Wspólnie dla franczyzy
Niemal 130 przedstawicieli z 90 firm działających we franczyzie wzięło udział w jednodniowych warsztatach wspieranych przez Telekomunikację Polską i Fortis Bank, a skierowanych do dawców licencji. Byli wśród nich właściciele biznesu, zarządzający i osoby odpowiedzialne za rozwój sieci placówek, dla których eksperci z firmy PROFIT system przygotowali prelekcje na tematy istotne dla branży – i często dość problematyczne. Nie zabrakło praktycznych wskazówek na temat tego, jak pozyskiwać wiarygodnych franczyzobiorców i przekonać ich do inwestowania oraz w jaki sposób przygotować umowę franczyzową i podręcznik operacyjny sieci. W dyskusji na temat właściwych relacji pomiędzy partnerami systemu wzięli udział również praktycy odpowiedzialni za rozwój sieci. Mówiono nie tylko o sposobach działania, ale i o problemach związanych z pozyskiwaniem i weryfikacją biorców.
Dawca w centrum zainteresowania
Frekwencja i zainteresowanie ze strony dawców licencji udowodniła jak ważne dla środowiska są spotkania branży i wymiana doświadczeń. Równie istotna, zdaniem przedstawicieli firm, jest działalność Polskiej Organizacji Franczyzodawców, która zapoznała uczestników z nową strategią działania. Istniejąca od 2000 roku organizacja reprezentująca środowisko franczyzodawców chce zrzeszać jak największą liczbę franczyzodawców, a tym samym stać się silnym reprezentantem zbiorowych interesów branży wobec podmiotów, m.in. prawnych, finansowych oraz mediów – zarówno w Polsce jak i poza granicami kraju.
- Będziemy głośno mówić o rynku, który tworzymy – zapewniał Maciej Poniatowicz, członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców. – Naszym celem jest rozpowszechnienie idei franczyzy, promowanie etycznych rozwiązań związanych z umowami i zasadami współpracy partnerów oraz wpływanie na instytucje wspierające lub hamujące rozwój franczyzy w Polsce – mówił.
Biznes z certyfikatem
Dla wszystkich członków POF przygotowuje specjalne certyfikaty członka zrzeszonego w organizacji. Zdaniem pomysłodawców, będzie on swego rodzaju gwarancją tego, że właściciel certyfikatu jest firmą wiarygodną biznesowo i stosuje się do kodeksu etyki – mówił Maciej Poniatowicz. Znak członkowski POF będzie można umieszczać na firmowych dokumentach i wykorzystywać jako dodatkowy argument w negocjacjach, np. z bankami. Dodatkowo, wspólnie z PROFIT system, który jest animatorem wszelkich działań POF, zostanie stworzone forum dyskusyjne, dzięki któremu członkowie organizacji będą mogli wymieniać się doświadczeniami biznesowymi.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
– Automatyzacja procesów księgowych sprawia, że obsługa klienta wymaga nawet o 80 proc. mniej czasu niż wcześniej – mówi Daniel Gawryczuk z Tax Safe.
Czy sprzedaż zawsze musi być nachalna? Jak skonstruować efektywny dział sprzedaży we własnej firmie opowiada Andrzej Twarowski z Sandlera, specjalista ds. szkoleń ze sprzedaży.
Biuro finansowo-ubezpieczeniowe, które dodatkowo oferuje tłumaczenia może być dobrym pomysłem na biznes. Przekonał się o tym Enis Akova.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Pasywny biznes, który przynosi co miesiąc dochody bez żadnego wysiłku, to marzenie każdego z nas. Czy to w ogóle możliwe?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Co drugi przedsiębiorca decydujący się na franczyzę Fit Cake wybiera tę markę jako swój pierwszy krok w biznesie. Dlaczego?
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...