Adidas lider na rynku
Adidas Poland działa ma polskim rynku od 10 lat, jak ocenia Pani ten okres?
- Działamy na rynku polskim od marca 1991 r. Z uwagi na dynamikę i skalę przemian, jakie w ciągu tych lat zachodziły w modelu konsumpcji przeciętnego Polaka oraz na polskim rynku towarów konsumpcyjnych, każdy rok z tych minionych 10 lat liczył się wielokrotnie. To były bardzo fascynujące lata, wymagające dużego wkładu pracy, inwestycji i wyobraźni, niezbędnych do budowy zaufania konsumentów do marki, wizerunku firmy, tworzenia sieci dystrybucji towarów i szkolenia jej uczestników w zasadach handlu towarami markowymi, budowy systemu obsługi partnerów handlowych firmy i szkolenia zatrudnionych tuż po ukończeniu studiów pracowników.
Jak przebiegał rozwój firmy na rynku polskim?
- Adidas Poland należy do firm, które w minionych 10 latach charakteryzowały się systematycznie rosnącym poziomem obrotów, zysków i poprawą poziomu rentowności. Wzrost ten był różny w różnych latach, stosownie do zmian w poziomie siły nabywczej, zmian w modelu konsumpcji Polaków. Najbardziej dynamiczny okres rozwoju, w postaci 40-60 proc. rocznych przyrostów sprzedaży i zysku, przypadł jak dotąd na lata 96-97, kiedy to miało miejsce potrojenie wartości sprzedaży.
Czy polski rynek jest rynkiem ciężkim czy łatwym "do podboju"?
- Jest raczej rynkiem stosunkowo łatwym do wprowadzenia do sprzedaży towarów znanych międzynarodowych marek, ponieważ polscy konsumenci - a zwłaszcza młodzież - są bardzo dobrze zorientowani w tym, jakie marki liczą się w skali międzynarodowej. Posiadanie towarów znanych marek to często bardziej snobizm, niż uzasadniona potrzeba konsumpcyjna.
Tak, więc polski rynek dla wszystkich markowych towarów konsumpcyjnych takich jak obuwie czy odzież był na początku lat 90, przede wszystkim rynkiem bardzo "spragnionym" tego typu rzeczy, co było normalnym zjawiskiem po kilkudziesięciu latach sprowadzania wszystkich do jednolitego wyglądu i podobnych poglądów.
Ten istotny rozziew między apetytami konsumpcyjnymi na towary markowe a możliwością ich zaspokojenia przyczynia się do funkcjonowania ogromnego rynku tzw. podróbek, oznakowanych zastrzeżonymi znakami towarowymi najbardziej popularnych firm i oferowanych po znacznie niższych niż oryginalne towary markowe cenach.
Jaka jest pozycja rynkowa Adidasa w poszczególnych segmentach towarowych?
- Adidas w Polsce był w ciągu minionych 10 lat i nadal jest niekwestionowanym liderem rynku markowych towarów sportowych, ze swoim ponad 50 proc. udziałem w tym rynku. Towary marki adidas cieszą się również opinią solidnie wykonanych, bardzo dobrych jakościowo i zapewniających komfort użytkowani.
Jaką Adidas ma sieć sprzedaży?
- Dystrybucja detaliczna Adidasa Poland oparta jest w zasadniczej części na prawie 300 detalicznych punktów sprzedaży, utworzonych w ciągu minionych 10 lat przez detalistów w ścisłej współpracy z adidasem. Adidas Poland dostarczał od początku istnienia tych punktów sprzedaży - i nadal dostarcza - ich właścicielom-detalistom niezbędnej pomocy w ich urządzaniu i prowadzeniu a także w znacznym stopniu kredytuje zakup towarów, potrzebnych do zaopatrzenia tych sklepów.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Ile lat musi rosnąć choinka, żeby nadawała się do sprzedaży? I czy na plantacji choinek praca jest tylko w grudniu?
Z Atelier Herosima franczyzobiorcy mogą otworzyć lokale w kilku różnych formatach. A jakie wsparcie otrzymają od franczyzodawcy?
Kiedy krajowy rynek robi się za mały, franczyza może być kluczem do międzynarodowego sukcesu. Dowiedz się, jak rozwinąć biznes poza granicami Polski.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...