Jak wejść we franczyzę Intermarché

Można różnie / Nowy franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
Wtorek
09.09.2025
Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
 

Według prognoz agencji PMR dynamika wzrostu sektora spożywczego przekroczy 7 procent, a w kolejnych latach utrzyma się na stabilnym poziomie około 5 procent rocznie.

– To efekt wyhamowania inflacji i poprawy realnej siły nabywczej gospodarstw domowych. W praktyce oznacza to, że Polacy znów chętniej wydają na codzienne zakupy, co sprzyja rozwojowi handlu detalicznego – ocenia Bartłomiej Tarłowski, menedżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej Grupy Muszkieterów, do której należy marka Intermarché. – Branża spożywcza jest w największym stopniu odporna na wahania koniunkturalne – jeść trzeba. 

Wzrost sprzedaży w sieci w pierwszym półroczu 2025 w porównaniu z poprzednim rokiem wyniósł 3 proc. like for like (na porównywalnej powierzchni sprzedażowej).

Plany ekspansji

Intermarché ma w Polsce 186 supermarketów, wszystkie franczyzowe. W pierwszej połowie tego roku marka uruchomiła dwa nowe supermarkety. Kolejne trzy placówki przeszły modernizację do formatu Power 2.0 przeszły kolejne trzy placówki. Na następne lata marka ma ambitny plan – rocznie chce otwierać 15 nowych marketów.

Koncept ma swoje wymagania i oczekiwania wobec kandydatów na franczyzobiorców.

– Zależy nam na osobach, które zgromadziły już pewien kapitał i są gotowe poprowadzić własny biznes. Zwracamy uwagę na przedsiębiorczość kandydatów, otwartość na nową wiedzę, zdolność do podejmowania ryzyka i motywację do działania – wylicza Bartłomiej Tarłowski. – Muszą też aktywnie angażować się w prowadzenie biznesu i jego rozwój. 

Kapitał wymagany na start to minimum 400 tys. zł (które nie mogą pochodzić z kredytu), ale jednocześnie nie mniej, niż 20 proc. całości inwestycji, którą jest wyposażenie sklepu i prace wykończeniowe. 

Nowy franczyzobiorca może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.

– Tę ostatnią ścieżkę wybrał np. nasz franczyzobiorca Grzegorz Bonk, który w 2023 roku jako nowy przedsiębiorca przejął działający punkt sprzedaży w Wejherowie. W 2024 r. na takiej samej zasadzie objął sklep w Pucku, a w tym roku planuje przejęcie supermarketu w Lęborku. Jest to przykład szybkiego skalowania biznesu pod marką Intermarché – informuje Bartłomiej Tarłowski.

Biznes ze wsparciem

Jeszcze przed podpisaniem umowy franczyzowej przedsiębiorca przechodzi kompleksowe szkolenie, przygotowujące do prowadzenia tak dużego biznesu, poznając know-how marki i ucząc się zarządzania supermarketem spożywczym. Centrala gwarantuje też szkolenia dla pracowników, prace konceptowe nad marketem i pomoc specjalistów w przygotowaniu otwarcia lub przejęcia istniejącego punktu sprzedaży.

– Natomiast już po otwarciu sklepu franczyzobiorca otrzymuje pomoc regionalnego doradcy handlowego oraz innych przedsiębiorców, a także cały pakiet serwisów, począwszy od logistyki, aż po marketing – podkreśla Bartłomiej Tarłowski. – Ponadto stale zapewniamy narzędzia, takie jak oprogramowanie automatyzujące zamówienia, administrację, a przede wszystkim dostęp do szerokiej gamy produktów z naszych magazynów centralnych. 

Jeśli chodzi o opłaty związane z franczyzą, to można wyróżnić opłatę za korzystanie z marki Intermarché w wysokości 0,525 proc. od obrotu brutto oraz składkę na realizację audytów i doradztwo w obszarze jakości, a także szkolenia pracowników w wysokości 0,115 proc. od obrotu brutto.

– Są to opłaty, które wracają do przedsiębiorców w postaci usług i wsparcia w prowadzeniu sklepów – dodaje Bartłomiej Tarłowski.

 

WIZYTÓWKA MARKI INTERMARCHE

Sieć sklepów spożywczych, należąca do wywodzącej się z Francji Grupy Muszkieterów, która na polskim rynku funkcjonuje ponad 25 lat. Franczyzobiorca sieci Intermarché może liczyć na szerokie wsparcie Grupy, zarówno przed otwarciem swojego pierwszego punktu sprzedaży, jak i w trakcie trwania umowy franczyzowej. 

Franczyzodawca oferuje m.in.: 

  • pomoc w wyborze lokalizacji sklepu i opracowaniu jego projektu, a także wsparcie w doborze wyposażenia, budowie placówki oraz przygotowaniach do otwarcia;
  • kompleksowe szkolenia teoretyczno-warsztatowe realizowane w siedzibie Grupy Muszkieterów w Swadzimiu pod Poznaniem oraz staże praktyczne bezpośrednio w punktach sprzedaży, które jeszcze przed otwarciem sklepu przygotuje kandydata do skutecznego i efektywnego zarządzania własnym biznesem;
  • wsparcie specjalistów i dostęp do regularnych szkoleń umożliwiających podnoszenie kwalifikacji – zarówno dla franczyzobiorcy, jak i pracowników sklepu;
  • wsparcie doradców/specjalistów m.in. z dziedziny: marketingu, finansów, prawa, logistyki, IT, księgowości w trakcie procesu otwierania oraz po otwarciu sklepu;
  • nowoczesne narzędzia marketingowe i digitalowe.

Liczba sklepów: 186

Kwota inwestycji: min. 400 tys. zł

 


Bartłomiej Tarłowski, menedżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej Grupy Muszkieterów / "Po otwarciu sklepu franczyzobiorca otrzymuje pomoc regionalnego doradcy handlowego oraz innych przedsiębiorców, a także cały pakiet serwisów, począwszy od logistyki, aż po marketing".

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022