EF stawia na franchising
Szkoła języków obcych chce rozwijać sieć placówek franchisingowych. Choć kryzys dotknął również szkóły językowe, ekspansja w stolicy pozwoli na umocnienie pozycji firmy i zdobycie nowych klientów. Plany tej szwedzkiej firmy zakładają uruchomienie w ciągu czterech lat pięciu placówek w Warszawie oraz rozbudowę ogólnopolskiej sieci do około 60 szkół.
- Nasze plany to rezultat zmian w branży. Klienci nie są już skłonni tracić czas na dojazd do dzielnic oddalonych od miejsc zamieszkania. Wybierają szkołę, która jest najbliżej. Dlatego myślimy o uruchomieniu szkół na Pradze Południe, Ursynowie, Ochocie, w Ursusie, Tarchominie i Wilanowie. W każdej dzielnicy jesteśmy w stanie pozyskać kilkuset studentów rocznie – tłumaczy Biznesowi Warszawskiemu Zbigniew Maciej Poniatowicz, dyrektor rozwoju sieci szkół EF English First w Polsce.
W Warszawie EF prowadzi własną szkołę przy Marszałkowskiej. W ciągu kilku lat działalności w stolicy świadczyła usługi około 6 tys. studentów. Średnio w placówce przy Marszałkowskiej uczy się około 800 osób rocznie. Współpracuje z nią 35 lektorów, a wśród nich sześciu native speakerów na kontraktach na wyłączność.
EF zainaugurowała działalność w Warszawie w 1997 roku. Rok później rozpoczęła na polskim rynku sprzedaż licencji. Pierwszą placówkę franchisingową uruchomiono w Bydgoszczy. Partnerzy działają też w Łodzi, Myszkowie, Poznaniu, Katowicach. Niedługo powstanie szkoła w Radomiu i Tychach.
- na podstawie obserwacji naszych placówek wywnioskowaliśmy, że otwieranie szkół językowych w mniejszych miastach ma duży potencjał. Tam możemy zdobyć 100 – 150 studentów rocznie, a koszty działalności są zdecydowanie niższe niż w większych miastach. Idealnym przykładem jest Myszków. W ubiegłym roku liczba studentów w tamtejszej szkole wzrosła o 30% - mówi Maciej Poniatowicz
Idealnym partnerem dla EF jest osoba z doświadczeniem w prowadzeniu biznesu lub taka, która zna branżę i rozumie jej specyfikę. – Bardzo pomocne jest doświadczenie na stanowiskach kierowniczych. Partner powinien też znać język angielskim w takim stopniu, aby porozumieć się z native speakerami, których zatrudniamy – radzi Maciej Poniatowicz –zapewniamy szkolenia nie tylko partnerom, ale i ich pracownikom. Proponujemy rozwiązania marketingowe, oferujemy program komputerowy i cały zestaw metodyczny do zarządzania. Mamy też wpływ na dobór laktorów i dyrektora metodycznego. Przed podpisaniem umowy przeprowadzamy analizę demograficzną rynku, badamy wielkość konkurencji.
Choć EF pomaga w organizacji szkoły, finansowanie przedsięwzięcia spoczywa na barkach partnera. Według dyrektora rozwoju sieci placówek EF English First na uruchomienie szkoły w Warszawie potrzeba 150 – 200 tys. złotych. Tyle pochłonie adaptacja wnętrz, zakup materiałów dydaktycznych, zorganizowanie pracowni komputerowej etc. Ostatnio firma obniżyła cenę licencji z 40 tys. zł. do 20 tys. zł. Zwrot inwestycji powinien nastąpić w ciągu 3 lat.
Więcej: Justyna Wróbel, Biznes Warszawski, 28 – 4 maja 2003 rokuPRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Ile lat musi rosnąć choinka, żeby nadawała się do sprzedaży? I czy na plantacji choinek praca jest tylko w grudniu?
Z Atelier Herosima franczyzobiorcy mogą otworzyć lokale w kilku różnych formatach. A jakie wsparcie otrzymają od franczyzodawcy?
Kiedy krajowy rynek robi się za mały, franczyza może być kluczem do międzynarodowego sukcesu. Dowiedz się, jak rozwinąć biznes poza granicami Polski.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć lub poprawić jej funkcjonowanie, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
– Usługi równoległe to nasz wyróżnik. Dzięki temu zarabiamy więcej i oszczędzamy czas klientów – tłumaczy Maryia Terekhova, współzałożycielka salonów urody Fast Line Studio.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...