Trzeci Piotr i Paweł w Warszawie
W Warszawie działają już trzy sklepy Piotra i Pawła - nowo otwarty w centrum handlowym Targówek oraz w CH Janki i w Blue City.
W 1990 roku Eleonora Woś z synami – Piotrem i Pawłem otworzyła niewielki sklep w Poznaniu. Poza produktami pierwszej potrzeby zaopatrzyli go również w produkty wykwintne m.in. sushi, krewetki, ekologiczne pieczywo. To był strzał dziesiątkę. Sieć zyskała wiernych klientów i wzbudziła zainteresowanie osób, które chciały poprowadzić podobne placówki handlowe. Obecnie sieć liczy 29 sklepów: 15 własnych i 14 franczyzowych. Średnia wielkość sklepu to 1100 m2.
Potencjalny franczyzobiorca sieci musi posiadać sklep (do adaptacji) lub teren pod jego budowę w dobrej lokalizacji. Biorcy muszą mieć także zdolności do sfinansowania przedsięwzięcia w około 20 proc. jego wartości. Polityka firmy zabrania podawania do wiadomości publicznej kwoty inwestycji, wysokości opłaty wstępnej czy szacowanego okresu zwrotu z inwestycji. Informują jednak, że potencjalny franczyzobiorca musi posiadać minimum 500 tys. zł.
Najpierw kierownik sklepu
Czas umowy franczyzowej jest każdorazowo indywidualnie negocjowany. Potencjalni partnerzy nie muszą być doświadczonymi handlowcami.
— Początkowo sklep jest prowadzony przez nas z udziałem franczyzobiorcy. Najpierw pracuje on jako kierownik sklepu i dopiero stopniowo staje się pełnoprawnym właścicielem — mówi Błażej Patryn, przedstawiciel sieci Piotr i Paweł.
Delikatesy z rodzinnym klimatem
Właściciele podkreślają, że atutem Piotra i Pawła jest rodzinna atmosfera, którą starają się wytworzyć w każdym ze sklepów. Dlatego jako franczyzobiorców chętnie widzą np. małżeństwa, wiedząc z własnego doświadczenia, że biznes rodzinny ma realne szanse powodzenia.
- Market dobrze funkcjonuje, jeżeli na miejscu jest jego właściciel. Bezpośrednie zaangażowanie właściciela to jedyny dobry sposób na powodzenie biznesu w tak specyficznej branży, jak handel artykułami spożywczymi - twierdzi Piotr Woś, współwłaściciel spółki Piotr i Paweł.
ZOBACZ W KATALOGU





















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Piko24 to w pełni zautomatyzowane sklepy, nie wymagające zatrudniania pracowników. Marka chce rozwijać swoją sieć poprzez franczyzę.
Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów