POF coraz liczniejszy

Poniedziałek
11.01.2010
Polska Organizacja Franczyzodawców ma nowego członka, spółkę Fornetti, rozwijającą sieć minipierkarni.
 

Fornetti została przyjęta do Polskiej Organizacji Franczyzodawców 30 grudnia 2009 roku.

- Członkiem organizacji może być osoba fizyczna lub prawna będąca pracodawcą, spełniająca wymogi Kodeksu Etyki Udzielania Franczyzy, której istotnym przedmiotem działalności gospodarczej jest udzielanie franczyzy. Spółka Fornetti spełniła wszystkie formalne wymogi i od kilkunastu dni należy do POF-u - mówi Monika Dąbrowska, prezes Polskiej Organizacji Franczyzodawców.

Franczyzodawca ubiegający się o przyjęcie w poczet członków POF powinien złożyć deklarację członkowską wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami, w tym dokumentem stwierdzającym jego aktualny status prawny, zapłacić opłatę wstępną oraz złożyć pisemne zobowiązanie do płacenia składki członkowskiej.

Ambitne plany Fornetti

W Polsce działa obecnie 300 minipiekarni Fornetti, większość z nich prowadzonych jest przez franczyzobiorców, zaledwie 43 punkty należą do centrali.

- W 2010 roku planujemy otwierać średnio 12 minipiekarni miesięcznie. Nowe placówki będą zlokalizowane na dworcach kolejowych i autobusowych, w centrach miast oraz w galeriach handlowych i supermarketach. Za kilka dni otworzymy piekarenki w markecie budowlanym OBI w Wałbrzychu i we Wrocławiu oraz w Tesco w Polkowicach i Międzyrzeczu. Podpisaliśmy pod koniec ubiegłego roku umowę z siecią Kaufland, gdzie zamierzamy otworzyć kilkanaście nowych punktów Fornetti - mówi Anna Tołwińska, dyrektor ds. rozwoju rynku w Fornetti.

Fornetti jest siecią minipiekarni i kawiarenek, specjalizującą się w produkcji, wypieku oraz sprzedaży półfrancuskich i francuskich ciasteczek. Firma buduje sieć placówek sprzedaży już od ponad 10 lat.

Kompleksowe przygotowanie standardowego punktu Fornetti to koszt około 35 tys. zł. Tyle kosztuje zaprojektowanie i budowa stoiska oraz jego pełne wyposażenie. Optymalna wielkość mnipiekarni wynosi około 12 m2.

(smoli)