Ruch tworzy kolejną markę
W przyszłym roku Ruch zamierza uruchomić ok. 50 salonów prasowych pod marką "update", a do końca 2009 roku chce mieć ich 100. Część salonów Ruch pozyska po rebrandingu niektórych dotychczas funkcjonujących pod marką Ruchu. Do nowej marki mają trafić punkty w najatrakcyjniejszych lokalizacjach.
- Tworząc sieć salonów prasowych pod nowa marką, chcemy spozycjonować ofertę naszej spółki w wyższej półce, zarówno wśród komercjalizatorów powierzchni handlowych, jak i klientów - tłumaczy Paweł Sobków, członek zarządu Ruchu odpowiedzialny za handel i zarządzanie siecią sprzedaży. - Nasz atut to możliwość zaoferowania w jednym pakiecie dwóch nowoczesnych i atrakcyjnych brandów: salonu prasowego update oraz kawiarni i coffee – dodaje Sobków.
Niedawno Ruch poinformował, że do końca 2007 roku chce otworzyć 17 kawiarni i coffee. Dziewięć z nich to lokale Tchibo, na których przejęcie dystrybutor prasy uzyskał pozwolenie w pod koniec października.
- Osiem naszych lokali jest tworzonych zupełnie od podstaw, natomiast dziewięć kawiarni Tchibo zmieni markę do końca roku lub najpóźniej w pierwszym kwartale 2008 roku - zapowiada Paweł Sobków.
Ruch przewiduje również rozwój we franczyzie. Jednak na ofertę potencjalni licencjobiorcy będą musieli jeszcze poczekać. Sieć bowiem chce najpierw zdobyć doświadczenie na rynku poprzez otwieranie własnych lokali i przejmowanie już istniejących.
Pierwsza kawiarnia już działa - w Warszawie. Kolejne zostaną otwarte m.in. w Gorzowie Wlkp. i we Wrocławiu. Jak przyznał Adam Pawłowski, prezes Ruchu, sieć w pierwszej kolejności skoncentruje się na dużych miastach, ale w kręgu zainteresowania są też mniejsze, szczególnie główne ulice i powstające tam galerie handlowe.
W ciągu dwóch lat Ruch chce otworzyć ok. 100 kawiarni i coffee. Z badań przeprowadzonych przez spółkę wynika, że obroty działających w Polsce kawiarni rosną co roku o 40 proc., a sam rynek wyceniany jest na 1,5 mld zł.
- Jest się o co bić, chcemy być liderem w branży kawiarnianej w Polsce - mówi Paweł Sobków. - Albo w pierwszej trójce - dopowiada prezes Pawłowski.
Nowości czekają również kioski dystrybutora prasy. W połowie listopada zostanie zaprezentowane nowe logo Ruchu, które ma odświeżyć dotychczasowy wizerunek sieci wciąż kojarzonej z okresem PRL-u.
(mdk)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Handel pod presją kosztów
/10.12.2025
Sieć Chorten przekroczyła już 3000 sklepów partnerskich, a tempo dołączania nowych punktów wciąż rośnie. Co o tym decyduje?
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Unikat.
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
/10.12.2025
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Karolina Chmiel w trzy miesiące otworzyła pięć placówek VeloBanku. Co ją skusiło w tej franczyzie?
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Stanowisko firmy REMA 1000
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów