5-10-15 chce mieć 200 sklepów

Powierzchnia sprzedażowa sklepu franczyzowego wynosi 70-120 m2, podczas gdy powierzchnia placówki własnej to 160-220 m2.
Czwartek
08.11.2007
Firma 5-10-15, zajmująca się produkcją i sprzedażą odzieży dziecięcej oraz akcesoriów dla dzieci, przedstawia plany ekspansji.
 

Do 2010 roku ma powstać 150 sklepów własnych i 50 franczyzowych pod marką 5-10-15. Sieć franczyzową firma postanowiła rozwijać w sierpniu bieżącego roku. Pierwszy sklep na licencji powstał w Siedlcach. Franczyzobiorca, który go prowadzi, zamierza otworzyć 4 kolejne placówki 5-10-15. Sama firma zaś finalizuje rozmowy z kolejnymi partnerami.

Sklepy franczyzowe będą powstawały w mniejszych miastach od 25 do 50 tys. mieszkańców, a własne w lokalizacjach zamieszkiwanych przez min. 50 tys. osób.

Koszt przystąpienia do sieci to ok. 200 tys. zł. Franczyzobiorca uiszcza opłatę licencyjną w wysokości 15 tys. zł, w skład której wchodzi projekt architektoniczny sklepu, nadzór związany z otwarciem placówki oraz wsparcie marketingowe. Franczyzobiorca zobligowany jest do zabezpieczenia towaru w postaci gwarancji bankowej lub kaucji o wartości 50 tys. zł. Koszty remontu zamykają się w kwocie 1,5 tys. zł za m2.

Powierzchnia sprzedażowa sklepu franczyzowego wynosi 70-120 m2, podczas gdy powierzchnia placówki własnej to 160-220 m2.

(agaka)


Agnieszka Turska