Zarabiamy na pośrednictwie nieruchomości
Jakie są zalety korzystania z usług pośrednika nieruchomości?
– Dla sprzedającego to lepsza ekspozycja oferty, profesjonalny marketing, negocjacje i bezpieczeństwo prawne – wylicza Marek Szubzda, dyrektor ds. administracji Express House. – Dla kupującego: weryfikacja stanu prawnego, finansowanie, szybki dostęp do nowych, często unikalnych ofert jeszcze zanim pojawią się w „oficjalnej” sprzedaży na portalach ogłoszeniowych.
Według Marka Szubzdy popyt na usługi rośnie wraz ze skomplikowaniem rynku i procesów, które go regulują, a także wzrostem świadomości społeczeństwa.
– Dodatkowo ok. 30 proc. kupujących nabywa nieruchomości „off-market” (poza rynkiem ogłoszeniowym – przyp.red.), gdzie sieciowy dostęp do osób sprzedających i kupujących realnie zwiększa szanse na transakcję – dodaje nasz rozmówca.
W sieci raźniej
Express House w ciągu ostatnich dwóch lat przeszedł drogę od jednego biura w Białymstoku do ogólnopolskiej sieci franczyzowej, która obecnie liczy już 12 placówek w różnych częściach kraju. Priorytetem są dla konceptu duże miasta wojewódzkie i silne rynki regionalne (takie jak Mazowsze, Śląsk, Trójmiasto) oraz średnie miasta, liczące 50–200 tys. mieszkańców.
– Tam widzimy swego rodzaju niszę do zagospodarowania – mówi Marek Szubzda.
Marka szuka franczyzobiorców przedsiębiorczych, komunikatywnych, sumiennych i z etycznym podejściem do biznesu. Doświadczenie w nieruchomościach nie jest konieczne.
– Zapewniamy pełne wdrożenie w branżę – podkreśla Marek Szubzda. – Ale oczywiście zapraszamy do współpracy także osoby z doświadczeniem branżowym, a zwłaszcza prowadzące małe i średnie biura nieruchomości. Dzięki wejściu do sieci zyskują know-how, który pozwoli wejść na wyższy poziom efektywności, a co za tym idzie opłacalności prowadzenia biznesu. Każdemu naszemu franczyzobiorcy zapewniamy 100-dniowy onboarding, czyli proces wdrażania w branżę i struktury sieci, szkolenia, technologie i marketing, bieżący mentoring i wsparcie sprzedaży, dostęp do ofert z sieci ogólnopolskiej. To skraca czas rozkręcania biznesu, redukuje ryzyko operacyjne i koszty pozyskania klienta, w porównaniu ze startem „od zera”.
Franczyzobiorca Express House nie musi prowadzić stacjonarnego biura. Jeśli jednak zdecyduje się na jego otwarcie, to franczyzodawca szacuje początkowe nakłady na inwestycję na ok. 10-20 tys. zł. Franczyzobiorcy mogą pracować sami (zwłaszcza na początkowym etapie) lub zbudować zespół agentów nieruchomości.
– Ważne jest, że wdrożeniem nowych osób do oddziału zajmujemy się centralnie, co zdecydowanie odciąża partnera i pozostawia przestrzeń na rozwój i obsługę klientów – podkreśla Marek Szubzda.
Zyski z transakcji
Express House obsługuje zarówno rynek wtórny, jak i pierwotny (oferty deweloperskie), a także inwestycje zagraniczne (m.in. Cypr, Hiszpania). Współpracuje m.in. z pośrednikami kredytowymi, specjalistami od świadectw charakterystyki energetycznej. Jaka jest obecnie koniunktura na rynku nieruchomości?
– Rynek w roku 2025 jest aktywny, ale zróżnicowany. NBP pokazuje dalszy obrót i stabilizację po silnym 2024 roku. GUS raportuje spadek nowych pozwoleń i startów nowych inwestycji, a rynek deweloperski notuje solidną sprzedaż w dużych miastach. To sprzyja dobrze zorganizowanym biurom – zwłaszcza tam, gdzie podaż jest napięta i liczy się szybkość dotarcia do klienta. A w tym jesteśmy expressowi – komentuje Marek Szubzda.
Na jakie zarobki można liczyć, prowadząc biuro nieruchomości? Franczyzodawca podaje przykład, że przy średniej wartości transakcji 600 tys. zł i efektywnej prowizji 2,0 proc. netto, jedna zamknięta sprzedaż miesięcznie generuje ok. 12 tys. zł przychodu dla oddziału.
– Co pokrywa w zasadzie wszystkie koszty operacyjne biura wraz z wynajmem lokalu – informuje Marek Szubzda. – 2-3 transakcje miesięcznie dają zysk na całkiem dobrym poziomie. Oczywiście rentowność zależy od wielu czynników i wymaga indywidualnego spojrzenia na biznesplan. Generalnie jeżeli działamy systematycznie, skupiając się na odpowiednich czynnościach przy wsparciu Express House, to może być całkiem lukratywny biznes, z ryzykiem na bardzo niskim poziomie.
WIZYTÓWKA EXPRESS HOUSE
Express House to ogólnopolska sieć biur nieruchomości działająca w modelu franczyzowym. Firma działa na rynku wtórnym i pierwotnym, specjalizuje się w kompleksowej obsłudze sprzedaży, kupna i wynajmu nieruchomości, zarówno mieszkaniowych, jak i komercyjnych, także na rynkach zagranicznych.
- rok założenia: 2012
- liczba placówek: 12
- koszt inwestycji: od 10 tys. zł
Marek Szubzda, dyrektor ds. administracji Express House: / "Jeżeli działamy systematycznie, skupiając się na odpowiednich czynnościach przy wsparciu Express House, to może być całkiem lukratywny biznes." PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
/31.10.2025
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
AI przed sądem
/30.11.2025
Czy prawo autorskie jest gotowe na epokę generatywnej sztucznej inteligencji? Marcowy wyrok sądu w Dystrykcie Kolumbii w sprawie dr. Stephena Thalera pokazuje, że obecny system nie nadąża za technologią, a pytanie o autorstwo AI staje się coraz bardziej palące.
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof