Jak wejść we franczyzę Intermarché
Według prognoz agencji PMR dynamika wzrostu sektora spożywczego przekroczy 7 procent, a w kolejnych latach utrzyma się na stabilnym poziomie około 5 procent rocznie.
– To efekt wyhamowania inflacji i poprawy realnej siły nabywczej gospodarstw domowych. W praktyce oznacza to, że Polacy znów chętniej wydają na codzienne zakupy, co sprzyja rozwojowi handlu detalicznego – ocenia Bartłomiej Tarłowski, menedżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej Grupy Muszkieterów, do której należy marka Intermarché. – Branża spożywcza jest w największym stopniu odporna na wahania koniunkturalne – jeść trzeba.
Wzrost sprzedaży w sieci w pierwszym półroczu 2025 w porównaniu z poprzednim rokiem wyniósł 3 proc. like for like (na porównywalnej powierzchni sprzedażowej).
Plany ekspansji
Intermarché ma w Polsce 186 supermarketów, wszystkie franczyzowe. W pierwszej połowie tego roku marka uruchomiła dwa nowe supermarkety. Kolejne trzy placówki przeszły modernizację do formatu Power 2.0 przeszły kolejne trzy placówki. Na następne lata marka ma ambitny plan – rocznie chce otwierać 15 nowych marketów.
Koncept ma swoje wymagania i oczekiwania wobec kandydatów na franczyzobiorców.
– Zależy nam na osobach, które zgromadziły już pewien kapitał i są gotowe poprowadzić własny biznes. Zwracamy uwagę na przedsiębiorczość kandydatów, otwartość na nową wiedzę, zdolność do podejmowania ryzyka i motywację do działania – wylicza Bartłomiej Tarłowski. – Muszą też aktywnie angażować się w prowadzenie biznesu i jego rozwój.
Kapitał wymagany na start to minimum 400 tys. zł (które nie mogą pochodzić z kredytu), ale jednocześnie nie mniej, niż 20 proc. całości inwestycji, którą jest wyposażenie sklepu i prace wykończeniowe.
Nowy franczyzobiorca może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
– Tę ostatnią ścieżkę wybrał np. nasz franczyzobiorca Grzegorz Bonk, który w 2023 roku jako nowy przedsiębiorca przejął działający punkt sprzedaży w Wejherowie. W 2024 r. na takiej samej zasadzie objął sklep w Pucku, a w tym roku planuje przejęcie supermarketu w Lęborku. Jest to przykład szybkiego skalowania biznesu pod marką Intermarché – informuje Bartłomiej Tarłowski.
Biznes ze wsparciem
Jeszcze przed podpisaniem umowy franczyzowej przedsiębiorca przechodzi kompleksowe szkolenie, przygotowujące do prowadzenia tak dużego biznesu, poznając know-how marki i ucząc się zarządzania supermarketem spożywczym. Centrala gwarantuje też szkolenia dla pracowników, prace konceptowe nad marketem i pomoc specjalistów w przygotowaniu otwarcia lub przejęcia istniejącego punktu sprzedaży.
– Natomiast już po otwarciu sklepu franczyzobiorca otrzymuje pomoc regionalnego doradcy handlowego oraz innych przedsiębiorców, a także cały pakiet serwisów, począwszy od logistyki, aż po marketing – podkreśla Bartłomiej Tarłowski. – Ponadto stale zapewniamy narzędzia, takie jak oprogramowanie automatyzujące zamówienia, administrację, a przede wszystkim dostęp do szerokiej gamy produktów z naszych magazynów centralnych.
Jeśli chodzi o opłaty związane z franczyzą, to można wyróżnić opłatę za korzystanie z marki Intermarché w wysokości 0,525 proc. od obrotu brutto oraz składkę na realizację audytów i doradztwo w obszarze jakości, a także szkolenia pracowników w wysokości 0,115 proc. od obrotu brutto.
– Są to opłaty, które wracają do przedsiębiorców w postaci usług i wsparcia w prowadzeniu sklepów – dodaje Bartłomiej Tarłowski.
WIZYTÓWKA MARKI INTERMARCHE
Sieć sklepów spożywczych, należąca do wywodzącej się z Francji Grupy Muszkieterów, która na polskim rynku funkcjonuje ponad 25 lat. Franczyzobiorca sieci Intermarché może liczyć na szerokie wsparcie Grupy, zarówno przed otwarciem swojego pierwszego punktu sprzedaży, jak i w trakcie trwania umowy franczyzowej.
Franczyzodawca oferuje m.in.:
- pomoc w wyborze lokalizacji sklepu i opracowaniu jego projektu, a także wsparcie w doborze wyposażenia, budowie placówki oraz przygotowaniach do otwarcia;
- kompleksowe szkolenia teoretyczno-warsztatowe realizowane w siedzibie Grupy Muszkieterów w Swadzimiu pod Poznaniem oraz staże praktyczne bezpośrednio w punktach sprzedaży, które jeszcze przed otwarciem sklepu przygotuje kandydata do skutecznego i efektywnego zarządzania własnym biznesem;
- wsparcie specjalistów i dostęp do regularnych szkoleń umożliwiających podnoszenie kwalifikacji – zarówno dla franczyzobiorcy, jak i pracowników sklepu;
- wsparcie doradców/specjalistów m.in. z dziedziny: marketingu, finansów, prawa, logistyki, IT, księgowości w trakcie procesu otwierania oraz po otwarciu sklepu;
- nowoczesne narzędzia marketingowe i digitalowe.
Liczba sklepów: 186
Kwota inwestycji: min. 400 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Grupa Muszkieterów podsumowała pierwsze półrocze. W tym okresie sieci Bricomarché i Intermarché osiągnęły w Polsce łączne obroty przekraczające 5,5 mld zł.
Odejście z korporacji i otwarcie własnego biznesu to poważny krok. Ale wiele osób go zrobiło i nie żałuje.
Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Bogusława i Paweł Bigos z marką Intermarché są związani od 15 lat. W ostatnim konkursie Top Franczyzobiorca zostali zwycięzcami w kategorii „Najszybszy wzrost w sieci”.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Marzysz o własnym biznesie? Nie zaczynaj od zera! Już 23-24 października na Targach Franczyza w Warszawie poznasz 100 sprawdzonych pomysłów na firmę – od McDonald’s i Żabki, po zupełnie nowe koncepty, które dopiero podbijają rynek.
Pasja do sportu i biznesowa kalkulacja sprawiły, że Mateusz Moj zrezygnował z niemieckiego kontraktu. Dziś rozwija franczyzę Fit+ w opolskich Większycach
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów