Sprintem po dane
Coraz więcej firm korzysta z zewnętrznych usług informatycznych zlecając specjalistom nie tylko konserwację i nadzór sprzętu, ale też opiekę nad zgromadzonymi w firmie danymi. Nie dziwi zatem fakt, że w ślad za tym rozwija się również rynek usług przechowywania i przetwarzana danych przez tzw. data center. Właśnie przechowywanie i przetwarzanie danych to podstawowe usługi, które swoim klientom oferuje Sprint Data Center będące własnością firmy Sprint, jednego z liderów rynku teleinformatycznego w Polsce.
Obecnie w sieci działa siedem placówek, w tym pięć własnych i dwie, w Rybniku i Poznaniu, które są prowadzone przez partnerów firmy. W planach jest też otwarcie kolejnych placówek. W sposób szczególny poszukiwani są partnerzy z województw Pomorskiego, Mazowieckiego, Kujawsko Pomorskiego i Podlaskiego
- 9 lipca tego roku podpisaliśmy umowę z kolejnym partnerem, tym razem jest to franczyzobiorca z Warszawy. Prowadzimy również rozmowy z kolejnymi osobami ze stolicy i z Trójmiasta, i mamy nadzieję, że również one zakończą się podpisaniem umowy – mówi Marek Dornowski, kierownik ds. kluczowych klientów w firmie Sprint.- Naszymi partnerami sa firmy, ktore już działają na rynku usług IT. Dla nich współpraca z nami oznacza dostęp nie tylko do wielu produktów, których nie mogliby sprzedawać działając samodzielnie, ale przede wszystkim do skomplikowanej i drogiej infrastruktury. Aby móc świadczyć usługi przechowywania i przetwarzania danych w jakości, którą oferuje Sprint Data Centr należy liczyć się bowiem z wydatkiem rzędu kilku milionów złotych – dodaje Dornowski.
Firma świętowała niedawno otwarcie pierwszego Sprint Data Center w Olsztynie.
- Podstawową kwestią w prowadzeniu tego typu usług jest zagwarantowanie bezpieczeństwa zgromadzonych danych. Elementem najważniejszym, który wyznacza poziom bezpieczeństwa jest odpowiednie dostarczenie zasilania – mówi Mirosław Mikołajczyk, dyrektor Sprint Data Center. - Kolejna ważna kwestia to chłodzenie i klimatyzacja. Jesteśmy w stanie schłodzić nawet do 21 KW na szafę. Obrazowo rzecz ujmując mamy klimatyzację, która może schłodzić kilkanaście boisk do hokeja – wyjaśnia Mirosław Mikołajczyk. - Sama konstrukcja budowlana związana choćby z okablowaniem strukturalnym wymaga tego aby serwery przetrzymywane były w szafach teleinformatycznych zlokalizowanych na podniesionej podłodze technicznej. W Sprint Data Center znajduje się ona na wysokości 60 cm i jest w stanie utrzymać nacisk 2,5 tony na m2. Według przeprowadzonych przez nas wyliczeń na naszej podłodze technicznej jesteśmy w stanie bez problemu utrzymać 75 słoni afrykańskich lub 375 nosorożców – wylicza Mikołajczyk.- Nowo otwarte Sprint Data Center świadczy zarówno usługi kolokacji i administracji serwerów czy hostingu, jak również możliwości korzystania z dedykowanego oprogramowania jako usługi bez konieczności zakupu jego licencji. Planujemy również na bazie naszych własnych doświadczeń i pomysłów oraz dostępnej infrastruktury technicznej uruchomić usługi skierowane bezpośrednio do klientów indywidualnych.
(mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marketing konkurencyjny, ale zyskowny
/11.07.2025
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
AM AM Kebab zmienia zasady gry
/06.11.2025
AM AM Kebab wprowadza aplikację lojalnościową, aktualizuje ofertę i zapowiada nową kampanię reklamową. To największe zmiany w działalności marki od początku jej istnienia.
– Życiowa szansa ma różne oblicza. Moją była utrata pracy – mówi Magdalena Świątkowska, właścicielka trzech placówek Alior Banku.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sklep z odzieżą premium to franczyzowa propozycja marki MOLTON. Franczyzobiorca nie musi inwestować w towar.
Pierwszy punkt Mistrza Piekarza działa dopiero od kilku miesięcy, a sieć już planuje dalszą ekspansję. Nowy model mobilnej piekarni przyciąga przedsiębiorców m.in. niską kwotą początkowej inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...