Nie wszyscy tracą na mrozie
W sklepach odzieżowych zwiększyło się w ostatnich dniach zainteresowanie ciepłymi okryciami.
- Sprzedajemy znacznie więcej palt i kurtek - twierdzi Elżbieta Kilian ze stołecznej Hali Wola. Oblężenie przeżywają usługowe zakłady kuśnierskie. Zgłoszeń jest co najmniej o połowę więcej niż w cieplejsze dni.
Mrozy, zdaniem handlowców, zachęciły do zakupów nakryć głowy.
- Od czwartku, gdy temperatura spadła poniżej 10 st., w naszym sklepie obserwujemy wyraźne ożywienie - powiedziała "Rzeczpospolitej" Jadwiga Piechocka, właścicielka salonu Beskid.
W hipermarketach w czasie mrozów klientów jest mniej, bo ludzie nie wychodzą z domów. Ale więcej niż zwykle sprzedaje się tu towarów, które pomagają przetrwać chłody.
- Bardzo wzrosła w naszej sieci sprzedaż na przykład denaturatu - mówi Dorota Patejko z Auchan. - Zmotoryzowani dolewają go do baku, bo to podobno ułatwia zapalanie samochodu. Sporo sprzedaje się bielizny termoizolacyjnej, która zatrzymuje ciepło. Powodzenie mają kołdry, koce, piecyki elektryczne.
Lekki, ale trwający od miesiąca mróz, poprawi tegoroczne wyniki niektórych firm motoryzacyjnych. Dla większości z nich większe znaczenie niż gwałtowny atak mrozu ma długotrwałe utrzymywanie się niskiej temperatury. Zwiększa się popyt na preparaty do odmrażania szyb oraz dodatki uszlachetniające do paliw, a także akumulatory.
W czasie ostatnich mrozów znacznie wzrosła sprzedaż kosmetyków ochronnych. W aptece Dorform z Zakopanego popyt na środki pielęgnujące skórę w niskiej temperaturze podwoił się w porównaniu z poprzednią, znacznie łagodniejszą zimą. W styczniu zaś, gdy przyszły największe mrozy, sprzedaje się ich o połowę więcej niż w grudniu. Podobna tendencja panuje na północy Polski.
- Kiedy temperatura spada poniżej zera, znacznie lepiej sprzedają się produkty kaloryczne - mówi Izolda de Saint-Paul, rzecznik sieci hipermarketów Real. Zimą klienci kupują o połowę więcej niż latem tłuszczów, wędlin i słodyczy. Sieć sprzedaje także duże ilości cytryn, kawy, herbaty.
Popularnością cieszą się wszystkie gorące napoje.
- W okresie zimowym rośnie sprzedaż wyrobów typu gorący kubek - mówi Iza Sadowska, rzecznik firmy Unilever, właściciela marki Knorr.
Co najmniej do końca przyszłego miesiąca, nawet jeśli temperatura będzie wyższa niż teraz, będziemy chętnie kupowali czekoladę.
- Sprzedaż od listopada do lutego stanowi 50 - 60 proc. obrotów rocznych producentów czekoladowych słodyczy - tłumaczy Marek Moczulski, prezes firmy Mieszko w Raciborzu.
W mroźne dni Polacy rozgrzewają się też, pijąc wódkę.
- W ostatnich dniach, gdy mocno spadła temperatura, sprzedaż wódki wzrosła o kilka procent - szacuje Waldemar Rudnik, wiceprezes firmy Sobieski, producenta mającego ponad 30 proc. rynku mocnych alkoholi.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Ile lat musi rosnąć choinka, żeby nadawała się do sprzedaży? I czy na plantacji choinek praca jest tylko w grudniu?
Z Atelier Herosima franczyzobiorcy mogą otworzyć lokale w kilku różnych formatach. A jakie wsparcie otrzymają od franczyzodawcy?
Kiedy krajowy rynek robi się za mały, franczyza może być kluczem do międzynarodowego sukcesu. Dowiedz się, jak rozwinąć biznes poza granicami Polski.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć lub poprawić jej funkcjonowanie, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
– Usługi równoległe to nasz wyróżnik. Dzięki temu zarabiamy więcej i oszczędzamy czas klientów – tłumaczy Maryia Terekhova, współzałożycielka salonów urody Fast Line Studio.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...