim otwierać rentowne sklepy – mówi Monika Kosz-Koszewska, rzecznik prasowy Grupy Chorten.
Partner grupy Chorten z Białegostoku prowadzi osiem sklepów i myśli o kolejnych. Czemu zawdzięcza sukces w jednej z najbardziej konkurencyjnych branż?
Zainteresowanie współpracą z Chorten rośnie. W tym roku dołączyło do grupy 150 nowych partnerów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Północ Nieruchomości oferuje elastyczny model współpracy z inwestycją od 4 tys. zł. Partnerzy korzystają z gotowego systemu, szkoleń i zaplecza operacyjnego. W sieci działa już ponad 70 biur.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów