Słodki interes
Pierwsza pijalnia Mount Blanc powstała w kwietniu 2005 roku w Chorzowie. Dziś kawę i czekoladę można dziś wypić w 13 lokalach mieszczących się w całym kraju, osiem z nich prowadzą franczyzobiorcy. W pijalniach Mount Blanc można też skosztować starannie wyselekcjonowanych, ręcznie produkowanych belgijskich pralinek oraz kupić zestawy okolicznościowe przygotowane z produktów dostępnych w sklepie. Na ten rok firma zapowiada dynamiczny rozwój sieci franczyzowej.
- Najbliższe dwa lata będą czasem, kiedy w sposób szczególny skupimy się na rozwoju sieci naszych placówek franczyzowych. Chcemy, żeby nasze placówki już niebawem pojawiły się w Warszawie, Bydgoszczy, Łodzi czy Wrocławiu, gdzie obecnie poszukujemy franczyzobiorców – mówi Michał Piasecki, właściciel Mount Blanc.
Przystąpienie do sieci Pijalni Czekolady Mount Blanc wiąże się z wniesieniem opłaty licencyjnej w wysokości 10 tys. zł. Pobierana jest również opłata bieżąca, która jest równa 3 proc. obrotów osiąganych w lokalu. Na przystosowanie lokalu, w zależności od jego powierzchni i wielkości miasta, w którym się znajduje, trzeba przeznaczyć co najmniej 350 tys. zł. Preferowana wielkość lokalu to 80-120 m2. Franczyzobiorca może liczyć na pomoc w wyborze odpowiedniej lokalizacji i negocjowaniu umowy najmu. Otrzyma również wsparcie marketingowe, pomoc w rekrutacji i szkoleniu personelu.
(mak)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Felix Chicken nastawia się na mocną ekspansję. Franczyzobiorcom proponuje kilka formatów lokali.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Sfinks podsumowuje pierwszy kwartał, a Żabka namawia do nauki. Przegląd tygodnia 6-12 kwietnia.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali