Szybki wzrost / W każdym miesiącu Chorten podpisuje od kilkunastu do kilkudziesięciu umów w całym kraju.
Poniedziałek
25.03.2024
– Choć rynek w branży spożywczej jest bardzo konkurencyjny, nadal można na nim otwierać rentowne sklepy – mówi Monika Kosz-Koszewska, rzecznik prasowy Grupy Chorten.
 

Czy trudno dzisiaj rozwijać biznes w branży spożywczej? Jak Chorten radzi sobie z dużą konkurencją?

Rynek handlu w branży spożywczej rzeczywiście jest bardzo konkurencyjny i nasycony zagranicznymi sieciami handlowymi. Ale nadal można w tej branży prowadzić rentowne sklepy. W naszym przypadku ważna jest przede wszystkim lokalizacja blisko miejsca zamieszkania klientów i wybór produktów, których nie ma w dyskontach. Szeroka lada mięsno-wędliniarska z regularnymi dostawami, pieczywo z lokalnych piekarni, rozbudowane ofertowo stoisko nabiałowe, duży wybór alkoholi i piw, w tym regionalnych, produkty delikatesowe – to wyróżniki, dzięki którym sklepy polskich właścicieli przyciągają konsumentów.

Oczywiście niezależnemu detaliście jest trudniej uzyskać dobre warunki handlowe u producentów i dystrybutorów, dlatego działanie w takiej grupie, jak Chorten, daje możliwość korzystania na efekcie skali i oferowania klientom dobrych cen.

Jak Państwo oceniają potencjał rynku w najbliższym czasie?

Jesteśmy przekonani, że przyszłość polskiego handlu zależy od decyzji właścicieli sklepów, czy wesprą swoją działalność współpracą z solidnym partnerem biznesowym.  Sklepy spożywcze oferują produkty pierwszej potrzeby, a więc klienci zawsze będą, ale trzeba o nich zawalczyć szeroką ofertą, atrakcyjnymi promocjami i dobrą obsługą, która potrafi doradzić. Nie bez znaczenia jest rozpoznawalność marki, a o za tym idzie oferty sklepu. Wspieramy kupców, by ich biznesy były jak najbardziej rozwojowe, oferując m.in. wsparcie handlowe, marketingowe i szkoleniowe. Jesteśmy jak trener, który pomaga w zbudowaniu dobrej kondycji.

Ile kosztuje otwarcie sklepu pod szyldem Chorten?

Dołączenie do Grupy Chorten nie wiąże się z żadnymi kosztami. Współpracę nawiązują z nami sklepy już działające na rynku lub właściciele, którzy wkrótce planują otwarcie placówki. Wielu partnerów przechodzi do nas po prostu rezygnując z innej sieci i wybierając nasz model wsparcia handlu i niezależność, jaką dajemy w zarządzaniu. Są to punkty w bardzo różnych formatach, od minimarketu po markety, ale także sklepy specjalistyczne, alkoholowe i mięsne. To my ponosimy koszty obrandowania zewnętrznego placówki, co poprawia  jej widoczność i rozpoznawalność wśród klientów. Jesteśmy w stanie pomóc właścicielom w tańszym zakupie sprzętu i mebli, projekcie aranżacji czy remodelingu, wspieramy inwestycje, ale to od nich zależy standard lokalu i wyposażenia.

Jakie są opłaty w trakcie współpracy?

Nie pobieramy opłaty franczyzowej. Sklepy partnerskie ponoszą opłatę administracyjną, która jest zróżnicowana ze względu na rodzaj współpracy. My natomiast wypłacamy sklepom bonusy retrospektywne uzyskiwane od producentów i dystrybutorów, które są regularnym zastrzykiem pieniędzy dla właścicieli sklepów np. na inwestycje w dalszy rozwój biznesu. Nasze umowy nie są obwarowane żadnymi karami finansowymi, mają miesięczny okres wypowiedzenia, więc każdy w Grupie Chorten działa dla zysku, nie ma tu ryzyka biznesowego, jak w wielu innych ofertach franczyzowych. Od innych konceptów odróżnia nas to, że powstaliśmy z inicjatywy właścicieli sklepów i działamy w ich interesie.

Ile sklepów działa w sieci Chorten? Jakie są plany na ten rok?

Współpracujemy obecnie z blisko 2,7 tys. sklepami partnerskimi w całej Polsce. W minionym roku przybyło nam blisko 200 nowych partnerów. W każdym miesiącu podpisujemy od kilkunastu do kilkudziesięciu umów w całym kraju, więc nasz model współpracy cieszy się rosnącym zainteresowaniem.

WIZYTÓWKA CHORTEN

Sieć sklepów ogólnospożywczych, mięsnych i alkoholowych.

  • 2,7 tys. sklepów w Polsce
  • 200 nowych sklepów partnerskich w minionym roku
  • brak opłat licencyjnych

Monika Kosz-Koszewska, rzecznik prasowy Grupy Chorten / "Wielu partnerów przechodzi do nas po prostu rezygnując z innej sieci i wybierając nasz model wsparcia handlu i niezależność, jaką dajemy w zarządzaniu."

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022