Zarabiamy na pośrednictwie nieruchomości
Jakie są zalety korzystania z usług pośrednika nieruchomości?
– Dla sprzedającego to lepsza ekspozycja oferty, profesjonalny marketing, negocjacje i bezpieczeństwo prawne – wylicza Marek Szubzda, dyrektor ds. administracji Express House. – Dla kupującego: weryfikacja stanu prawnego, finansowanie, szybki dostęp do nowych, często unikalnych ofert jeszcze zanim pojawią się w „oficjalnej” sprzedaży na portalach ogłoszeniowych.
Według Marka Szubzdy popyt na usługi rośnie wraz ze skomplikowaniem rynku i procesów, które go regulują, a także wzrostem świadomości społeczeństwa.
– Dodatkowo ok. 30 proc. kupujących nabywa nieruchomości „off-market” (poza rynkiem ogłoszeniowym – przyp.red.), gdzie sieciowy dostęp do osób sprzedających i kupujących realnie zwiększa szanse na transakcję – dodaje nasz rozmówca.
W sieci raźniej
Express House w ciągu ostatnich dwóch lat przeszedł drogę od jednego biura w Białymstoku do ogólnopolskiej sieci franczyzowej, która obecnie liczy już 12 placówek w różnych częściach kraju. Priorytetem są dla konceptu duże miasta wojewódzkie i silne rynki regionalne (takie jak Mazowsze, Śląsk, Trójmiasto) oraz średnie miasta, liczące 50–200 tys. mieszkańców.
– Tam widzimy swego rodzaju niszę do zagospodarowania – mówi Marek Szubzda.
Marka szuka franczyzobiorców przedsiębiorczych, komunikatywnych, sumiennych i z etycznym podejściem do biznesu. Doświadczenie w nieruchomościach nie jest konieczne.
– Zapewniamy pełne wdrożenie w branżę – podkreśla Marek Szubzda. – Ale oczywiście zapraszamy do współpracy także osoby z doświadczeniem branżowym, a zwłaszcza prowadzące małe i średnie biura nieruchomości. Dzięki wejściu do sieci zyskują know-how, który pozwoli wejść na wyższy poziom efektywności, a co za tym idzie opłacalności prowadzenia biznesu. Każdemu naszemu franczyzobiorcy zapewniamy 100-dniowy onboarding, czyli proces wdrażania w branżę i struktury sieci, szkolenia, technologie i marketing, bieżący mentoring i wsparcie sprzedaży, dostęp do ofert z sieci ogólnopolskiej. To skraca czas rozkręcania biznesu, redukuje ryzyko operacyjne i koszty pozyskania klienta, w porównaniu ze startem „od zera”.
Franczyzobiorca Express House nie musi prowadzić stacjonarnego biura. Jeśli jednak zdecyduje się na jego otwarcie, to franczyzodawca szacuje początkowe nakłady na inwestycję na ok. 10-20 tys. zł. Franczyzobiorcy mogą pracować sami (zwłaszcza na początkowym etapie) lub zbudować zespół agentów nieruchomości.
– Ważne jest, że wdrożeniem nowych osób do oddziału zajmujemy się centralnie, co zdecydowanie odciąża partnera i pozostawia przestrzeń na rozwój i obsługę klientów – podkreśla Marek Szubzda.
Zyski z transakcji
Express House obsługuje zarówno rynek wtórny, jak i pierwotny (oferty deweloperskie), a także inwestycje zagraniczne (m.in. Cypr, Hiszpania). Współpracuje m.in. z pośrednikami kredytowymi, specjalistami od świadectw charakterystyki energetycznej. Jaka jest obecnie koniunktura na rynku nieruchomości?
– Rynek w roku 2025 jest aktywny, ale zróżnicowany. NBP pokazuje dalszy obrót i stabilizację po silnym 2024 roku. GUS raportuje spadek nowych pozwoleń i startów nowych inwestycji, a rynek deweloperski notuje solidną sprzedaż w dużych miastach. To sprzyja dobrze zorganizowanym biurom – zwłaszcza tam, gdzie podaż jest napięta i liczy się szybkość dotarcia do klienta. A w tym jesteśmy expressowi – komentuje Marek Szubzda.
Na jakie zarobki można liczyć, prowadząc biuro nieruchomości? Franczyzodawca podaje przykład, że przy średniej wartości transakcji 600 tys. zł i efektywnej prowizji 2,0 proc. netto, jedna zamknięta sprzedaż miesięcznie generuje ok. 12 tys. zł przychodu dla oddziału.
– Co pokrywa w zasadzie wszystkie koszty operacyjne biura wraz z wynajmem lokalu – informuje Marek Szubzda. – 2-3 transakcje miesięcznie dają zysk na całkiem dobrym poziomie. Oczywiście rentowność zależy od wielu czynników i wymaga indywidualnego spojrzenia na biznesplan. Generalnie jeżeli działamy systematycznie, skupiając się na odpowiednich czynnościach przy wsparciu Express House, to może być całkiem lukratywny biznes, z ryzykiem na bardzo niskim poziomie.
WIZYTÓWKA EXPRESS HOUSE
Express House to ogólnopolska sieć biur nieruchomości działająca w modelu franczyzowym. Firma działa na rynku wtórnym i pierwotnym, specjalizuje się w kompleksowej obsłudze sprzedaży, kupna i wynajmu nieruchomości, zarówno mieszkaniowych, jak i komercyjnych, także na rynkach zagranicznych.
- rok założenia: 2012
- liczba placówek: 12
- koszt inwestycji: od 10 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Kupujący zwlekają, sprzedających przybywa. W obliczu zmiennego rynku nieruchomości rośnie rola pośrednika. O trendach i sile franczyzy mówi Marek Szubzda, współwłaściciel Express House.
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Zajęcia pozalekcyjne to nie tylko język angielski. Przyjdź na Targi Franczyza i zobacz, jak wiele jest pomysłów na biznes w branży edukacyjnej.
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof