TravKon wspiera biznes w turystyce

Nazwa TravKon powstała w wyniku zestawienia słów Travel i Konsolidacja. Nowa sieć działająca w ramach Grupy Camel Travel skupia ofertę polskiego oraz niemieckiego rynku turystycznego. Plan rozbudowania największej sieci internetowo-stacjonarnych subagencyjnych biur podróży powstał z myślą o osobach pragnących otworzyć własny biznes w branży turystycznej w formule ukierunkowanej na sprzedaż stacjonarną.
- Z naszych obserwacji wynika, że mimo rosnącego zainteresowania sprzedażą internetową wiele osób wciąż chce otwierać stacjonarne placówki biur turystycznych. Postaraliśmy się więc wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, tworząc markę TravKon. Nie wyklucza to oczywiście możliwości tworzenia własnej strony internetowej w celu prezentacji oferty – mówi Tomasz Kozikowski, właściciel Grupy Camel Travel.
Opłata licencyjno-szkoleniowa w nowym systemie wynosi 8 tys. zł. W podobnej kwocie można zamknąć koszt aranżacji i wyposażenia biura. Opłaty bieżące stanowią 4 proc. od podstawowych stawek prowizyjnych danego operatora. Partner płaci też 150 zł miesięcznie netto za serwis informacyjny i wysyłkowy, a także opcjonalnie 1 tys. zł netto za uruchomienie strony internetowej.
Zdaniem analityków branżę turystyczną czeka w następnych latach okres intensywnego rozwoju. Tomasz Kozikowski przypomina jednak, że ten sektor jest zależny od wielu czynników makroekonomicznych oraz losowych, jak np. obserwowany ostatnio wybuchu wulkanu.
- Koniunkturę w branży trudno oszacować precyzyjnie w perspektywie dłuższej niż jeden rok. Największy roczny wzrost obrotów firmy z branży zanotowały w lutym, jednak teraz ich sytuacja może się pogorszyć ze względu na wahania na rynku walutowym - mówi Kozikowski. - Z kolei przykład Grecji pokazuje, jak szybko może ulec zmianie sytuacja w wypadku ważnej celu turystycznego. Z drugiej strony styl, w jakim Polska przeszła przez światową recesję, daje wyraźne podstawy do oczekiwania wzrostu sprzedaż.
Właściciel Grupy Camel Travel wskazuje też na trendy, jakie prawdopodobnie zapanują w branży turystycznej w nadchodzących latach.
- Coraz więcej klientów będzie korzystać z usług internetowych biur podróży – przewiduje Kozikowski. - Ta tendencja jest już bardzo wyraźna w krajach zachodniej Europy, gdzie udział w rynku rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem portali turystycznych jest kilkukrotnie większy niż w Polsce. U nas coraz śmielsze dokonywanie rezerwacji hoteli czy biletów, a także sprawne narzędzia do transferu środków przyśpieszą dodatkowo ten proces.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawca Travelplanet.pl zapewnia, że najlepsze salony sieci generują sprzedaż na poziomie 10 mln zł rocznie.
Paulina Młynarska mieszka na stałe w Grecji, prowadzi autorskie warsztaty „Miejsce Mocy”, na których łączy jogę ze zwiedzaniem. W tym roku rusza z nowym projektem – Villą Tatrą na Krecie, która już niedługo przywita pierwszych turystów.
Do sieci Wakacje.pl mogą przystąpić zarówno właściciele nowo otwieranych salonów, jak i agenci działający już pod innym szyldem.
Sytuację branży nieco poprawiły wakacje, ale mimo to nadal panuje w niej duża niepewność. Właściciele hoteli obawiają się ponownego zamknięcia.
Chętnych na glamping, czyli luksusowy kemping, nie brakuje. Wciąż niewiele osób decyduje się jednak otworzyć taką działalność.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Z każdym rokiem rośnie liczba pasjonatów podróży na czterech kółkach, a wraz z nimi zapotrzebowanie na wyspecjalizowane usługi serwisowe. Czy prowadzenie serwisu kamperów to strzał w biznesową dziesiątkę?
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
POPULARNE NA FORUM
Wakacje.pl czy się opłaca
Zastanawiam się nad franczyzą z wakacji.pl Byłby to drugi punkt tej sieci w moim mieście (200 tys. mieszkańców), lokal zwykły (nie w galerii handlowej) ale przy kilku...
Własny ośrodek wypoczynkowy nad morzem :)
ej Forumowicze! Od paru lat z mężem zastanawialiśmy się nad zakupem bądź wybudowaniem własnego ośrodka wypoczynkowego nad morzem, nic wielkie taki mini pensjonat 20-30...
Czy warto zainwestować w pensjonat, apartamenty?
Pewnie, że tak. Własny apartament to bardzo fajna sprawa, gdyż o każdej porze roku pojechać sobie możemy do niego i odpocząć od codziennych obowiązków. Z drugiej...
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Wynająłem samochód na kilka dni za 360 zł przez internet. Na drugi dzień pojechałem po odbiór na drugi koniec miasta i dowiedziałem się, że rezerwacja została...
Kajaki, tratwy, namioty - podróżowanie
Możecie pochwalić się miejscami do których udajecie się na wypoczynek ?
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Witam, jestem kolejnym klientem oszukanym przez Global. Mechanizm juz opisany wczesniej przez innych na forum. Chetnie przystapie do pozwu zbiorowego lub zawiadomienia o...
Pensjonat - warto czy nie?
Największą rolę odgrywa miejsce. Jak jest miejsce turystyczne to zawsze ma sens.
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Firma Global Rent a Car to najwieksze oszustwo z jakim sie spotkalam w moim 34 letnium zycziu. Wypozyczam z mezem samochody pare razy jesli nie wiecej w roku w roznych krajach...