Piekarnia - gorący temat
Z badań opublikowanych przez GUS wynika, że od kilkunastu lat w Polsce z roku na rok spada spożycie chleba. U progu lat 90. statystyczny Kowalski zjadał rocznie blisko 90 kg pieczywa. Dziś zadowala się zaledwie 72 kg, czyli około 150 kromkami w miesiącu. Oznacza to, że w najbliższym czasie zbankrutować może nawet co trzecia piekarnia. Czy można temu zapobiec?
W ostatnim czasie na rynku pieczywa w Polsce zaszły spore zmiany. Polacy coraz częściej, zamiast tradycyjnego chleba, wprowadzają do swojego jadłospisu pieczywo wzbogacone w różnego rodzaju ziarna. Piekarnie, aby przetrwać na rynku, muszą szybko reagować na zmieniające się tendencje żywieniowe i dopasowywać swoją ofertę do zmieniającego się rynku.
Dlaczego według Pana Polacy jedzą coraz mniej pieczywa?
Jestem przekonany, że pieczywo będzie zawsze stałym elementem naszych posiłków. Rynek pieczywa w Polsce cały czas się rozwija i ewoluuje. Związane jest to ze wzrostem zamożności Polaków, co przekłada się na możliwości zakupu innych droższych produktów składających się na nasz codzienny jadłospis.
Czy w obecnej sytuacji przestrzegałby Pan przed inwestycją w sklepy piekarnicze?
Moim zdaniem warto zainwestować w taki segment, który właśnie się rozwija. W chwili obecnej klienci poszukują miejsc, gdzie otrzymają różnorodne, gorące i pachnące produkty piekarnicze. Właśnie ten segment będzie się w Polsce rozwijał. Zadbaliśmy o to, by w ofercie naszych sklepów znalazło się na bieżąco wypiekane pieczywo: od chlebów poprzez bułeczki, rogaliki oraz ciabatki.
Rozmawiała (asmoli)
ZOBACZ W KATALOGU





















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Piko24 to w pełni zautomatyzowane sklepy, nie wymagające zatrudniania pracowników. Marka chce rozwijać swoją sieć poprzez franczyzę.
Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Zajęcia pozalekcyjne to nie tylko język angielski. Przyjdź na Targi Franczyza i zobacz, jak wiele jest pomysłów na biznes w branży edukacyjnej.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów